کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

روش‌های عالی برای درمان زگیل پا توسط بهترین پزشک متخصص ارتوپدی

 

شاید خودتان یا کودکتان یا نزدیکان و بستگانتان دچار زگیل پا شده باشید که هم ظاهر ناخوشایندی دارد و هم ممکن است باعث درد شود هم هنگام راه رفتن هم هنگام پوشیدن کفش یا جوراب. به‌خاطر همین ما اینجا همراه شما هستیم تا در مورد بهترین درمان زگیل پا با شما صحبت کنیم.

درمان‌های موضعی اغلب اوقات توصیه نمی‌شود مگر این‌که پزشک متخصص تایید کرده باشد. توصیه می‌کنیم اگر شما از زگیل پا رنج می‌برید حتماً برای دانستن راه درمان خوب اعم از درمان موضعی، کرایو و لیزر حتما فورا با دکتر متخصص زگیل کف پا متخصص مشورت کنید.

درمان زگیل پا

آنچه در این مقاله می خوانید :

اهمیت شناسایی مشکل و بیماری قبل از درمان زگیل پا

 

زگیل پا درمان مختلفی دارد و قبل از هرگونه اقدام برای درمان آن شما باید بیماری‌ها و مشکلاتی که موجب بروز این مشکل می‌شوند را شناسایی و درمان کنید.

از آن‌جایی که یکی از دلایل اصلی بروز زگیل پا، گسترش قارچ‌ها در نواحی مختلف پا است، تمامی مواردی که برای پیشگیری از بروز قارچ پا وجود دارد باید رعایت شوند تا ما شاهد بروز زگیل و عفونت آن نباشیم.

معمولا کسانی که بهداشت پا را کم اهمیت جلوه می‌دهند و در همان مراحل اولیه بیماری‌های پوستی پا اقدامات درمانی انجام نمی‌دهند، بیشتر از سایرین در معرض بروز مشکلات جدی‌تر پوستی هستند که روند درمان نیز در چنین شرایطی سخت و پیچیده‌تر خواهد شد.

معمولا تشخیص برای درمان زگیل در پا به عهده متخصص پوست و یا ارتوپد است زیرا افراد عادی در اغلب مواقع حتی از روی ظاهر زگیل نیز نمی‌توانند تشخیص درستی از نوع و علت بروز آن داشته باشند. راه درمان زگیل پا، شناسایی بیماری‌های به‌وجود آورده این مشکل است که شامل پسوریازیس، عفونت‌های پوستی و موارد مشابه است.

با شناسایی دقیق علت بروز زگیل در پا، از عود آن جلوگیری خواهد شد و در همان مراحل ابتدایی درمان صورت خواهد گرفت. ما همیشه در پاسخ سوال این‌که برای از بین بردن زگیل پا چه باید کرد می‌گوییم که ابتدا باید مشکلات فرعی و اصلی به‌وجود آورنده این بیماری شناسایی شده و اقدامات مناسب درمانی در این زمینه که از جانب پزشک ارائه می‌شود را انجام داد.

در پیش گرفتن روش‌های عالی برای درمان زگیل پا امری ساده و البته مهم است که باید به آن توجه شود. معمولا کسانی که پاهایشان بیشتر در محیط‌های گرم و مرطوب قرار دارد، بیشتر از سایرین دچار زگیل پا خواهند شد که در چنین شرایطی باید اقدامات مناسب درمانی صورت پذیرد.

برای جلوگیری از بروز زگیل پا و درمان آن همواره باید سعی کنید توجه ویژه‌ای به بهداشت پاها داشته باشید و هر روز آن‌ها را با آب ولرم و صابون شستشو داده و به‌طور کامل خشک نمایید.

کرم‌ها، پودرها و اسپری‌های ضد قارچ نیز در این زمینه موثر بوده و قاتل باکتری و قارچ‌های به‌وجود آورنده زگیل پا هستند. در کل به جز این موارد، شما باید سعی کنید جوراب‌های خود را مدام شستشو دهید و از کفش‌هایی با سایز و کفی طبی برای جلوگیری و تشدید زگیل پا استفاده کنید.

لازم است بدانید که گاهی مشکلات ناخن از عاملین بروز عفونت و یا زگیل‌های پا هستند که باید فوراً شناسایی و درمان شوند. برای از بین بردن زگیل پا بعد از تشخیص، می‌توان از داروهای مختلفی در این زمینه استفاده کرد که برخی به شکل موضعی قابل استفاده هستند و برخی نیز به صورت خوراکی.

شناسایی بیماری و یا مشکل به‌وجود آورنده زگیل پا، گاهی با معاینه بالینی امکان‌پذیر نیست و باید از آزمایش‌های تشخیصی همچون نمونه برداری بخشی از زگیل، آزمایش خون و یا آزمایش‌های تصویربرداری در این زمینه استفاده شود که پروسه آن اندکی زمان‌بر خواهد بود. قصد و هدف ما در این مقاله شناسایی مشکلاتی که موجب بروز زگیل پا می‌شوند و پروسه درمانی آن است.

درمان زگیل پا با راه‌حل‌های نوین پزشکی

اگر برای شما نیز سوال شده که برای از بین بردن زگیل روی پا چه باید کرد، باید گفت همه چیز وابسته به نوع مشکل و شدت زگیل دارد. اگر زگیل‌های روی پا در وضعیت خیلی وخیمی نباشند، با راه‌های ساده درمانی می‌توان آن‌ها را از بین برد، اما در وضعیت وخیم شرایط فرق دارد و باید از روش‌های نوین پزشکی استفاده نمود.

برای درمان زگیل پا باید نوع عفونت و مشکل شناسایی شود و روند درمانی مطابق با همان مشکل ادامه پیدا کند. جالب است بدانید که عفونت‌های قارچی می‌توانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند و افرادی که بیشتر از سالن‌های ورزشی، حمام‌های عمومی، استخر و یا از لوازم مشترک استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض بروز عارضه‌های پوستی همچون زگیل هستند.

برای درمان زگیل پا چه باید کرد؟ به این منظور شما باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

⦁ از ضد قارچ‌های موضعی استفاده کنید.
یک راه نوین درمان زگیل پا که به سادگی می‌توان از آن استفاده کرد بهره‌گیری از انواع کرم‌ها، ژل‌ها و اسپری‌ها به صورت موضعی است. ترکیبات فعال در این نوع محصولات شامل تربینافین، کلوتریمازول و میکونازول است که اثرات مستقیمی بر روی پوست و بخشی که دچار زگیل شده می‌گذارد.

⦁ از ضد قارچ‌های سیستمیک استفاده کنید.
معمولا برای زگیل پا و برطرف سازی آن از ضدقارچ‌های سیستمیک نیز در شرایط حادتر استفاده می‌شود. داروهای ضد قارچ سیستمیک به صورت خوراکی در دسترس هستند و برای مصرف آن‌ها نیاز به تجویز پزشکی دارید.

⦁ همواره موارد بهداشتی را رعایت کنید.

رعایت بهداشت تنها راه پیشگیری از بروز زگیل پا نیست بلکه برای درمان آن نیز باید رعایت شود. اشخاصی که سوال می‌کنند برای زگیل پا چکار کنیم، ما به آن‌ها موارد بهداشتی همچون شستن مداوم پاها، استفاده از جوراب تمیز و بهداشتی، استفاده از کفش‌های طبی با تهویه مناسب و همین‌طور استفاده از لوازم شخصی را پیشنهاد می‌دهیم.

⦁ از محصولات ضد عرق استفاده کنید.

از آن‌جایی که یکی از عوامل مهم به‌وجود آورده بیماری‌های قارچی، عرق کردن پاهاست، اگر پای شما مدام عرق می‌کند، شرایط مناسبی برای رشد قارچ‌ها فراهم خواهد شد که در چنین شرایطی باید از محصولات ضد عرق استفاده نمود.

⦁ از روش لیزر، کرایوتراپی و یا سوزاندن زگیل استفاده کنید.

از جمله روش‌های نوین درمانی در جهت از بین بردن زگیل‌های پا، سوزاندن آن‌ها، فریز کردن زگیل و یا لیزر کردن آن‌هاست که در چند جلسه درمانی انجام خواهد گرفت.

⦁ از روش جراحی استفاده کنید.

جراحی کردن زگیل‌های پا تنها در شرایط وخیم انجام خواهد گرفت و برای این‌کار شما باید نزد پزشکان حرفه‌ای و باتجربه بروید. جراحی کردن بهترین درمان زگیل پا و گزینه آخر درمانی است که موجب بهبود و از بین رفتن زگیل در نواحی مختلف پا می‌شود.

 

برای درمان زگیل پا و جلوگیری از بروز آن چه باید کرد؟

احتمالا تاکنون برای بسیاری از افراد سوال شده که برای زگیل پا چی خوبه و نکات مهم در این زمینه چیست؟ فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی باشید، در هر حال ممکن است طی یک دوره دچار زگیل پا شوید که یک حالت ناخوشایند بوده و علاوه بر درد، فرد مبتلا دچار سوزش، خارش و یا حتی در موارد شدید بی‌حسی نیز خواهد شد. اما سوال اصلی این‌جاست که چگونه زگیل پا را از بین ببریم؟ برای دریافت نکات مهم درمانی و تشخیص زگیل شما باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید و سپس برای جلوگیری از عود بیشتر آن، موارد زیر را رعایت کنید.

⦁ همواره بهداشت پا را رعایت کنید و به‌طور منظم آن‌ها را با آب و صابون شستشو دهید.

⦁ اجازه ندهید پاها مرطوب بماند و در صورت خیس شدن پاها یا عرق کردن آن، سریعا اقدام به خشک کردن پا کنید.

⦁ از ضدعفونی‌کننده‌هایی که به صورت اسپری، پودر و یا کرم در داروخانه‌ها وجود دارند برای جلوگیری و گسترش قارچ و زگیل پا استفاده کنید.

⦁ در صورت تجویز پزشک از روغن‌های گیاهی و یا محصولات ضد قارچ طبیعی همچون سدر، سرکه و… استفاده کنید.

⦁ اگر پاهای شما عرق می‌کند و یا مدام مرطوب می‌شود، از پودرهای خشک کننده استفاده کنید.

⦁ همواره سعی کنید جوراب‌های نخی با تهویه مناسب و تمیز استفاده کنید.

⦁ هرگز از لوازم شخصی همچون جوراب و کفش دیگران استفاده نکنید.

⦁ کفش‌های مناسب طبی خریداری کنید محصوصاً اگر روزانه ساعات زیادی را به قدم زدن و یا ورزش کردن می‌پردازید.

⦁ سعی کنید هرگز از جوراب و یا کفش خیس و مرطوب استفاده نکنید.

⦁ روند درمان را در صورت بروز زگیل پا از همان ابتدا آغاز کنید.

بهترین درمان زگیل پا به صورت طبیعی و سنتی

درمان‌های طبیعی و سنتی برای زگیل پا از آن‌جایی اهمیت پیدا کرده‌اند که هیچ‌گونه عارضه خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کنند البته که بهتر است حتی قبل از استفاده این نوع روش‌های درمانی نیز با پزشک متخصص صحبتی داشته باشید تا بهترین داروی طبیعی را انتخاب و در جهت درمان زگیل پا استفاده کنید. سوال این‌جاست که چگونه زگیل پا را از بین ببریم البته به روش‌های کم هزینه و کم عارضه؟ از ترکیبات ضد قارچ طبیعی استفاده کنید که شامل روغن درخت چای، سیر و محصولات دیگر است. البته قبل از استفاده این روش‌ها مطمئن شوید که حساسیت پوستی خاصی ندارید.

از محلول‌های ضد قارچ نیز می‌توان با استفاده از پنبه بر روی زگیل‌های پا استفاده کرد که شامل کلرهگزیدین، بتادین و یا محصولات مشابه دیگر است. حالا که می‌دانید درمان زگیل پا چیست، به جز داروهای موضعی، از چسب زگیل پا نیز می‌توانید در این زمینه استفاده کنید و همین‌طور در کنار آن، رژیم غذایی سالم و متنوعی را در پیش بگیرید، از ژل و یا کرم‌های حاوی اسید سالیسیلیک و یا اسید لاکتیک برای نرم شدن بیشتر پاها و درمان زگیل پا استفاده کنید. روغن‌های طبیعی که از درخت نارگیل، آووکادو و یا محصولات مشابه به دست آمده‌اند نیز جزو درمان‌های سنتی و طبیعی درمان زگیل پا به شمار می‌روند.

 

چرا اهمیت درمان زگیل پا در دوران بارداری بیشتر است؟

درمان زگیل پا در بارداری بسیار مهم است و البته اگر از خانم‌های باردار هستید و تاکنون به زگیل پا مبتلا نشده‌اید، سعی کنید همواره موارد پیشگیرانه را رعایت کنید تا شاهد مشکلات پوستی همچون زگیل و… نباشیم. دوران بارداری دورانی است که تغییرات هورمونی در زنان ایجاد شده و با افزایش وزن، فشار زیادی بر روی پاها وارد می‌شود که این امر موجب تاثیر منفی بر روی عروق و سیستم گردش خون شده و مشکلات پوستی و عضلانی ایجاد خواهد شد. اهمیت درمان زگیل پا در دوران بارداری از آن‌جایی بالاست که ممکن است مشکلات مربوط به زگیل، به جز مادر، برای جنین نیز مشکلاتی ایجاد کند.

عفونت در هر بخشی از بدن برای مادر و جنین خطرساز است و از آن‌جایی که گاهی زگیل‌های پا عفونت جدی ایجاد می‌کنند به همین خاطر بهتر است در دوره بارداری درمان زگیل پوستی پا جدی گرفته شود. درمان زگیل پشت پا در زنان باردار باید سریعا و توسط متخصصین مربوطه انجام گیرد؛ زیرا گاهی ممکن است به جز عفونت، منجر به خونریزی‌های در وریدهای عمیق پا شود که سلامت مادر و جنین را به خطر می‌اندازد.

راه درمان زگیل روی پا در دوره بارداری باید از جانب پزشک تعیین شود؛ زیرا در صورت ایجاد مشکلات در گردش خون به واسطه وجود زگیل پا، اکسیژن و مواد مغذی به درستی به مادر و جنین نخواهد رسید و گاهی موجب رشد نامناسب جنین در شکم مادر خواهد شد.

 

تصورات غلط افراد در رابطه با چند روش درمان زگیل پا

در رابطه با درمان زگیل تناسلی پا برخی تصورات غلط وجود دارد که بهتر است با چند نمونه از آن آشنا شوید. یک تصور غلط در رابطه با درمان زگیل روی پا این است که گفته می‌شود تنها تغییر رژیم غذایی در پیشگیری و حذف زگیل‌های پا کافی است در صورتی که این‌طور نیست بلکه برای رفع زگیل‌ها باید از ترکیب روش‌های مختلفی استفاده شود.

باور غلط دیگر در این زمینه به استفاده از یک روش درمانی خلاصه می‌شود در صورتی که این‌طور نیست بلکه راه درمان زگیل روی پا، بسته به شدت و نوع زگیل، استفاده از ترکیب درمان‌های مختلف است. باور دیگری که در این رابطه وجود دارد، رفع زگیل روی پا تنها با روش جراحی است. برخی معتقدند درمان زگیل رو پا تنها با جراحی امکان‌پذیر است در صورتی که این کاملا نادرست است و جراحی تنها یکی از گزینه‌های درمانی در این زمینه است که در صورت عدم درمان زگیل پا با روش‌های دیگر، انجام می‌گیرد.

درمان زگیل قوزک پا، زگیل روی پا، بین انگشتان پا و یا در بخش‌های دیگر پا با استفاده از فیزیوتراپی و تمرینات فیزیکی امکان‌پذیر بوده در حالی که برخی از افراد تصور می‌کنند که تمرینات ورزشی باعث تشدید زگیل‌ها می‌شوند. البته لازم به ذکر است که تمرینات ورزشی جهت درمان زگیل های پا باید تحت نظر پزشک و به صورت اصولی انجام گیرد.

 

راه‌هایی برای انتخاب بهترین نوع درمان زگیل پا

انتخاب بهترین نوع درمان زگیل ویروسی پا و یا زگیل‌های قارچی پا بهتر است توسط پزشک انجام گیرد؛ زیرا پزشکان متخصص در ابتدا، سعی ‌می‌کنند نوع زگیل پا را شناسایی کرده و درمان را دقیقا مطابق با آن تجویز می‌کنند. زگیل‌های ایجاد شده در نواحی مختلف پا علاوه بر این‌که ظاهر پوست را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند، باعث می‌شوند فرد در هنگام راه رفتن دچار درد شده و از انجام امور روزمره باز ماند. البته همیشه به همراه درد زگیل پا، گاهی شاهد سوزش، خارش، قرمزی و التهاب نیز بر روی زگیل هستیم که باید بهترین نوع درمان برای رفع آن انتخاب شود.

روش درمان زگیل پا شامل موارد ساده‌ای همچون استراحت کردن است. شما در صورتی که دچار زگیل پا شده‌اید، باید سعی کنید پیاده‌روی نکنید، نوید و یا فعالیت‌هایی مه فشار مستقیم بر روی پا وارد می‌کنند را انجام ندهید. به جز این موارد، زگیل پا و درمان آن با فیزیوتراپی و انجام تمرینات انعطاف‌پذیری و تقویتی نیز امکان پذیر خواهد بود.

شما همواره باید سعی کنید داروهای تجویز شده از جانب پزشک که برای کاهش درد و التهاب و یا برطرف کردن عفونت و قارچ زگیل است را مصرف نمایید و در صورت عدم بهبودی، برای درمان زگیل پا، مجددا به پزشک مراجعه نمایید تا از روش‌های لیزر، روش‌های تزریقی الکتروتراپی و یا جراحی استفاده شود.

 

آیا داشتن تغذیه سالم تاثیری در درمان زگیل های پا دارد؟

زگیل پا و درمان آن با تغذیه سالم امر بسیار مهمی است که معمولا کمتر به آن پرداخته شده است. تجربه نشان داده آن دسته از افرادی که رژیم غذایی کامل و سالم و غنی از انواع ویتامین و پروتئین‌های ضروری برای بدن دارند، سیستم ایمنی قوی‌تری داشته که در برابر بیماری‌های پوستی مقابله خواهد کرد. کاربرانی که از ما سوال می‌پرسند زگیل پا را چگونه از بین ببریم؟

ما تنها تغییر رژیم غذایی را پیشنهاد نمی‌دهیم زیرا این تنها یک روش مکمل درمانی است و نه روش اصلی. شما باید همواره سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که عناصر اصلی تغذیه‌ای را داشته باشد که شامل مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست تا همواره پوستی سالم داشته باشید و در صورت بروز زگیل نیز پروسه درمانی تسریع شود.

برای درمان زگیل پا با تغذیه درست شما باید سعی کنید از غذاهایی با گروه ویتامینی A مصرف کنید؛ زیرا موجب افزایش سلامتی پوست خواهد شد. این نوع ویتامین در انواع سبزی تازه، بادمجان، اسفناج و هویج وجود دارد. چنانچه احساس می‌کنید زگیل‌های پا دچار زخم شده‌اند، باید سعی کنید میوه‌هایی همچون گوجه‌فرنگی، تمشک، نارنگی و یا نارگیل که حاوی ویتامین C هستند مصرف کنید. توجه به این نکته مهم است که شما باید موارد تغذیه‌ای را در کنار درمان‌های دیگر که توسط پزشک تجویز شده است ادامه دهید تا شاهد بهبودی زگیل‌های پا باشیم.

مقایسه روش درمان زگیل ویروسی پا با زگیل‌های قارچی

قبل از تهیه و مصرف انواع دارو برای زگیل پا، بهتر است نوع زگیل شناسایی شود. زگیل‌ها معمولا در نوع قارچی و یا ویروسی هستند که هر کدام از آن‌ها درمان‌های متفاوتی با یکدیگر دارند و شما باید با شناخت دقیق این موضوع، اقدام به درمان آن کنید. طول درمان زگیل پا از نوع قارچی و یا ویروسی معمولا یکسان می‌باشد و وابسته به شدت و عمق زگیل دارد. زگیل‌ها در حالت عادی و خفیف با روش‌های درمانی رایج تا چند هفته از بین خواهند رفت اما در صورت شدت بالا، شاید چند ماه زمان برای درمان آن‌ها نیاز باشد.

اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی در رابطه با درمان زگیل پا از نوع ویروسی و قارچی داشته باشیم، باید بگوییم که نوع ویروسی زگیل از ویروسی با نام HPV به افراد منقل می‌شود که در چنین شرایطی ما شاهد بروز زگیل‌های کوچکی در نواحی مختلف پا خواهیم بود که برای درمان و جلوگیری از گسترش آن‌ها باید همواره از لوازم شخصی استفاده کنیم و از تماس پا و ناحیه‌ای که دچار زگیل شده است با سطوح مختلف خودداری کنیم؛ زیرا ممکن است اعضای دیگر خانواده نیز از طریق تماس پوستی، دچار زگیل شوند. زگیل ویروسی با داروهای موضعی همچون کرم قابل درمان است و گاهی هم برای درمان آن باید از روش جراحی استفاده کرد.

زگیل‌های نوع قارچی که بر روی پوست ایجاد می‌شوند همان‌طور که از نام آن پیداست بر اثر قارچ‌های مختلفی ایجاد می‌شوند و معمولا افرادی که پاهایشان مدام در معرض رطوبت قرار می‌گیرد و یا عرق می‌کند بیشتر آن را تجربه می‌کنند.

درمان زگیل پا از نوع قارچی با استفاده از کرم‌های ضد قارچ که به صورت موضعی استفاده می‌شوند در شرایط خفیف امکان‌پذیر خواهد بود، اما در موارد حاد، روش‌های همچون فريز کردن، سوزاندن و یا جراحی زگیل گزینه‌های درمانی خوبی هستند. افراد مبتلا به زگیل قارچی پا نیز همانند افراد مبتلا به زگیل ویروسی، همواره باید بهداشت پا را رعایت کنند و برای جلوگیری از گسترش آن‌ها از لوازم بهداشتی شخصی استفاده کنند.

 

چرا باید زگیل پا و درمان آن به موقع انجام گیرد؟

زگیل پا نیز همانند سایر بیماری‌های پوستی باید به موقع درمان شود تا شاهد عوارض ناخوشایندی در این زمینه نباشیم. معمولا با کسانی که درمان زگیل پوستی پا را به تاخیر می‌اندازند، با مشکلاتی همچون درد و سوزش بیشتر پوست مواجه خواهند شد و حتی ممکن است به تعداد زگیل‌ها اضافه شود. در کل اگر احساس می‌کنید که دچار مشکلات پوستی شده و زگیل‌های را در نواحی مختلف پا مشاهده می‌کنید، از روش خود درمانی استفاده نکنید و سعی کنید در اولین فرصت با پزشک پوست یا ارتوپد ملاقاتی داشته باشید.

چرا باید زگیل پا و درمان آن به موقع انجام شود؟

⦁ کنترل عفونت

⦁ تسکین خارش و التهاب

⦁ تسکین سوزش پوست

⦁ جلوگیری از گسترش زگیل‌ها

⦁ بهبود ظاهری پوست

به‌طور معمول افرادی که با مشکلات پوستی همچون زگیل پا نزد پزشک می‌روند، در ابتدا درمان با روش‌های ساده انجام خواهد گرفت و به جز موارد شدید و حاد، پزشک توصیه به استراحت، استفاده از جوراب و کفش راحت، تمیز نگه داشتن پاها، استفاده از کرم، پودر و اسپری، مرطوب نگه نداشتن پا و مواردی از این قبیل خواهد کرد اما چنانچه با گذشت زمان شاهد بهبودی زگیل‌های پا نباشیم، در چنین شرایطی از درمان‌های پیشرفته‌تر در کنار مصرف داروی درمان زگیل پا استفاده خواهد شد.

طول درمان زگیل پا که در حالت معمول باید طی شود.

در رابطه با طول درمان زگیل پا نمی‌توان به‌طور قطعی نظر داد زیرا وابسته به من موارد مختلف است. زگیل‌ها اگر در عمق کم پوست ایجاد شده باشند و تعداد آن‌ها کن باشد، علاوه بر این‌که کنترل و درمان آن ساده‌تر خواهد بود،. طول دوره درمان آن نیز کمتر از زگیل‌های است که به صورت عمقی در بخش‌هایی از پوست نواحی پا ایجاد شده‌اند. معمولا تمامی روش‌های درمانی زگیل پا، از روش‌های ساده گرفته تا پیشرفته، نیازی به بستری شدن ندارند مگر این‌که بیماری‌های دیگری موجب بروز زگیل پا شده باشند.

در کل درباره طول درمان زگیل پا باید گفت همه چیز بستگی به شدت زگیل، علت زگیل، میزان رعایت بهداشت پا طی دوره درمان و نوع درمان دارد. به‌طور معمول و در صورت آغاز درمان مناسب برای زگیل‌های پا، باید در حدود ۲ تا ۴ هفته شاهد کاهش زگیل‌ها باشیم در غیر این‌صورت باید روش درمانی تغییر پیدا کند.

روش‌های درمانی همچون سوزاندن و یا فریز کردن زگیل پا طی چند جلسه انجام خواهد گرفت که ما شاهد برطرف شدن کامل آن‌ها خواهیم بود اما روش‌هایی همچون استفاده از کرم‌های موضعی و یا موارد مشابه نیاز به زمان بیشتری برای درمان زگیل پا دارند.

 

سخن پایانی

موضوع کلیدی که در این مبحث به‌طور جامع به آن پرداخته شد (درمان زگیل پا) بود که خوشبختانه امروزه با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. برای درمان قطعی زگیل‌های پا باید از ترکیب چند روش درمانی که از سوی پزشک تعیین می‌شود استفاده کرد.

معمولا درمان زگیل‌های ایجاد شده در نواحی مختلف پا با روش کرم‌های ضد قارچ، پودرها و کرم‌های برطرف کننده قارچ، چسب زگیل پا، روش‌های تزریقی، کرایوتراپی، سوزاندن زگیل و یا جراحی انجام خواهد گرفت و این پزشک متخصص است که تصمیم می‌گیرد کدام روش درمانی برای بیمار مناسب‌تر است.

در این مطلب اهمیت شناسایی مشکل و بیماری‌ها قبل از درمان زگیل پا، درمان زگیل‌های پا با راه‌حل‌های نوین پزشکی، روش‌ها و نکاتی برای جلوگیری از بروز زگیل‌های پا، بهترین درمان زگیل‌های پا به صورت طبیعی و سنتی، اهمیت درمان زگیل ناحیه پا در دوران بارداری، تصورات غلط افراد در رابطه با چند روش درمانی زگیل پا، راه‌هایی برای انتخاب بهترین نوع درمان برای زگیل پا، از تباطی میان تغذیه سالم و تاثیر آن در درمان زگیل های پا، مقایسه روش درمان زگیل ویروسی پا با زگیل‌های قارچی پا،

دلیل درمان به موقع زگیل‌های پا و همچنین طول درمان زگیل پا که در حالت معمول باید طی شود مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید