لودر سایت
آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8
تماس با ما
آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

دکتر فوق تخصص عصب پا؛ تشخیص مشکلات زمینه‌ای و بهبود آسیب عصبی منتهی به شرایط پیچیده‌تر

آیا برای شما نیز پیش آمده است که درد، بی حسی و گزگز را در یکی از پاهای خود تجربه کنید؟ این موضوع اگر به سبب آسیب دیدگی و بیماری‌های زمینه‌ای نباشد، به اعصاب پای شما مرتبط است. زمانی که بافت‌های مجاور رشته عصبی پا، به آن فشار زیادی وارد کنند، فشردگی عصب به وجود آمده و شخص حالاتی مانند بی حسی، درد و گزگز را احساس می‌کند.

بهترین کسی که می‌تواند برای درمان این بیماری به شما کمک کند، دکتر فوق تخصص عصب پا است؛ با ما همراه باشید تا در مورد چنین پزشکی به عنوان دکتر پا بیشتر برای شما بگوییم.

دکتر فوق تخصص عصب پا

دکتر فوق تخصص عصب پا کیست؟

خوشبختانه در طول چند سال اخیر، تغییر و تحولات فراوانی در زمینه اعصاب محیطی به وجود آمد. این موضوع سبب شد بسیاری از کسانی که دچار هر نوع ضایعه عصبی در پا یا سایر قسمت‌های بدن خود شده‌اند، بتوانند به راحتی آن را درمان کنند. درمان و جراحی اعصاب محیطی، بر عهده پزشکانی است که ما آن‌ها را به عنوان دکتر فوق تخصص عصب پا می‌شناسیم.

بسیاری از این پزشکان در زمینه مغز و اعصاب، تخصص بالایی دارند. همچنین دوره‌های فلوشیپ پیوند عصب، بیماری‌های پا و… را از بهترین مراکز علمی کشورمان و یا جهان دریافت نموده‌اند. آن‌ها دانش و تجربه بالایی در زمینه درمان انواع بیماری‌های مربوط به اعصاب بدن دارند و بهترین خدمات را به بیماران خویش ارائه می‌نمایند.

خدماتی که یک دکتر فوق تخصص عصب پا به بیماران خویش ارائه می‌کند شامل مواردی مانند ترمیم و پیوند اعصاب حسی و حرکتی پا در بسیاری از بیمارانی است که در اثر حوادث ورزشی و یا تصادفات، با بی حسی عصب پای خود مواجه شده‌اند. این پزشکان ممکن است ابتدا با دارو درمانی و یا تمرینات فیزیوتراپی به بیماران خود کمک کنند. در صورتی که این درمان‌ها پاسخگو نبودند، ممکن است شیوه جراحی عصب پا را به آن‌ها پیشنهاد کنند.

علت بروز مشکلات عصب پا کدامند؟

همان گونه که اشاره شد، یک دکتر فوق تخصص عصب پا، بهترین کسی است که می‌تواند برای درمان تمامی مشکلات اعصاب پا به ما کمک کند. اما سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که علت بروز مشکلات عصب پا کدامند؟ همچنان با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث ایجاد آسیب به اعصاب پا می‌شوند را برای شما عزیزان بیان کنیم:

  1. آسیب دیدگی پا: هر نوع آسیبی که برای پاهای شما به وجود آید، ممکن است باعث فشردگی و گرفتگی اعصاب پا شود. به عنوان مثال تصادفات رانندگی، ورزش‌های سنگین و یا سقوط از ارتفاع، دلایل مهم هستند که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند. این آسیب‌ها التهاب و تورم فراوانی برای پا به وجود آورده و باعث فشردگی و گرفتگی اعصاب آن خواهند شد.
  2. انجام حرکات تکراری: برخی از افراد در مشاغلی به فعالیت مشغول هستند که همواره باید حرکات تکراری با پاهای خود انجام دهند. البته ورزشکاران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این موضوع به مرور زمان، باعث ایجاد تورم در بافت پا شده و به عصب آن فشار وارد می‌کند.
  3. پوشیدن کفش نامناسب: شاید باور نکنید اما پوشیدن کفش نامناسب، یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث ایجاد مشکلات عصبی برای پا می‌گردد. کفش‌های بسیار تنگ، باعث فشردگی و گرفتگی اعصاب پا خواهند شد.
  4. چاقی و اضافه وزن: پزشکان عقیده دارند افرادی که دارای وزن بالایی هستند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به مشکلات اعصاب پا قرار دارند. وزن اضافه باعث ایجاد فشار به بافت نرم پا شده و به اعصاب آن آسیب وارد می‌کند.
  5. آرتروز: آرتروز یکی از اختلالات عضلانی است که معمولاً در غضروف‌هایی به وجود می‌آید که در اطراف مفاصل پا قرار دارند. آرتروز عوارض جانبی فراوانی با خود به همراه می‌آورد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فشردگی عصب پا می‌باشد.
  6. دیابت: دیابت یکی از بیماری‌های زمینه‌ای است که عوارض فراوانی برای بیماری ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوارض بیماری دیابت، فشردگی اعصاب پا است.

با مشاهده چه علائمی به دکتر فوق تخصص عصب پا مراجعه کنیم؟

تا اینجا متوجه شدیم که چه عواملی می‌توانند باعث ایجاد مشکلات اعصاب پا شوند. پس از مطالعه این مطالب، ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که با مشاهده چه علائمی، باید به سراغ بهترین دکتر فوق تخصص اعصاب پا برویم؟ با ما همراه باشید تا در مورد این علائم، بیشتر برای شما بگوییم:

  • اگر در یکی از قسمت‌های پای خود احساس درد تیزی دارید، نشان دهنده مشکلات اعصاب آن است. به خصوص اگر این درد در پاشنه و یا گودی پا نیز احساس شود.
  • احساس سوزش در پا، یکی دیگر از علائم مشکلات عصبی آن به شمار می‌رود.
  • اگر پاهای شما دچار بی حسی و کرختی شده است، ممکن است که برای عصب آن مشکلی به وجود آمده باشد.
  • اگر همواره دچار ضعف عضلانی در پاهای خود هستید، برای تشخیص مشکلات عصبی آن، به یک پزشک حاذق و با تجربه مراجعه کنید.
  • یکی دیگر از علائم مشکلات اعصاب پا این است که در هنگام نشستن، ایستادن، پیاده روی و یا انجام تمرینات ورزشی، درد پاهای شما تشدید می‌شود.

فوق تخصص اعصاب محیطی پا چگونه به ما کمک می‌کند؟

معمولاً پزشکانی که به عنوان فوق تخصص اعصاب محیطی پا شناخته شده‌اند، کسانی هستند که در زمینه جراحی اعصاب محیطی پا، مهارت و تجربه فراوانی دارند. این پزشکان، بهترین کسانی هستند که می‌توانند در بازگرداندن احساس و حرکت به اندام‌ها، به شما کمک فراوانی نمایند.

یک فوق تخصص اعصاب محیطی پا، با ترمیم و بازسازی عصب آسیب دیده پای شما، دوباره توان و قدرت پا را به آن باز می‌گرداند. مراجعه به چنین پزشکی، به شما کمک می‌کند تا از شدت گرفتن علائم عصبی و فلج شدن پا در امان بمانید.

به طور کلی سیستم عصبی انسان از دو قسمت مرکزی و محیطی شکل یافته. بخش مرکزی در واقع همان مغز و نخاع و است و بخش محیطی، دربر گیرنده تمامی اعصاب حسی و حرکتی است که در سر تا سر بدن ما گسترده شده‌اند. عصب‌ها نیز در اصل رشته‌های بلندی هستند که میان دستگاه عصبی مرکزی و بدن ما ارتباط برقرار می‌کنند. این اعصاب تمامی اطلاعات را از مغز و نخاع ما دریافت نموده و به سایر قسمت های بدن انتقال می‌دهند.

حال اگر یکی از این اعصاب دچار آسیب دیدگی شود، دیگر مغز نمی‌تواند پیام‌های خود را به قسمت‌های مختلف بدن برساند. در چنین شرایطی است که فرد توانایی حسی و حرکتی اندام‌های خود را از دست می‌دهد. این موضوع گاهی اوقات ممکن است در پای افراد ایجاد شود و این امر به سبب آسیب‌های است که به پا وارد شده است.

در چنین شرایطی، بهترین کاری که می‌توان انجام داد مراجعه به یک فوق تخصص اعصاب محیطی پا است. این پزشکان با بررسی‌ها و معاینات دقیق، یکی از روش های درمانی را برای ترمیم اعصاب محیطی پای شما انتخاب می‌کنند. مهارت این پزشکان در جراحی اعصاب محیطی، مثال زدنی است و می‌توانند در بازگردادن توان و احساس اعصاب پا، به شما کمک فراوانی نمایند.

مزایای مراجعه به بهترین دکتر فوق تخصص عصب پا

جای بسی خوشحالی است که این روزها، علم پزشکی به قدری گسترده شده است که ما به صورت تخصصی برای درمان قسمت‌های مختلف جسم خود، یک پزشک حاذق و متخصص در دسترس خود داریم. بدون شک یکی از بهترین پزشکان در این زمینه، یک دکتر فوق تخصص اعصاب محیطی پا است. چنین پزشکی نه تنها در زمینه تمامی بیماری‌های مربوط به پا دانش و آگاهی دارد، بلکه در زمینه اعصاب مرکزی و محیطی نیز دانش‌های فراوانی آموخته است.

مزایای مراجعه به یک دکتر فوق تخصص عصب پا این است که می‌تواند به صورت تخصصی، ریشه مشکل شما را پیدا کرده و آن را حل کند. او به خوبی با ساختار پیچیده اعصاب محیطی و همچنین تمامی قسمت‌های پا آشنایی دارد و در زمینه درمان‌های جراحی و غیر جراحی اعصاب محیطی، به شما کمک فراوانی می‌کند.

تجربه نشان دهنده آن است بسیاری از بیمارانی که پای آن ها توانایی حسی و حرکتی خود را از دست داده بود، با مراجعه به چنین پزشکی، دوباره توانسته‌اند مانند قبل، از پاهای خود استفاده نمایند و این یک خبر خوب و خوشحال کننده است.

 

عوارض عدم مراجعه به دکتر فوق تخصص عصب پا

به شما پیشنهاد می کنیم اگر هر مشکلی برای اعصاب پای شما به وجود آمده است، حتماً در اولین فرصت به یک دکتر فوق تخصص عصب پا مراجعه نموده و مراتب را با او در میان بگذارید. یکی از عوارض عدم مراجعه به چنین پزشکی آن است که ممکن است پای شما، روز به روز توان حسی و حرکتی خود را از دست داده و ناتوان تر شود.

اگر مشکلاتی اعصاب پا، در همان قدم های اول شناسایی و درمان شوند، می‌توان دوباره حس و حرکت از دست رفته را به پا بازگرداند. ممکن است نیاز باشد مدتی دارو مصرف کنید و یا تحت عمل جراحی قرار بگیرید. در هر صورت، بهترین پزشکان فوق تخصص اعصاب محیطی پا، با تمام دانش و تجربه خود به شما کمک می کنند.

اما اگر در مراجعه به پزشک تعلل کنید و آن را پشت گوش اندازید، ممکن است پاهای شما روز به روز توان و قدرت خود را از دست بدهند. ممکن است به روزی برسید که دیگر نتوان حتی با جراحی، سلامتی اعصاب پا را به آن باز گرداند.

ترمیم عصب پا چگونه ممکن است؟

گاهی اوقات برخی از بیماران با این تردید مواجه می‌شوند که آیا به راستی ترمیم عصب پا امکان پذیر است؟ چگونه می‌توان توانایی حسی و حرکتی پا که در اثر آسیب دیدن اعصاب به وجود آمده است را به آن بازگرداند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با پیشرفت هایی که در زمینه علم پزشکی رخ داد، ترمیم عصب پا کاملاً امکان پذیر است.

در واقع اگر عصب پای شما به سبب آسیب‌های ورزشی، تصادفات، ضربه و یا هر علت دیگری دچار پارگی و یا کشیدگی شده باشد، می‌توان آن‌ها را ترمیم نمود و توان از دست رفته پا را به آن بازگرداند.

ترمیم عصب پا زمانی امکان پذیر است که دو طرف انتهایی عصبی که جدا شده و اعصاب پا، بدون اسیب دیدگی در کنار همدیگر قرار گرفته‌ باشند. در چنین شرایطی لایه دور عصب که در دو طرف آن قرار دارد، به همدیگر دوخته می‌شوند. اگر نتوان با استفاده از ترمیم عصب پا، توانایی و حس را به آن بازگرداند، ممکن است پزشکان شیوه‌های دیگری مانند پیوند عصب یا انتقال عصب را برای بیمار خویش تجویز نمایند.

هزینه پیوند عصب پا چقدر است؟

گاهی اوقات پزشکان نمی‌توانند از طریق ترمیم عصب پا، مشکلات آن را برطرف کنند. در چنین شرایطی است که تصمیم می‌گیرند با انجام عمل پیوند اعصاب پا، سلامتی و توانایی را به آن بازگردانند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است ذهن برخی از افراد را به خود مشغول نماید این است که هزینه پیوند عصب پا چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم به طور کلی، پیوند عصب پا، یکی از عمل‌های جراحی تخصصی است که باید توسط یک فوق تخصص اعصاب محیطی پا انجام شود. همچنین برای انجام این عمل، نیاز به تجهیزات پیشرفته و مدرنی وجود دارد. بنابراین متخصصان، مجهزترین مراکز درمانی و بیمارستان ها را برای انجام آن انتخاب می‌کنند. تمامی این موارد می‌توانند بر روی هزینه پیوند عصب پا تاثیر گذار باشند.

بنابراین شما قبل از این که اقدام به انجام عمل جراحی پیوند اعصاب پا نمایید، در مورد دستمزد پزشک، هزینه بیمارستان، هزینه آزمایشات و… تحقیقات کامل را به عمل آورید. تمامی این موارد موجب می‌‌شوند که با آمادگی کامل خود را برای انجام عمل پیوند عصب پا آماده کنید.

 

درمان‌های خانگی پا درد عصبی پشنهادی دکتر فوق تخصص عصب پا

زمانی که عصب پای شما دچار مشکل می‌شود، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، مراجعه به دکتر فوق تخصص پا است. همچنین شما می‌توانید علاوه بر این که به توصیه‌های پزشک خود عمل می‌کنید، با مشورت او از درمان‌های خانگی نیز برای تسکین درد عصبی پای خود بهره مند شوید.

فراموش نکنید که این درمان‌ها، تنها می‌توانند باعث تسکین درد پای شما شوند و برای درمان اساسی و قطعی، باید درمان‌های پزشکی که متخصص برای شما تعیین نموده است را پیگیری کنید.

همچنان با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین درمان‌های خانگی پا درد عصبی را برای شما عزیزان بیان کنیم:

  • اگر از کیسه‌های آب گرم و آب سرد بر روی پای آسیب دیده خود استفاده کنید، تاثیر بسزایی در تسکین درد پا و مشکلات اعصاب آن خواهد داشت.
  • بهترین درمان خانگی برای پا درد عصبی، استراحت است. شما می‌توانید چند روزی را در خانه مانده و با استراحت، به عصب های پای خود کمک کنید تا دوباره توان و قدرت خود را پیدا کنند.
  • در برخی از مواقع، ماساژ دادن پا می‌تواند اثرات بسیار خوبی در تسکین مشکلات اعصاب پا بر جای بگذارد.
  • همان گونه که می‌دانید، ایستادن و یا نشستن طولانی مدت، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای عصب پا به وجود آورد. بنابراین تا آن‌جایی که می‌توانید از ایستادن و یا نشستن طولانی مدت، به شدت خودداری کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است پزشک به شما پیشنهاد دهد که برای حمایت از پای خود، حتماً آن را با آتل ببندید. اگر بتوانید پای خود را حتی برای مدت زمانی کوتاه، بی حرکت نگه دارید، عصب‌های آن تسکین پیدا می‌کنند. این موضوع نقش موثری در کاهش درد و ناراحتی اعصاب پا دارد.
  • اگر قصد دارید به بیرون از خانه بروید، حتماً از کفش‌های استاندارد استفاده کنید. بدون شک کفش‌هایی که پاشنه‌های کوتاهی دارند و به شیوه‌ای کاملاً استاندارد طراحی شده‌اند، می‌توانند از ایجاد فشار بر روی پاها و اعصاب آن جلوگیری به عمل آورند.

سخن پایانی

مقاله‌ای که مطالعه کردید، تحقیق جامع و کاملی بود در زمینه دکتر فوق تخصص عصب پا. ما با ارائه این مطالب، تلاش کردیم شما را با دکتر عصب پا و خدمات درمانی که به بیماران خویش ارائه می‌نماید آشنا کنیم. همچنین در مورد علائم و علل مشکلات عصب پا صحبت کردیم و به مزایای مراجعه به یک دکتر متخصص در زمینه عصب پا اشاره کردیم.

در ادامه مطلب شما را با مقوله‌ای به نام ترمیم عصب پا آشنا نمودیم و در مورد هزینه پیوند عصب پا، به پارامترهای مهمی پرداختیم. در انتهای مقاله نیز شما را با درمان‌های خانگی پا درد عصبی آشنا کردیم.

امیدواریم ارائه این مقاله، به شما کمک کرده باشد تا در صورت بروز هر نوع آسیبی به عصب پای خویش، به سرعت آن را شناسایی کرده و برای درمان آن به یک پزشک آگاه و متخصص مراجعه کنید. علم پزشکی، با پیشرفت‌های روز افزون خود، دوباره توان و کارایی اعصاب پا را به آن بازخواهد گردانید؛ بنابراین بیماران می‌توانند دوباره به زندگی عادی خود برگردند و از راه رفتن، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های روزانه خود لذت ببرند.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید