لودر سایت
آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8
تماس با ما
آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

قرص برای درد استخوان لگن؛درمانی اولیه برای تسکین درد تا اتخاذ راهکارهای درمانی جایگزین

گاهی درد لگن مربوط به سایر قسمت های بدن مانند کمر یا زانو است مانند تنگی کانال نخاعی که باید معاینه توسط پزشک معالج انجام شود تا علت درد ریشه یابی و روش درمانی ارائه شود . درمان درد لگن معمولاً شامل تجویز قرص لگن درد و مسکن ها است.

 در این نوشته ضمن معرفی قرص برای درد استخوان لگن قصد داریم به طور مفصل به روش های برطرف کردن این درد بپردازیم .

قرص برای درد استخوان لگن

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

علل شایع درد لگن، علائم و نحوه تشخیص و درمان با قرص برای درد استخوان لگن

التهاب یا تحریک مستقیم اعصاب ناشی از ضربه، فیبروز، فشار یا التهاب انقباض یا اسپاسم عضلات صاف و اسکلتی، تنگی کانال نخاعی، دیسک کمر گزگز سر استخوان سیاتیک. ممکن است از خود بپرسید برای درد لگن به چه دکتری مراجعه کنیم با ما همراه باشید تا به شما جواب دهیم.

درد استخوان لگن سمت چپ

علائم درد استخوان لگن سمت چپ چیست؟ آیا قرص برای درد استخوان لگن سمت چپ موثر است ؟ یکی از دلایل اصلی درد استخوان، آرتروز است. درد مفاصل می توانند شانه ها، پشت، بازوها، زانوها، باسن و گردن را تحت تاثیر قرار دهند. بلند کردن شی سنگین یا زور زدن می تواند باعث فتق دیسک در پشت شود و در ادامه باعث درد پا شود. اگر از کمردرد و پا درد رنج می برید و اضافه وزن دارید سریع وزن کم کنید.

برای پاسخ به سوال درد لگن چپ علائم چیست؟ تا پایان این نوشته با ما باشید. درد لگن یکی از مشکلات رایج در بین افراد به خصوص زنان است. ماهیت و شدت آن می تواند متفاوت باشد و علل آن اغلب مشخص نیست به همین دلیل، اگر این درد را دیدید، در مرحله نخست باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید تا علت را تشخیص دهد تا خطری شما را تهدید نکند سپس روش های درمانی بعضا با قرص برای درد استخوان لگن تعیین شود .

منابع رایج درد حاد لگن یا درد با شروع ناگهانی

  • حاملگی خارج از رحم
  • بیماری التهابی لگن PID(همچنین به عنوان عفونت دستگاه ادراری شناخته می شود)
  • تخمدان های بارور یا پاره شده
  • سقط جنین
  • عفونت مجاری ادراری
  • آپاندیسیت
  • پارگی لوله فالوپ

برخی از شرایطی که ممکن است منجر به درد مزمن لگن شوند

  • گرفتگی های قاعدگی
  • اندومتریوز
    فیبروم رحم، رشد غیر طبیعی در داخل یا روی دیواره رحم
  • بافت اسکار بین اندام ها در حفره لگن
  • پولیپ آندومتر
  • سرطان دستگاه تناسلی

دلایل دیگر ممکن است مربوط به مشکلات گوارشی، ادراری یا سیستم عصبی باشد.

علامت درد استخوان لگن سمت چپ چیست؟

درد لگن را می توان به چند گروه تقسیم کرد، به این معنی که درد ناگهانی و شدید یا مزمن است، یعنی درد می آید و می رود یا ماه ها یا بیشتر طول می کشد. درد لگنی که بیش از 6 ماه طول بکشد و با درمان بهبود نیابد به عنوان درد مزمن لگن شناخته می شود. آیا قرص برای درد استخوان لگن کارساز است ؟

درد لگن می‌تواند از اندام تناسلی یا سایر اندام‌های داخل و اطراف لگن منشأ گرفته یا از اعصاب باشد. اگر مشکل فیزیکی وجود نداشته باشد، این می تواند درد را بدتر کند یا در واقع احساس را بدتر کند.

علائم انواع مختلف درد لگنی که معمولاً توسط زنان گزارش می شود :

  • گرفتگی روده می تواند ناشی از اسپاسم در اندام نرمی مانند مثانه یا آپاندیس باشد.
  • درد ناگهانی می تواند ناشی از از دست دادن موقت خون به دلیل انسداد در گردش خون باشد.
  • دردی مبهم که می تواند ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده باشد.
  • درد شکمی که ممکن است نشان دهنده تجمع خون، چرک یا محتویات روده باشد.
  • دردی که با حرکت یا در حین معاینه بدتر می شود ممکن است در نتیجه تحریک غشای مخاطی حفره شکم باشد.

ابتدا باید با یک متخصص ارتوپدی مشورت کنید تا آزمایشاتی را برای تعیین علت درد استخوان لگن سمت چپ شما انجام دهد. علاوه بر این، ممکن است از شما سوالاتی در مورد وضعیت شما بپرسد که درصورت امکان مراحل اولیه درمان با قرص برای درد استخوان لگن انجام شود، مانند:

  • درد کی و کجا ایجاد می شود؟
  • درد چقدر طول می کشد؟
  • آیا درد مربوط به چرخه قاعدگی، ادرار و/یا فعالیت جنسی است؟
  • درد چگونه است (مثلاً تیز یا مبهم)؟
  • چه شرایطی باعث درد شد؟
  • چطور اینقدر ناگهانی درد شروع شد؟
  • تحمل شما نسبت به داروها، رویه ها یا درمان های خاص
  • نظر یا ترجیح شما راجع به قرص برای درد استخوان لگن

درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • داروهای آنتی بیوتیک
  • داروهای ضد التهاب و/یا مسکن به صورت قرص مخصوص دردهای استخوان لگن
  • تمرینات آرامش بخش
  • عمل جراحی
  • فیزیوتراپی

اطلاعات اضافی در مورد طول مدت درد و وجود سایر علائم مرتبط با فعالیت هایی مانند خوردن، خوابیدن، فعالیت جنسی و حرکت می تواند به فیزیوتراپیست شما در تشخیص کمک کند تا پزشک با تجویز قرص برای درد استخوان لگن نسب به درمان اولیه اقدام کند.

علاوه بر تاریخچه پزشکی کامل و معاینه فیزیکی و لگنی، ممکن است آزمایش‌های دیگری نیز انجام دهید، از جمله:

  • آزمایش خون
  • تست حاملگی
  • تجزیه و تحلیل ادرار
  • رشد سلول از دهانه رحم
  • سونوگرافي
    سی تی اسکن
  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی
  • لاپاراسکوپ
    کولونوسکوپی

بهترین دارو و قرص برای درد استخوان لگن

کپسول سلکوکسیب یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی و قرص مخصوص دردهای استخوان لگن است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره، نقرس، آرتریت، تب و … استفاده می شود. . سلکوکسیب همچنین می تواند برای دردهای ناشی از کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و کشیدگی استفاده شود. مقدار مجاز این مسکن برای درد استخوان 200 تا 400 میلی گرم در روز است. اثر آن یک ساعت پس از مصرف این قرص برای درد استخوان لگن، قابل مشاهده است و تا هشت ساعت در بدن باقی می ماند.

در اینجا بهترین دارو و قرص مخصوص دردهای استخوان لگن و بهترین مسکن درد استخوان را به شما می گوییم، اگر درد استخوانی شدید دارید با نظر پزشک می توانید از این قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن استفاده کنید.

بهترین قرص مخصوص دردهای استخوان لگن برای درد استخوان که منجر به کاهش دردهای استخوانی و عضلانی میشوند، مسکن های مختلفی وجود دارد که پزشک بسته به شدت درد می تواند آن ها را تجویز کند و بهترین دارو برای درد استخوان را برایتان توضیح می دهیم.

قرص ایبوپروفن، کپسول سلکوکسیب، قرص دیکلوفناک و ناپروکسن برخی از انواع قرص برای درد استخوان لگن که این مسکن های قوی ممکن است باعث بروز پوکی استخوان در انسان شود . از آنجایی که استخوان از ساختار کلی بدن پشتیبانی می کند، در صورت اختلال در قسمتی از آن، فرد دچار درد می شود و توانایی انجام یک فعالیت، حتی ساده ترین آن، از او سلب می شود.

اما چه قرصی برای درد لگن خوب است ؟ در صورت بروز درد استخوان اگر علت آن را نمی دانید باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و تحت نظر پزشک درمان اولیه با قرص برای درد استخوان لگن را شروع کنید. بیمار می تواند با رعایت دستورات پزشک، مصرف مسکن و انجام تمرینات ورزشی درد را تسکین دهد و مصرف غذاها و محصولات حاوی کلسیم مانند گندم، کنجد یا بادام توصیه می شود.

قرص برای درد استخوان لگن ، درمان موقت یا دائم ؟

درد لگن در زنان بیشتر از مردان است و علل مختلفی دارد که اولین آن عفونت ادراری است همچنین درد لگن می تواند ناشی از عفونت مجاری ادراری یعنی مثانه و ادرار باشد. کلیه ها را درگیر می کند و علائم این بیماری فشار در لگن و درد هنگام ادرار می باشد.وقتی ادرار می کنید در این صورت می تواند کلیه ها را نیز درگیر کند که در صورت عدم تحمل درد و شدت یافتن آن بهتر است از قرص برای درد استخوان لگن استفاده کنیم .

اکثرا خانم های باردار، بیشتر رنج می برند . شکستگی لگن در افراد مسن بیشتر اتفاق می‌افتد، زیرا به دلیل فشاری که بر دیواره شکم وارد می‌شود، یک سری استخوان‌ها لگن ضعیف می‌شود و درد لگن ایجاد شود.

همچنین کشیدگی عضلات اندام فوقانی هنگام انجام فعالیت های روزانه به عضلات فشار وارد می کند و به دلیل فعالیت بیش از حد این ساختار، متورم می‌شود که توصیه میشود دارو های ضد التهاب به صورت قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن مصرف شود تا با کاهش التهاب و تورم درد نیز به طور موقت کاهش یابد و این دارو به صورت قرص برای لگن درد حتما باید به تشخیص پزشک تجویز شود .

مورد بعدی اسهال است. این وضعیت می تواند ناشی از تغییرات رژیم غذایی، داروهای مورد استفاده برای درمان سندرم روده تحریک پذیر و در موارد نادر انسداد روده باشد. درد عضلات شکم و لگن، اسهال و یبوست شکل بعدی آرتروز است. آرتریت یکی از علل شایع درد لگن در افراد بالای 50 سال است.

توصیه میشود در مراحل ابتدایی ضمن مراجعه به پزشک معالج با عوارض کمتر درمانی مانند قرص برای درد استخوان لگن برای شروع درمان اقدام کنید  این بیماری به دلیل افزایش سن و از بین رفتن تدریجی غضروف ایجاد می شود.در نتیجه آرتریت مفصل ران، درد به پاها می رسد و دامنه حرکت را محدود می کند. مفاصل افراد مبتلا به آرتریت زانو ممکن است خشک شود، اما با افزایش فعالیت باز می گردد.

انواع دیگر آرتریت می تواند با آرتروپاتی یا روماتیسم، بیماری های لگنی و فعالیت های ورزشی شدید، ورزش های سنگین و شدید همراه باشد. ورزش هایی مانند فوتبال و در صورت عدم آمادگی جسمانی. این می تواند باعث درد در ناحیه لگن شود، تغییر در ورزش منظم و شروع فعالیت های ورزشی جدید نیز می تواند باعث آسیب یا درد لگن در فرد شود،

بنابراین درد لگن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت عدم درمان به موقع ممکن است باریک شدن کانال ستون فقرات کمری، فتق یا پارگی دیسک بین مهره ای یا کشیدگی در عضلات کمر منجر شود.

مورد بعدی سرطان استخوان است، سرطانی با منشا استخوانی که از سایر اندام ها به استخوان حمله می کند و با درد شدید استخوان همراه است. این درد معمولاً به فعالیت ارتباطی ندارد و با استراحت بهبود نمی‌یابد.

محل درد استخوان به محل سرطان بستگی دارد. درد ساق پا خارج از لگن، در ساختارهای خارجی لگن منشأ می‌گیرد و به زانوها و پشت سرایت می‌کند که سریعا باید توسط پزشک متخصص تحت درمان قرار گیرد تا از پیشروی سلول های سرطانی به دیگر اندام ها جلوگیری شود .

بهترین دارو برای استخوان درد ، برای درد لگن چه قرصی بخوریم ؟

استامینوفن می تواند به عنوان جایگزینی برای پاراستامول به عنوان قرص برای درد استخوان لگن در درمان درد استفاده شود. آسپرین می تواند برای کاهش درد لگن مرتبط با درد مفاصل و بیماری هایی مانند روماتیسم مفصلی مفید باشد. ناپروکسن نسبت به پاراستامول و استامینوفن تسکین درد قوی تری دارد و می توان از آن برای تسکین درد لگن استفاده کرد.

علاوه بر این، داروهای دیگری مانند کدئین، ترامادول و هیدروکودون نیز می توانند برای درمان درد لگن استفاده شوند. با این حال، قبل از مصرف این داروها باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید سپس روش درمانی با قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن استفاده کنید.

بهترین مسکن قرص برای درد استخوان لگن

وقتی درد استخوان شدید است، می توان از قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن و یا مسکن به شکل های دیگر استفاده کنیم. اگرچه مسکن ها می توانند شما را از عذاب درد نجات دهند، اما باید توجه داشته باشید که نمی توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید. مشکلات گوارشی از عوارض عمده مصرف مداوم مسکن ها هستند. بهترین روش های توصیه شده برای درمان استخوان ها و مفاصل، ژیمناستیک و شنا است.

ناپروکسن یک قرص برای درد استخوان لگن، برای تسکین درد ناشی از کشیدگی و فشار عضلانی پس از فعالیت‌های شدید بدنی و ورزشی و کاهش درد استخوان و درد بعد از عمل استفاده می‌شود.

اگر به دنبال قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن هستید، قرص ناپروکسن در قرص های 250 میلی گرمی و 500 میلی گرمی و همچنین شیاف های 500 میلی گرمی در لیست بهترین مسکن برای درد استخوان وجود دارد. این مسکن برای درمان درد استخوان در بزرگسالان در دوزهای مختلف از 250 تا 750 میلی گرم بسته به شدت درد استفاده می شود. قرص ناپروکسن معمولا هر 12 ساعت مصرف می شود. توجه داشته باشید که مصرف ناپروکسن خطر سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می دهد، به خصوص اگر از این قرص برای درد استخوان لگن طولانی مدت استفاده شود.

  • قرص درمان درد لگن

دیکلوفناک یک قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن که در لیست بهترین مسکن برای درد استخوان وجود دارد که برای کاهش درد، سوزش، تورم و خشکی مفاصل در بیماری هایی مانند آرتریت و نقرس و همچنین برای درمان سردرد، دردهای عضلانی، دردهای قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان استفاده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از تشدید درد استخوان باید از این مسکن استفاده کنید. زیرا مصرف دارو در زمانی که شدت درد زیاد است تاثیر چندانی نخواهد داشت. این مسکن قوی استخوان در قالب قرص، شیاف و آمپول موجود است. بسته به شرایط و بیماری هر فرد، این قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن را می توان در یک یا چند مرتبه مصرف کرد.

  • قرص‌های تسکین دهنده دردهای استخوان لگن

کپسول سلکوکسیب یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی و قرص برای درد استخوان لگن است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره، نقرس، آرتریت، تب و … استفاده می شود. سلکوکسیب همچنین می تواند برای دردهای ناشی از کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و کشیدگی استفاده شود. مقدار مجاز این مسکن برای درد استخوان 200 تا 400 میلی گرم در روز است. اثر آن یک ساعت پس از مصرف قابل مشاهده است و تا هشت ساعت در بدن باقی می ماند.

  • بهترین دارو برای درد استخوان

ایبوپروفن یک قرص برای درد استخوان لگن شناخته می شود، بهترین مسکن درد استخوان و داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که برای تسکین علائم آرتریت (التهاب مفاصل)، دیسمنوره (قاعدگی دردناک)، تشنج، نقرس و آسیب های ورزشی استفاده می شود.

این مسکن قوی استخوان در لیست داروهای ضروری است، به این معنی که باید در هر مرکز پزشکی موجود باشد. پروفن به سه شکل خوراکی، موضعی (روغنی) و رکتال (شیاف) وجود دارد. در طول یک روز می توان از این دارو را تا 4 مرتبه استفاده کرد. حداکثر دوز روزانه ایبوپروفن بدون تجویز پزشک 1200 میلی گرم است. توجه داشته باشید که این دارو نباید برای درمان درد بیش از 10 روز استفاده شود.

چگونه یک داروی گیاهی برای درد استخوان و مفاصل درست کنیم

اگر از مصرف قرص برای درد استخوان لگن  و مسکن خسته شده اید، می توانید از داروهای گیاهی برای درد استخوان استفاده کنید. طرز تهیه بهترین دارو برای درد استخوان را برایتان شرح می دهیم.

مواد خام

الکل 150 میلی لیتر

50  میلی لیتر ید

10  عدد قرص آسپرین

الکل را با ید خوب مخلوط کنید و سپس پودر قرص آسپرین را اضافه کنید و به مدت بیست و یک روز در جای تاریک قرار دهید. این مواد را مستقیماً روی ناحیه دردناک بمالید و خوب ماساژ دهید تا جذب پوست شود. شایان ذکر است که می توانید برای درمان روی آن کمپرس مواد قرار دهید.

ورزش مناسب برای درد لگن

ورزش درمانی یکی از مهمترین جنبه های فیزیوتراپی است. برای بسیاری از مشکلات سیستم عصبی مانند زانو درد، کمر درد، گردن درد، شانه درد و … بسیار مفید است.یکی از اهداف ما در کلینیک احمد می باشد.در این مقاله به روش های درمان خانگی شما می پردازیم تمریناتی را در خانه برای عضلات ران انجام دهید. این تمرینات برای درد لگن و لگن، درد دنبالچه، کمر درد و زانو درد استفاده می شود. در صورت احساس درد در آن ناحیه به میتوانید متخصصین کلینیک از طریق راه های ارتباطی که در سایت www.ortopediclinic.com معرفی شده مراجعه کنید .

تمرینات و ورزش مناسب برای درد لگن چیست؟

ورزش هایی که برای تقویت عضلات کف لگن شناخته شده اند عبارتند از ورزش های هوازی شامل پیاده روی و دویدن است. این تمرینات به تقویت عضلات پا کمک می کند و می تواند به درمان درد لگن کمک کند. تمرینات تنشی شامل چرخش در کف پا، تمرینات کششی و تقویت عضلات پا می باشد. این تمرینات به تقویت عضلات پا کمک می کند و می تواند به درمان درد لگن کمک کند. تمرینات یوگا می تواند به ورزش، تعادل بدن و تقویت عضلات کمک کند.

  • ورزش برای مفصل ران

در این مورد درباره حرکات کششی عضلات بیرونی باسن و ران صحبت خواهم کرد. ماهیچه های بیرونی ران ممکن است در حین فعالیت هایی مانند بلند شدن از رختخواب و پیاده شدن از ماشین و تلاش برای راه رفتن به پهلو آسیب ببینند.

به این ماهیچه ها رباینده ران می گویند، یک عضله نادیده گرفته شده که به توانایی ما در ایستادن، راه رفتن و چرخاندن انعطاف پذیری پاها کمک کند. ورزش این ماهیچه ها نه تنها به شما در پیشگیری و درمان کمردرد، درد لگن و درد زانو کمک می کند، بلکه می تواند به بهبود زیبایی و فرم کمر، ران و باسن نیز کمک کند. این حرکات برای مردان و زنان در هر سنی به ویژه ورزشکاران مفید است.

تمرینات کششی ران مخصوصاً برای افرادی که همراستایی ضعیف زانو، ضعف کشکک فمورال ، سندرم باند ایلیوتیبیال یا بورسیت بیرونی ران دارند، مهم است. عضلات قوی برای ثبات لگن و درد لگن بسیار مهم هستند.

حتی در جوانان نیز این عارضه باعث ایجاد مشکلات زانو درد مانند زانوهای ضربدری یا بسته، چرخش داخلی یا خارجی ران و … می شود که درصد قابل توجهی از این مشکلات بدون جراحی با فیزیوتراپی و ورزش درمانی قابل اصلاح است.

  • تمرینات برای باز شدن لگن

به پشت دراز بکشید و دستان خود را زیر سر یا کنار خود قرار دهید. پای آسیب دیده را با زانوی راست از روی زانوی دیگر عبور دهید و کشش را در قسمت بیرونی ران احساس کنید، کشش را 30 بار نگه دارید و سه بار تکرار کنید.
به پشت دراز بکشید و زانوی آسیب دیده را خم کنید.

بدون اینکه شانه های خود را از روی تخت بلند کنید، دست خود را به زانوی آسیب دیده نزدیک کنید تا فشار را روی پشت و قسمت بیرونی ران خود احساس کنید. کشش را برای 30 بار نگه دارید و 3 بار تکرار کنید.

روی تخت بنشینید، عضله چپ را بلند کنید، پای چپ را روی ران راست رد کنید و آرنج راست را روی زانوی چپ قرار دهید. با فشار دادن آرنج به زانو، ساقه را به سمت چپ بچرخانید تا جایی که کشش در قسمت خارجی ران چپ احساس شود. کشش را 30 عدد نگه دارید و 3 بار تکرار کنید.

به پهلوی سالم دراز بکشید و دست خود را زیر سر خود قرار دهید. زانوی آسیب دیده را خم کنید و با همان دست زانو را بگیرید. ساق پای خود را روی زانوی آسیب دیده قرار دهید و فشار دهید تا جایی که در قسمت خارجی ران خود احساس کشیدگی کنید. برای 30 شمارش نگه دارید و 3 بار تکرار کنید.

به پشت روی تخت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید. پای دردناک را با زانو صاف از لبه تخت خارج کرده و به سمت بیرون بچرخانید. اگر تمرین را به درستی انجام دهید، کشش را در قسمت خارجی ران خود احساس خواهید کرد. کشش را برای 30 شمارش نگه دارید و سه بار تکرار کنید.

سخن پایانی

وقتی از درد مفاصل و استخوان های لگن صحبت می کنیم ساده ترین راه برای درمان مقطعی استفاده از مسکن و قرص مخصوص درد‌های استخوان لگن می باشد اغلب، وقتی در مورد استخوان‌های شکسته صحبت می‌کنیم، یعنی این ساختار ها ضعیف شده و در ابتدا درد بروز میکند که در صورت بی توجهی به آن ممکن است به عارضه های جدی تری تبدیل شوند.

همانطور که گفته شد که توصیه میشود دارو های ضد التهاب به صورت قرص برای درد استخوان لگن مصرف شود تا با کاهش التهاب و تورم درد نیز به طور موقت کاهش یابد و این دارو به صورت قرص برای لگن درد حتما باید به تشخیص پزشک تجویز شود .

 

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید