کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

درحالی‌که استهلاک و تخریب زانو دلایل احتمالی زیادی دارد، یکی از شایع‌ترین آن‌ها آرتروز است که منجر به تجزیه غضروف در زانو می‌شود و می‌تواند منجر به افزایش درد هنگام حرکت استخوان روی استخوان شود. خوشبختانه، گزینه‌های متعددی برای درمان زانو درد ناشی از آرتروز وجود دارد که تزریق آمپول برای زانو درد یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای تسکین درد و بهبود این بیماری می‌باشد.

Ampoule-knee-pain

انواع مختلف آمپول برای زانو درد کدام است؟

آمپول‌هایی که برای زانودرد استفاده میشوند، انواع متفاوتی دارند که از آن جمله میتوان به استروئیدها، کورتیکواستروئیدها،  ژل‌های زانو، اوزون تراپی و … اشاره کرد که هرکدام مورد مصرف و نتایج مشخصی دارند. تمام این روش‌ها زمانی مفید هستند که توسط کلینیک‌های معتبر تخصصی ارتوپدی انجام شوند.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی موثرترین آمپول‌ها برای زانودرد بپردازیم و نتایج عالی آن‌ها را با شما درمیان بگذاریم که میتواند یک درمان قطعی برای تسکین دردهای زانو باشد.

انواع مختلفی از آمپول برای زانو درد وجود دارد که می‌توان به ‌زانوی بیمار تزریق کرد تا آرتریت یا درد زانوی او کمک کند. اینکه کدام یک برای شما مناسب‌تر است به نظر متخصص و شدت علائم شما بستگی دارد. از جمله مهمترین این موارد عبارتند از:

  • کورتیکواستروئیدها که آنها را به نام آستروئیدها می­شناسیم

  • ویسکومپلنتاسیون یا تزریق ژل زانو

  • پرولوتراپی

  • اوزون

  • تزریق سلول‌های بنیادی (BMC یا BMAC)

  • بافت آمنیوتیک یا بند ناف

  • چربی میکرو تکه‌تکه شده (لیپوژن)

  • پلاسمای غنی‌شده با سیتوکین (A2M یا IRAP)

  • اگزوزوم ها

متأسفانه، اکثر پزشکان فقط دو مورد اول را موردبحث قرار می‌دهند زیرا این دو گزینه به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند در سطح جامعه بیشتر مورداستفاده می‌باشند؛ اما در این بخش قصد داریم همه گزینه‌های مذکور و انواع آمپول برای زانو درد را به‌تفصیل موردبحث و بررسی قرار دهیم:

  • استروئیدها

این‌ها داروهای ضدالتهابی قدرتمندی هستند که می‌توانند تورم را کاهش دهند که البته به‌عنوان کورتیکواستروئیدها (کورتیزون) نیز شناخته می‌شوند. این نوع آمپول برای زانو درد تا حد زیادی رایج‌ترین تزریق زانو می‌باشد که در سراسر جهان برای درمان سریع زانو درد ناشی از آرتریت به کار می‌رود.

 هرچند بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط پژوهشگران، اثبات‌ شده است که آن‌ها آن‌طور که قبلاً فکر می‌کردیم مؤثر نمی‌باشند و در صورت استفاده زیاد حتی ممکن است سبب از بین رفتن غضروف طبیعی هم بشود.

  • ویسکو مکمل سازی

این عبارت ‌یک کلمه فانتزی برای تزریق ژل زانو است و اساساً از مایع طبیعی (مایع سینوویال) موجود در زانو الگوبرداری می‌کند تا بالشتک بیشتری ایجاد کرده و به غضروف کمک نماید. ضمن اینکه باید بدانیم محصولات مختلف برای این‌گونه تزریق، وزن متفاوتی از اسید هیالورونیک شیمیایی (HA) را در خود دارند.

نام‌های تجاری این آمپول برای زانو درد Synvisc، Orthovisc، Euflexxa و Supartz می‌باشد. تحقیقات در مورد اینکه آیا این تزریق‌ها به کاهش درد زانو کمک می‌کنند در حال تدوین می‌باشد اما تا این لحظه ثابت‌ شده است که آن‌ها برای حدود 6 ماه می‌توانند برای التیام درد زانو به بیمار کمک کنند.

خوشبختانه هیچ تحقیقی وجود ندارد که بگوید ویسکو مکمل سازی به غضروف آسیب می‌رساند و بیشتر مطالعات به تأثیر این ژل برای کاهش درد آرتریت HA اشاره می‌کنند.

  • پرولوتراپی (پرولو)  به‌عنوان آمپول برای زانو درد

“پرولو” در پرولوتراپی مخفف”پرولیفراتیو ” است که به معنای تزریق یک ماده تحریک‌کننده شیمیایی است که می‌تواند چرخه بهبودی را در مفصل زانو آغاز کند.

روند درمان به روش پرولوتراپی با تزریق یک محلول تحریک‌کننده به مفاصل برای تحریک ‌ترمیم بافت طبیعی صورت می‌پذیرد. در تزریقات پرولوتراپی اغلب از محلول قند (دکستروز) یا محلول نمک (سالین) استفاده می‌شود تا به‌طور موقت باعث اتفاقات زیر شود:

  • بهبود قدرت، عملکرد و تحرک مفصل

  • افزایش قدرت رباط‌ها، تاندون‌ها و سایر بافت‌های اطراف مفصل

  • کاهش درد، سفتی و التهاب در مفصل

پرولوتراپی معمولاً شامل چندین تزریق آمپول برای زانو درد است که در طول یک جلسه درمانی انجام می‌شود. این درمان‌ها به‌صورت ماهانه در طول چند (سه تا شش) ماه انجام می‌شود و به دنبال آن تزریق‌های موردنیاز انجام می‌گردد. بسته به وضعیت سلامت فرد و شدت بیماری ممکن است به درمان‌های کمتری نیاز باشد.

زمان بهبودی نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در بسیاری از افراد طی سه تا چهار روز پس از درمان، علائم دردناک تسکین داده می‌شود. البته ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا بیمار تسکین کامل را تجربه کند.

  • اوزون تراپی

تزریق اوزون به سلول‌های شما کمک می‌کند تا خود را ترمیم کنند. استئوآرتریت زانو (KOA) با التهاب مزمن همراه است که باعث آسیب اکسیداتیو مداوم می‌شود که متعاقباً منجر به انحطاط مفصل می‌شود و سرکوب آسیب اکسیداتیو می‌تواند یک انتخاب درمانی مهم باشد.

یکی از اهداف مهم و اصلی برای درمان‌های داخل مفصلی یا تزریق به فضای داخل مفصل، کاهش التهاب ناحیه مفصل است. در سال‌های اخیر، به دلیل سهولت روش‌های آماده‌سازی، علاقه فزاینده‌ای به اثرات اوزون وجود داشته است که می‌تواند به‌طور ایمن به داخل مفصل منتقل شود و استفاده از آن در محیط‌های سرپایی در حال افزایش است.

تزریق اوزون درد زانو را بطور محسوسی کاهش می‌دهد و تاثیرات ایمنی قابل توجهی برای مفاصل دارد. بنابراین می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی یا سایر درمان‌های تهاجمی باشد.

وقتی اوزون به مفصل تزریق می‌شود، می‌تواند ترمیم مفصل را تحریک کند، التهاب را کاهش دهد و ممکن است رشد غضروف جدید را تقویت کند. خوشبختانه هیچ عارضه عمده یا عوارض جانبی جدی برای اوزون درمانی گزارش نشده است و این روش با مهارت بالا در مرکز تخصصی ما به دست متخصصان باتجربه انجام می‌شود.

  • پلاسمای سرشار از  پلاکت (PRP) به‌عنوان آمپول برای زانو درد

روش پی آر پی با غلیظ کردن پلاکت‌های خون خود بیمار و تزریق در ناحیه ملتهب و دردناک انجام می‌شود. پلاکت‌ها سپس فاکتورهای رشدی را آزاد می‌کنند که می‌توانند تورم را کاهش داده و به سلول‌های غضروف کمک نمایند.

برای آرتریت خفیف زانو، تزریق این نوع آمپول برای زانو درد می‌تواند حدود یک سال ماندگاری اثر داشته باشد اما برای آرتریت شدیدتر اثر کوتاه‌تر است. بااین‌حال، یک مزیت بزرگ در این روش این است که این ‌یک تزریق احیاکننده برای بازسازی یا کمک به سلول‌های غضروفی می‌باشد.

علاوه بر این، روش عالی PRP را می‌توان برای درمان آسیب‌های تاندون‌ها که در اطراف زانو دچار مشکل شده‌اند نیز انجام داد و می‌تواند به دلیل آسیب‌هایی نظیر کشیدگی یا پاره شدن منجر به درد زانو شود، استفاده کرد.

  • تزریق سلول‌های بنیادی

تزریق سلول‌های بنیادی معمولاً برای آرتریت شدیدتر زانو انجام می‌شود. در این روش، دکتر زانو درد یک آسپیره مغز استخوان از پشت لگن (ناحیه PSIS) می‌گیرد و سپس بخش سلول‌های بنیادی مغز استخوان را در یک سانتریفیوژ متمرکز می‌کند و به ناحیه موردنظر تزریق می‌گردد.

تحقیقات نشان داده است که سلول‌های بنیادی مزانشیمی در مغز استخوان می‌توانند به ترمیم غضروف کمک کنند.

  •  بافت آمنیوتیک یا بند ناف

این درمان‌ از بافت‌های همراه با نوزاد هنگام تولد که معمولاً زباله‌های پزشکی محسوب می‌شوند، مشتق می‌شوند. کیسه آمنیوتیک کودک را احاطه کرده و مایع آمنیوتیک تولید می‌کند و بند ناف نوزاد را به مادر متصل می‌نماید تا خون ‌بند ناف و ژله وارتون تولید کند.

بسیاری از محققان در این زمینه ادعا می‌کنند که این روش همان درمان‌ به روش «سلول‌های بنیادی» محسوب می‌گردد، اما در اصل این بافت‌های تازه تولد است که می‌توانند سلول‌های بنیادی را تولید نمایند. آن‌ها حاوی فاکتورهای رشد منحصر به فردی می‌باشند که می‌توانند به ترمیم و رشد غضروف کمک کنند.

  • چربی میکروفرگمنته

در روش میکروفرگمنته آدیپوز تلاش می‌شود با استفاده از سلول‌های ترمیمی در چربی، بالشتک و حمایت ساختاری از بافت بدن برای مفصل زانو فراهم گردد. چربی، حاوی سلول‌های مختلفی از جمله سلول‌های چربی، پری‌سیت‌ها و سلول‌های بنیادی است که در صورت استفاده در پزشکی ارتوپدی، می‌تواند محیطی را ایجاد نماید که به ترمیم، جایگزینی، بازسازی و حمایت از بافت‌های آسیب‌دیده کمک ‌کند.

به دلیل خاصیت چربی، تزریق چربی میکروفرگمنته تمایل دارد در ناحیه آسیب‌دیده بماند و به بدن شما اجازه دهد تا بدون جذب مجدد توسط بدن، مزایای سلول‌های ترمیمی را به حداکثر برساند.

در این روش ساده و کم تهاجمی پزشک شما از یک سوزن کوچک برای تزریق بافت چربی میکروفرگمانت شده به محل درمان استفاده می‌کند. سادگی این روش به این معنی است که این روش فقط به بی‌حسی موضعی نیاز دارد و می‌تواند در حدود یک ساعت در کلینیک‌های معتبر انجام شود.

  • پلاسمای غنی‌شده با سیتوکین به‌عنوان آمپول برای زانو درد

برخی از جدیدترین ارتوبیولوژیک‌ها (اصطلاحی که شامل تمام درمان‌های طبیعی مشتق شده از بدن می‌شود) بر تمرکز مواد شیمیایی طبیعی در خون (سیتوکین‌ها) متمرکز شده‌اند که ممکن است به کاهش تجزیه غضروف کمک کند و شامل درمان‌هایی مانند روش Cytonics A2M و روش Orthokine یا Regenokine (IRAP) می‌شود.

A2M یک سیتوکین طبیعی است که در خون شما یافت می‌شود و در مدل‌های حیوانی نشان داده‌ شده است که از تجزیه غضروف جلوگیری می‌کند. IRAP (یا IL-1ra) نیز یک سیتوکین است که توسط گلبول‌های سفید تولید می‌شود که سایر مواد شیمیایی التهابی در زانو (IL-1b) را مسدود می‌کند.

  • اگزوزوم ها

یکی از جدیدترین گزینه‌های درمانی ارائه‌شده برای درمان آرتریت زانو، محصولی به نام “اگزوزوم ” است. این‌ها بسته‌های کوچکی از سیتوکین‌هایی هستند که توسط سلول‌های بنیادی هنگام رشد آزاد می‌شوند.

 

آمپول تریامسینولون برای زانو درد چه مزایا و مضراتی دارد؟

تزریق داخل مفصلی آمپول تریامسینولون برای زانو درد به‌عنوان یک درمان کمکی و کوتاه‌مدت برای تسکین درد در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو (OA) تأیید شده است. البته استفاده طولانی‌مدت از این آمپول، منجر به از دست دادن غضروف طبیعی می‌شود و درد را در بیماران مبتلا به OA زانو کاهش نمی‌دهد.

تزریق آمپول تریامسینولون برای زانو درد از طریق یک سوزن انجام می‌شود و می‌تواند به نواحی مختلف بدن از جمله به عضله، فضای اطراف مفصل یا تاندون یا به ضایعه‌ای روی پوست تزریق شود.

البته هر مارکی از تریامسینولون برای شرایط یکسان استفاده نمی‌شود یا به همان مناطق بدن تزریق نمی‌شود و برای هر بیمار متفاوت است که متخصص آن را مشخص خواهد کرد.

تزریق این آمپول می‌تواند سیستم ایمنی شما را ضعیف (سرکوب) کند و لذا ممکن است راحت‌تر به عفونت مبتلا شوید. اگر بعد از تزریق این آمپول علائمی مانند کبودی یا خونریزی غیرمعمول یا علائم عفونت (تب، ضعف، علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا، زخم‌های پوستی، اسهال و بیماری‌های مکرر) دارید، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

ممکن است پزشک به شما دستور دهد که مصرف نمک خود را در زمانی که تزریق تریامسینولون دریافت می‌کنید، محدود نمایید. همچنین ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌های پتاسیم داشته باشید. لذا تمام دستورالعمل‌ها را به طور دقیق دنبال کنید.

ازآنجایی‌که این دارو می‌تواند بر نتایج برخی از آزمایشات پزشکی تأثیر بگذارد؛ بنابراین به هر پزشکی که شما را معالجه می‌کند، بگویید که از تریامسینولون استفاده می‌کنید.

شما نباید مصرف آمپول تریامسینولون برای زانو درد را به‌طور ناگهانی پس از استفاده مکرر طولانی‌مدت متوقف کنید، در غیر این صورت ممکن است علائم ترک ناخوشایند داشته باشید. پس از پزشک خود بپرسید که چگونه با خیال راحت مصرف این دارو را متوقف کنید.

قیمت آمپول ژل زانو چگونه تعیین می‌شود؟

قبل از اینکه به شاخص‌های تأثیرگذار بر قیمت آمپول ژل زانو بپردازیم، اجمالی از این روش درمانی برای زانو درد را باهم مرور می‌نماییم تا بتوانیم ضمن بیان اهمیت آن قیمت آمپول ژل زانو را نیز با هم آنالیز و تحلیل نماییم.

مکمل ویسکوز زانو معمولاً یک روش سریع است که می‌تواند در یک محیط کلینیکی انجام شود. این تزریق‌ها فقط باید توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط انجام شود. متخصص یادشده در ابتدا سوابق پزشکی، تصویربرداری و علائم درد را ارزیابی می‌کند تا سایر علل زانو درد را رد کرده و اطمینان حاصل کند که احتمالاً پس از تزریق ژل، تسکین خواهید یافت.

متعاقب آماده‌سازی زانو به‌صورت استریل، پزشک با استفاده از مقدار کمی بی‌حس‌کننده موضعی، مفصل زانو را بی‌حس می‌نماید. آنگاه بسته به آناتومی مفصل زانو و میزان آرتریت، با استفاده از اشعه ایکس یا اولتراسوند برای هدایت دقیق یک سوزن کوچک به داخل مفصل زانو استفاده می‌کند.

 پس از وارد شدن این سوزن به مفصل، ژل به‌آرامی وارد آن ناحیه می‌شود. سپس سوزن برداشته می‌شود و یک باند کمکی کوچک روی محل تزریق قرار داده می‌شود.

اما اینکه قیمت آمپول ژل زانو برای هر بیمار چگونه تعیین می‌شود باید گفت این موضوع به سه عامل زیر بستگی دارد:

  • نام و برند تولیدکننده آمپول ژل اسید هیالورونیک

  • تعداد تزریق‌هایی که فرد برای درمان نیاز دارد.

  • هزینه و ویزیت پزشک متخصص که آمپول را تزریق خواهد نمود.

 

عوارض تزریق آمپول به زانو آمپول برای زانو درد چه می‌تواند باشد؟

شایع‌ترین عوارض تزریق آمپول به زانو ، درد در محل تزریق است. این درد معمولاً کوتاه‌مدت است و ظرف یک یا دو روز از بین می‌رود. سایر عوارض تزریق آمپول به زانو عبارتند از:

1. تورم

برخی افراد ممکن است تورم را در محل تزریق آمپول برای زانو درد تجربه کنند. این عارضه معمولاً موقتی است و خودبه‌خود برطرف می‌شود.

2. کبودی

 برخی افراد ممکن است در محل تزریق دچار کبودی شوند. این عارضه که یکی از عوارض تزریق آمپول به زانو می‌باشد، معمولاً موقتی است و خودبه‌خود برطرف خواهد شد.

3. عفونت

خطر کمی عفونت در هر روش پزشکی کم تهاجمی وجود دارد. در صورت مشاهده علائم عفونت مانند قرمزی، تورم یا تب پس از تزریق آمپول برای زانو درد ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

4. واکنش آلرژیک

تعدادی از بیماران ممکن است به برخی از انواع ترکیبات آمپول برای زانو درد حساسیت داشته باشند. در صورت مشاهده هرگونه علائم واکنش آلرژیک مانند کهیر، بثورات پوستی یا مشکل در تنفس، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

5. قرمزی

برخی از افراد ممکن است قرمزی را در محل تزریق آمپول مخصوص زانو درد تجربه کنند. این حالت معمولاً موقتی است و خودبه‌خود برطرف می‌شود و اگر همراه با علائم دیگر مانند تب نباشد، نگران کننده نیست.

6. بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن

 برخی افراد ممکن است در محل تزریق آمپول برای زانو درد دچار بی‌حسی یا گزگز شوند. این بی‌حسی که از عوارض تزریق آمپول به زانو محسوب می‌شود، موقتی است و خودبه‌خود برطرف می‌گردد و به‌خودی‌خود دلیلی برای نگرانی نیست. اما در صورت ادامه دار شدن باید توسط پزشک بررسی شود.

7. سردرد

برخی افراد ممکن است پس از تزریق آمپول مخصوص زانو درد، سردرد را نیز تجربه کنند که موقت است. اگر سردرد شدید یا مداوم دارید، با پزشک خود در مورد راهکارهای بهبود مشورت کنید.

8. سرگیجه

گاهاً ممکن است پس از تزریق برخی از انواع آمپول برای زانو درد ، دریافت‌کنندگان آن آمپول دچار سرگیجه شوند. این عارضه موقتی است و به‌طور مستقل برطرف می‌شود، اگرچه تا رفع سرگیجه باید از رانندگی یا کار با ماشین‌آلات خودداری کنید.

9. تب

خطر کمی برای تب در هر روش پزشکی وجود دارد. اگر بعد از تزریق آمپول مخصوص زانو درد به مدت بیش از 24 ساعت تب داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.

10. درد مفاصل

برخی افراد ممکن است پس از تزریق آمپول برای زانو درد ، دچار درد مفاصل شوند. این‌ یک عارضه جانبی رایج نیست و معمولاً ظرف چند روز از بین می‌رود.

11. عفونت سینوسی

گاهی اوقات احتمال دارد تزریق برخی از انواع آمپول مخصوص زانو درد، عفونت سینوسی را برای بیمار به همراه داشته باشد. اگر عفونت سینوسی شدید یا مداوم را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

12. حالت تهوع

برخی بیماران به‌محض تزریق آمپول برای زانو درد دچار حالت تهوع می‌شوند. این‌ یک عارضه جانبی رایج برای همه نیست و معمولاً در عرض چند ساعت از بین می‌رود. اگر حالت تهوع شدید یا مداوم دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

13. استفراغ

استفراغ یکی از عوارض نه‌چندان رایج تزریق آمپول مخصوص زانو درد می‌باشد که معمولاً در عرض چند ساعت از بین می‌رود. اگر استفراغ شدید و مکرر دارید، به پزشک خود مراجعه نمایید.

14. اسهال

برخی بیماران متعاقب تزریق آمپول برای زانو درد ، دچار اسهال می‌شوند که البته در عرض چند ساعت خودبه‌خود از بین می‌رود اما اگر اسهال شدید یا مداوم را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

15. راش

گاهی اوقات تزریق آمپول مخصوص زانو درد سبب بروز جوش در بیماران می‌گردد. این عارضه ظرف چند روز از بین می‌رود. اگر بثورات شدید یا مداوم را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

16. خارش

یکی از عوارض تزریق آمپول به زانو در برخی افراد، ایجاد خارش می‌باشد که معمولاً ظرف چند روز از بین می‌رود. اگر خارش شدید داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.

17. سوزش سر دل

برخی افراد ممکن است پس از تزریق آمپول برای زانو درد دچار سوزش سر دل شوند که به‌طور خودبه‌خود خوب می‌شود. بااین‌حال، چنانچه این نوع سوزش، شدید بود به پزشک خود مراجعه کنید.

18. گلودرد

گلودرد از عوارض کمتر رایج تزریق انواع آمپول مخصوص زانو درد می‌باشد که پس از چند روز از بین می‌رود.

19. غدد متورم

گاهی دیده می‌شود که پس از تزریق آمپول برای زانو درد ، غدد بیمار متورم می‌گردد. این‌یک عارضه جانبی رایج برای همه بیماران نیست. اگر دچار تورم شدید یا مداوم غدد شدید با پزشک خود تماس بگیرید.

20. تنگی نفس

برخی افراد متعاقب تزریق آمپول مخصوص زانو درد به تنگی نفس مبتلا می‌شوند و معمولاً در عرض چند ساعت از بین می‌رود.

21. درد قفسه سینه

درد قفسه سینه یک عارضه جانبیِ رایج پس از تزریق آمپول برای زانو درد نیست و اگر رخ بدهد در عرض چند ساعت از بین خواهد رفت. چنانچه درد شدید قفسه سینه را حس کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

آرتروز زانو شایع‌ترین شکل آرتروز در جهان می‌باشد که ناشی از انحطاط پیش‌رونده غضروف مفصل زانو است که از ساییدگی استخوان‌های این ناحیه به یکدیگر محافظت می‌کند.

درحالی‌که هیچ درمان قطعی برای استئوآرتریت که به آن آرتریت ساییدگی یا بیماری دژنراتیو مفصل نیز گفته می‌شود وجود ندارد، اما برخی روش‌های درمانی می‌توانند به کاهش درد و التهاب و کاهش سرعت پیشروی بیماری کمک کنند.

یکی از این روش‌ها درصورتی‌که داروهای خوراکی یا انجام تمرینات اصلاحی به درد استئوآرتریت زانو کمکی نکنند، تزریق دارو به مفصل زانو می‌باشد.

 در این مقاله به اهمیت تزریق انواع آمپول برای زانو درد، قیمت آمپول ژل زانو و آمپول تریامسینولون برای زانو درد پرداخته شد و به‌طور مفصل درباره مزایا، مضرات و عوارض جانبی احتمالی این شیوه درمانی با مخاطبین عزیز گفتگو نمودیم. تاکید می‌کنیم اگر تزریق این آمپول‌ها در مراکز غیرتخصصی انجام شوند باعث از بین رفتن هزینه‌ای میشوند که شما متحمل شدید و نتیجه خوبی ایجاد نخواهند کرد.

مأموریت مرکز درمانی پیشرفته و مدرن ما این است که به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را برای حفظ سلامتی مفاصل خود داشته باشید. اگر می‌خواهید بهترین خدمات درمانی را از مجرب‌ترین متخصصین ما برای درد زانوی خود دریافت نمایید با همکاران ما در این کلینیک به کمک شماره‌های تماس در بخش تماس با ما ارتباط بگیرید.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید