لودر سایت
آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8
تماس با ما
آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

آیا تا به حال احساس بی حسی در پاهای خود تجربه کرده‌اید؟ این امر می‌تواند منجر به افزایش خطرات مربوط به زخم‌ها و آسیب‌های جدی شود. سستی به عنوان علامت اصلی آسیب عصبی (نوروپاتی) شناخته می‌شود و یک سندرم است که بر اعصاب تأثیر مستقیم می‌گذارد. این عارضه همانند سایر بیماری‌ها می‌تواند بدخیم یا خوش‌خیم باشد.

لازم است بدانید؛ اگر علل بی‌حس شدن پا خوش‌خیم باشد، به درمان نیازی نیست؛ اما اگر این مسئله مداوم تکرار شود به مرور زمان شدت سستی افزایش می‌یابد و در این صورت است که به اقدامات خاص پزشکی برای درمان بی حسی پا نیاز است.

در ادامه این مبحث پزشکی به توضیح علائم سستی پا و درمان سریع بی حسی پا و علل اصلی به همراه ترفندهای عالی برای درمان آن می‌پردازیم؛ اما در نهایت این سؤال که برای بی حسی پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟ نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که ذهن بسیاری از کسانی را که به این عارضه مبتلا می‌شوند به خود درگیر می‌کند.

ترفندهای عالی برای درمان بی حسی پا

اهمیت آشنایی با عارضه بی حسی پا

پا از چند لایه تشکیل شده است و گیرنده‌های لمسی قوی و حساس دارد. سلول‌های این گیرنده‌های حسی با نام نورون‌های حسی شناخته می‌شوند که از آنها برای انتقال اطلاعات حسی از بخش‌های مختلف به مغز و سیستم عصبی استفاده می‌شوند و نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند؛ اگر به هر یک از این گیرنده‌ها کوچک‌ترین صدمه‌ای وارد شود، مغز و سیستم عصبی به درستی اطلاعات را دریافت نمی‌کنند، همین مسئله عارضه‌ای به نام بی‌حسی در اندام‌ها را ایجاد می‌کند؛ مثلاً اگر نورو‌ن‌های حسی پاها آسیب ببینند، فرد در پای خود بی‌حسی یا کرختی را تجربه می‌کند.

اگر شما نیز در پاهای‌تان بی‌حسی یا گزگز احساس می‌کنید و این عارضه به طور مکرر در شما رخ می‌دهد، به دنبال کمک پزشکی برای تعیین علت و درمان بی حسی پا باشید. هر چند این یک علامت ساده و بی‌اهمیت است؛ اما ممکن است نشان‌دهنده نوعی اختلال در عملکرد سیستم عصبی باشد.

به همین دلیل نباید همیشه تصور کنید که این امر یک وضعیت عادی است و دلایل احتمالی زیادی برای بی‌حسی پا وجود دارد؛ بنابراین با تشخیص زودهنگام علت بروز این عارضه می‌توانید از کاهش کیفیت زندگی خود جلوگیری کنید و مشکلات پیچیده‌تری را تجربه نکنید. تقریباً بیشتر افرادی که بی‌حسی یکی از اندام‌های خود را تجربه می‌کنند؛ مثلاً سست شدن دست‌ها و پاها احساس خوبی ندارند و همواره می‌ترسند که دچار فلج و سستی دائمی شوند.

این طرز تفکر کاملاً اشتباه است و همیشه این عارضه سبب ناتوانی در حرکت به طور طولانی‌مدت نمی‌شود؛ بنابراین نه تنها بیماری‌های گوناگون بلکه مسائل فیزیولوژیکی چون بی‌حرکت نگه داشتن پاها به مدت طولانی، پوشیدن کفش‌های نامناسب به ویژه حین انجام تمرینات ورزشی و … سبب بروز عارضه مذکور می‌شود. جدای از اینها ممکن است با علائم زیادی همراه شود که در ادامه مطلب بیشتر روی این مسئله متمرکز می‌شویم تا بتوانید آگاهی خود را افزایش دهید.

چند نمونه از دلایل شایع سستی پا

علل گوناگونی ممکن است سبب بی‌حس شدن پاها شود که عموماً خطری ندارند؛ ولی بعضی از آنها خطرناک‌تر هستند و شرایط را باید جدی در نظر گرفت؛ مثلاً بی‌حس شدن پاها در دوران بارداری طبیعی و بی‌حس شدن بر اثر تومور غیر طبیعی و خطرناک است. در زیر به چند مورد اشاره می‌شود؛

  • تنگی کانال نخاعی و سیاتیک: نخاع از اعصاب بسیار ظریفی تشکیل شده است که به بدن و مغز اجازه می‌دهد ارتباط دوطرفه برقرار کنند. زمانی که به یکی از این اعصاب ظریف نخاعی فشار وارد شود، احتمال دارد با پیام‌هایی که به پاها ارسال می‌شود، تداخل یابد. در نتیجه مشکلاتی چون درد، سست شدن یا گزگز در هر دو پا و گاهی یکی از آنها ایجاد می‌شود.

بنابراین، خوب است که سریع به فکر راه چاره‌ای برای درمان باشید. سیاتیک نیز به دلیل گرفتگی ریشه‌های عصبی نخاع به وجود می‌آید و دارای یک عصب است که از پایین کمر به سمت پاها می‌گذرد و اگر فشرده یا مشکلی ایجاد شود، درد و سست شدن را به همراه خواهد داشت. لازم است بدانید سیاتیک اصولاً فقط یک سمت از بدن را دچار مشکل می‌کند.

  • استرس و بیماری‌های خودایمنی: بیماری خودایمنی وقتی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بیمار به طور اشتباه بافت‌های سالم بدن خود را تخریب می‌کند؛ مثلاً بیماری ام‌اس، ویروس اچ‌آی‌وی، هپاتیت سی، لوپوس، کم‌خونی مزمن، التهاب روده، روماتیسم مفصلی، دیابت نوع ۱ و … ممکن است بر نورون‌های حسی تأثیر بدی بگذارند و موجب سست شدن موقت یا دائم شوند؛ مثلاً اگر شدت ام‌اس زیاد باشد در نتیجه آن سست شدن نیز ممکن است به صورت دائمی در فرد ایجاد شود.
  • کمبود ویتامین در بدن: کمبود ویتامین به ویژه ویتامین ب ۱۲، احتمال دارد به کندی در بدن بیمار رخ دهد. ضمناً علائم کمبود ویتامین نام‌برده به تدریج نمایان می‌شود و باگذشت زمان، در صورت عدم توجه به آن، قطعاً شدید‌تر می‌‌شود. این مشکل عوارض بسیاری برای سلامتی بدن دارد؛ مثلاً موجب سست شدن می‌شود؛ حتی ممکن است بیمار را دچار کم‌خونی کند. علاوه بر سست شدن، علائم دیگری چون زبان ملتهب و متورم، مشکل در صحیح راه رفتن، خستگی، ضعف را نیز به وجود می‌آورد.
  • افزایش قند خون: یکی از بیماری‌های زمینه‌ای که موجب درگیر شدن اعصاب و نورون‌های حسی بدن می‌شود، دیابت است؛ بنابراین بی‌حس شدن اندام در دیابت را نوروپاتی دیابتی می‌گویند و نوعی بیماری عصبی نیز به شمار می‌رود. گاهی افراد هیچ‌گونه علائمی ندارند؛ ولی گاهی نیز احتمال دارد در کنار سست شدن، درد و سوزش در بازوها و کف پا را نیز تجربه کنند کسانی که دارای دیابت هستند هر چقدر سن‌شان افزایش یابد، شانس مبتلا شدن آنها به نوروپاتی نیز بیشتر می‌شود.
  • نارسایی کلیه: نارسایی کلیه در فرد هنگامی رخ می‌دهد که هر دو کلیه یا یکی از آنها به صورت ناگهانی عملکرد خود را برای تصفیه مواد زائد خون از دست می‌دهند. زمانی که کلیه‌‌ها نتوانند عمل فیلتر کردن مواد زائد را به درستی انجام دهند، احتمال دارد سطوح خطرناکی از این مواد در خون باقی بمانند؛ اگر این سموم در بدن بمانند، آسیب شدیدی بر اعصاب می‌گذارد. به همین دلیل است که وقتی کلیه‌ها از کار می‌افتند، ممکن است بیمار دچار سست شدن، کرختی یا گزگز در تمامی اندام‌های به ویژه پاها را تجربه کند.
  • فیبرومیالژیا: بیماری فیبرومیالژیا عارضه‌ای مزمن است که سبب درد، سست شدن و حساسیت در بدن می‌شود؛ همچنین علائم دیگری هم دارد؛ از جمله خستگی مزمن، مشکل در حافظه، سفتی عضلات پا و درد بدون دلیل به ویژه زمانی که از خواب بیدار می‌شوند.

علائم بی حسی پا

علائم بی‌حس شدن پاها از بیماری به بیمار دیگر و عمدتاً به دلیل علت بیماری، متفاوت است. به هر حال، علائم اصلی سست شدن پاها، احساس سنگینی، گزگز و از دست دادن حس در آن ناحیه است. در حالت دوم، ممکن است شما لمس پاهای خودتان را متوجه نشوید و حتی سرما و گرما را حس نکنید؛ همچنین این بیماری ممکن است سبب خارش یا قلقلک ناحیه‌‌ای که دچار مشکلات عصبی شده و موقتی یا دائمی بی‌حس شده است، شود.

از علائم دیگر که احتمال دارد بیمار با بی‌حس شدن پاهای خود همزمان تجربه کند، دفع مکرر ادرار است. گاهی آثاری از سوختگی، تاول، کبودی، قرمزی و تغییر رنگ در ناخن‌های پا مشاهده می‌شود؛ حتی ممکن است گاهی بی‌حس شدن پاها به سایر اندام‌ها نیز سرایت کند. علاوه بر تمام موارد گفته‌شده بیمار دچار استرس شدید و وسواس فکری می‌شود.

چه زمانی برای درمان بی حسی پا به دکتر مراجعه کنیم؟

اگر به طور مرتب از سست شدن پاهای خود رنج می‌برید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که این وضعیت را بیشتر بررسی و نزد متخصص ارتوپد با تجربه مراجعه کنید.

این مشکل زمانی نگران‌کننده است که علت آن جدی و به درمان سست شدن پا توجهی نکرده باشید و با علائم بدتری همراه شود. در این صورت احتمال دارد این وضعیت عود کند و سبب آسیب دائمی به عصب و در نتیجه تداوم سست شدن شود؛ بنابراین فقط متخصص است که می‌تواند برای کاهش ناراحتی و حس ناخوشایند شما راه‌‌حلی پیشنهاد دهد. چند نمونه از علائم هشداردهنده عبارت‌اند از:

  • درد استخوان‌های پا و مفصل‌ها
  • ضعف عضلات که همراه با حساس شدن پا به لمس است.
  • تغییر ناگهانی در سطح هوشیاری
  • بروز تغییرات در بینایی مانند درد چشم، دوبینی یا تاری دید
  • هذیان گفتن، گیجی، بی‌حالی و هر نوع تغییر غیر عادی در رفتار
  • فلج شدن پاها یا عدم کنترل پاها
  • اختلال در تکلم
  • سردرد ناگهانی

روش‌های تشخیصی درمان بی حسی پا

برای تشخیص دلیل سست شدن پاها، ابتدا پزشک سوابق بیماری‌های‌تان را جویا می‌شود؛ سپس از شما می‌خواهد علائمی را که طی چند روز گذشته تا روزی را که به مطب مراجعه کرده‌اید شرح دهد.

با دانستن تمامی این موارد، متخصص می‌تواند به علت سست شدن پای شما پی ببرد و اگر شک کند که مشکل از جای دیگری است آزمایش‌ها و تست‌های کامل‌تری را برای‌تان تجویز می‌کند. این تست‌ها شامل، سی‌تی‌اسکن، الکترومیوگرافی، ام‌آرآی، بیوپسی عصبی، آزمایش خون، رادیوگرافی و سایر موارد است.

احتمال دارد که متخصص تنها با تفسیر یکی از این آزمایش‌ها متوجه شود که مشکل از کجا سرچشمه می‌گیرد یا اینکه لازم بداند مجدداً تست‌های دیگری انجام شود؛ مثلاً گاهی متخصص تنها با آزمایش خون متوجه می‌شود که علت بی‌حسی چیست؛ ولی گاهی در کنار آزمایش خون باید نتیجه ام‌آرآی یا بیوپسی عصبی را هم ببیند. در این صورت مراحل درمان بی حسی و گزگز پا دقیق‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

بهترین راه های درمان بی حسی پا  از نظر متخصصان

همواره برای بیماران سؤال است که برای درمان بی حسی پا چه باید کرد؟ همان‌طور که در بخش‌های قبلی خواندید بی حس شدن پاها دلایل گوناگونی دارد؛ پس نمی‌توان برای همه افراد که دچار چنین عارضه‌ای شده‌اند نسخه یکسانی تجویز کرد؛ بنابراین اگر این احساس خفیف باشد با تکنیک‌های خانگی، ورزش، فیزیوتراپی، طب سوزنی و … برطرف می‌شود؛ اگر موارد درمانی گفته‌شده بر بیمار تأثیر نداشت پزشک داروهای مخصوص مرتبط با بیماری‌اش را با دوز مناسب تجویز می‌کند از جمله این داروها می‌توان به تسکین‌دهنده‌ها، ضد التهاب‌ها، مولتی‌ویتامین‌ها، داروهایی که برای افزایش سیستم ایمنی وجود دارند، آنتی‌بیوتیک‌ها، تنظیم‌کننده‌های دیابت، تیروئید و … اشاره کرد؛ البته باید گفت که استفاده بیش از حد از تزریق بسیار خطرناک است و سبب تحلیل بافت‌ها و استخوان‌ها، التهاب و اختلالات جدید در بدن می‌شود.

در صورتی که بیمار بر اثر فعالیت شدید دچار صدمه و در نتیجه آن دچار بی‌حسی شود، پزشک بستن آتل یا گچ گرفتن را در اولویت درمانی خود قرار می‌دهد تا مانع حرکت پاها شود. از راه‌حل‌های دیگر برای درمان بی‌حسی پا تزریق استروئید است که بیمار باید در دوره‌های مختلف از آن استفاده کند.

درمان دیگر لیزر اپیدورال، بلوک ریشه‌های عصبی برای برطرف کردن سستی پا به علت سیاتیک است. تنها در وضعیتی که بی‌حس شدن پای بیمار بسیار مزمن و شدید است، متخصص، جراحی را پیشنهاد می‌دهد. متخصص ارتوپد شما را با مزایا و خطرات انواع جراحی آشنا می‌کند؛ حتی از درمان‌های غیر جراحی نیز می‌گوید تا شما بهترین درمان را برای خود انتخاب کنید.

از جراحی‌هایی که برای سست شدن پا می‌توان نام برد؛ لامینکتومی و دیسککتومی است که تنگی ستون فقرات را برطرف می‌کند. همان‌طور که توضیح دادیم اگر تنگی کانال نخاع برطرف شود، بی‌حسی یا گزگز که از علامت‌های اولیه آن است نیز از بین می‌رود.

درمان خانگی سستی پا

برای درمان بی‌حسی پاهای خود در خانه می‌توانید با کمترین هزینه از کیسه‌های آب گرم و سرد استفاده کنید؛ اما این مورد برای مدت زمان کوتاهی می‌تواند به طور موقت سبب درمان بی‌حسی مچ پا شود؛ اما اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای است که دائماً بی‌تحرک هستید، لطفاً فعالیت بدنی مکرر و مداوم را پیش‌روی زندگی‌تان قرار دهید تا سبب تحریک جریان خون در اندام تحتانی بدن‌تان شوید.

از آنجا که بهترین راه‌حل برای درمان بی حسی پاها، افزایش جریان خون است، می‌توانید ناحیه مورد نظر را با روغن‌های گیاهی یا پمادهایی که متخصص تجویز می‌کند ماساژ دهید.

این محصولات می‌توانند خستگی و سنگینی پاها را کاهش دهند. اکنون که دانستید علل سست شدن پاها از چیست، انجام راهکارهای مراقبت از خودتان آسان‌تر می‌شود؛ مثلاً مصرف مواد مخدر، الکل درصد بالا، سیگار و … را قطع کنید. محصولات غذایی تازه به همراه میوه و سبزی را جایگزین غذاهای فرآوری‌شده و مضر کنید. اگر شرایط شغلی شما به‌گونه‌ای است که دائم باید در یک جا روی صندلی بنشینید، هر چند ساعت یک بار بلند شوید و راه بروید تا رگ‌های پای شما دچار گرفتگی نشوند.

تنش فکری را از خود دور کنید، زیرا داشتن استرس، حرکت جریان خون را مختل و عامل اصلی بی‌حسی‌های زودگذر هستند. متخصصان طب سنتی همواره به افرادی که دچار بی‌حسی هستند توصیه می‌کنند با مشورت گرفتن از پزشک ارتوپد خود از درمان گیاهی سستی پا نیز استفاده کنند که شامل مصرف دمنوش‌های گوناگون، عرقیات و ادویه‌های باخاصیت است.

مدت زمان لازم برای مشاهده نتایج درمان بی حس شدن پاها

به طور کلی مدت زمان لازم برای درمان قطعی بی‌حس شدن پاها ممکن است چند روز تا چند ماه طول بکشد. دوره درمان و مشاهده نتایج موفقیت‌آمیز درمان این عارضه بستگی به معیارهای گوناگونی دارد. برای کسب اطلاع دقیق‌تر درباره این موضوع فقط می‌توانید از پزشک خود طی جلساتی که برای درمان مراجعه می‌کنید، سؤال کنید.

چند نمونه از عواملی که بر مدت زمان درمان بی‌حسی تأثیرگذار است، عبارت‌اند از:

نوع بی‌حسی: اگر بی‌حسی به دلایل فیزیولوژیکی باشد سریعاً رفع می‌شود و شاید بیمار بعد از چند روز خوب شود؛ اما اگر به علت تنگی نخاع یا ام‌اس و بیماری‌های خطرناک دیگر دچار بی‌حسی شده باشید، دوره درمان بسیار طولانی می‌شود؛ حتی ممکن است سال‌ها ادامه یابد.

وضعیت بیمار و درمان استفاده شده: اگر شدت بیماری خفیف باشد طبیعتاً درمان بی حسی پا نیز سریع‌تر به پایان می‌رسد و احتمال دارد فقط بیمار ۲ یا ۳ جلسه به متخصص مراجعه کند.

واکنش بیمار به داروها: اگر داروهایی که بیمار مصرف می‌کند، بر بی‌حسی تأثیر داشته باشد درمان با مدت زمان معین به پایان می‌رسد. چنانچه اگر تأثیر نداشته باشد، قطعاً متخصص داروها را عوض می‌کند. به همین دلیل زمان درمان نیز عقب‌تر می‌افتد.

تمرینات ورزشی مؤثر در درمان بی حسی پا

خوشبختانه تمرین‌های ورزشی مختلفی از سوی متخصصان به بیمارانی که از بی‌حسی رنج می‌برند، توصیه می‌شود که با کشش‌های خاصی که بر عضلات پاها وارد می‌شود، عملکرد گردش خون در پاها را بهتر می‌کند، در نتیجه با انجام تمرینات منظم، بی‌حسی نیز به مرور زمان بهتر می‌شود. چند نمونه از تمرینات به شرح زیر است؛

کشش پلانتار فاسیا: بافت ضخیمی در پا وجود دارد که به نام پلانتار فاسیا شناخته می‌شود. وظیفه این بافت ضخیم حمایت از قوس کف پاست. حرکات کششی متنوعی وجود دارد که روی بافت فاسیا پلانتار هر دو پا متمرکز هستند و می‌توان به طور نشسته انجام داد.

در چنین حالتی پاها گرم می‌شوند و بعد از بیدار شدن از خواب یا نشستن‌های طولانی‌مدت یا وقت‌هایی که بی‌تحرک بوده‌اید، گردش خون را بهتر می‌کند. شما می‌توانید بر روی یک صندلی با ارتفاع متناسب بنشینید و پاهای خود را بر روی زمین بگذارید؛ سپس انگشت‌های پای خود را به پایین فشار دهید و در همان حال سعی کنید قوس کف پا را به سمت بالا بکشید. پاشنه‌های‌تان نیز باید بر روی زمین ثابت قرار بگیرد.

یوگای پا به همراه کشش ساق و ران: این نوع حرکت کششی می‌تواند بی‌حسی ران‌ها و ساق پا را کم کند. تمرین یوگای پا به آرامی انگشتان پا، ماهیچه همسترینگ و قوس کف پا را کشش می‌دهد. برای انجام این ورزش می‌توانید جلوی یک صندلی بنشینید.

یک حوله رول شده یا یک‌بند مخصوص یوگا را تهیه کنید. به گونه‌ای بنشینید که کمرتان صاف و کشیده باشد. یک پا را به آرامی دراز کنید و بند یوگا را دور قوس پایی که خم کرده‌اید، بپیچید؛ سپس دو سمت بند یوگا را با دست خود نگه دارید؛ سپس پا را به سمت بدن خود بکشید.

کشش دست و پا: کشش دست و پا به طولانی‌تر کردن و کشیدن رباط‌های میان انگشتان پا که کوچک هستند کمک زیادی می‌کند به همین دلیل می‌تواند گردش خون را در پا بیشتر کند و در نتیجه سبب درمان سریع بی حسی پا شود. روش انجام این نوع کشش به این صورت است که بر روی یک میز یا صندلی بنشینید.

سپس قوزک پای چپ‌تان را روی ران راست‌تان قرار دهید. قوزک چپ‌تان را با دست چپ نگه دارید، دست راست‌تان را روی بالای پای راست بگذارید. مجدداً دست چپ خود را روی انگشت‌های پای راست بگذارید و به سمت جلو بکشید. این کار را برای پای مخالف نیز تکرار کنید.

سؤالات متداول

گاهی برای افراد سؤالاتی در مورد سستی پا ایجاد می‌شود؛ مانند آیا بی حس شدن در بارداری طبیعی است؟ آیا کودکان نیز از این مشکل رنج می‌برند؟ آیا تکنیک‌های درمانی 100 ‌در‌صد سست شدن پا را  برطرف می‌کند یا چرا شب‌ها بی‌حس شدن پاها بیشتر آشکار می‌شود. در زیر چند مورد از این سؤال‌ها را به طور خلاصه پاسخ می‌دهیم.

هزینه درمان سست شدن پا چیست؟

به طور کلی نمی‌توان نرخ ثابتی برای درمان بی حسی پا تعیین کرد‌؛ چرا که دستمزد و مصرف دارو برای هر روش درمانی متفاوت است؛ مثلاً هزینه درمان بی‌حسی پا با دارو یا فیزیوتراپی کمتر از روش جراحی است؛ بنابراین اگر برای شما مهم است که قبل از درمان از هزینه نهایی مطلع شوید، ابتدا در این مورد با متخصص مشورت و سپس درمان را آغاز کنید.

آیا بی‌حس شدن پاها در بارداری طبیعی است؟

بیشتر خانم‌های باردار در زمان بارداری سست شدن پا را تجربه می‌کنند. این مشکل در دوران بارداری گاهی ممکن است در سرتاسر بدن احساس شود و گاهی نیز احتمال دارد فرد فقط در پاها بی‌حسی را تجربه کند. چنین مسئله‌ای به این دلیل است که بدن مادر به دلیل جنینی که در او وجود دارد، دستخوش تغییرات بسیار زیادی می‌شود.

اگر گزگز، کرختی، سوزن‌سوزن شدن یا بی‌حسی در ماه سوم بارداری تا ماه ششم بارداری رخ دهد، بیشتر به دلیل کمبود خواب مادران است. بعد از گذشت شش ماه دیگر نمی‌توان علت بروز بی‌حسی را کمبود خواب دانست؛ بلکه دلیل آن فشرده شدن رگ‌های خونی و بالا رفتن حجم خون در زنان باردار است. درمان خاصی برای این عارضه در دوران بارداری وجود ندارد و بیمار بعد از زایمان از این مشکلات خلاص می‌شود.

چرا بی‌حس شدن پاها در شب بیشتر از روز احساس می‌شود؟

گاهی احتمال دارد که در نیمه‌های شب از خواب بیدار شوید و در پاهای خود احساس بی‌حس شدن کنید. گاهی نیز این احساس با پرش و سوزش پا همراه است.

علل مختلفی سبب بروز بی‌حسی در شب می‌شود که اصلی‌ترین آنها قرار گرفتن و پوزیشن غلط بدن حین استراحت است؛ یعنی اگر هنگام خواب پاهای‌تان فشار زیادی را تحمل کنند، در نتیجه اختلالاتی در جریان خون ایجاد می‌شود و نورون‌های حسی یا سیستم عصبی واکنش نشان می‌دهند و بی‌حسی را به وجود می‌آورند که باید به درمان بی حسی پا هنگام خواب بپردازید.

سخن پایانی

در این مبحث خواندید که بی‌حسی پاها اگر به مدت طولانی ادامه یابد، آزاردهنده است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم؛ اگر چنین احساسی به شما دست داد سریعاً برای یافتن علت آن اقدام کنید. فقط پزشک است که می‌توان به شما در درمان بی حسی پا کمک کند و هرگز نباید اقدامی از روی تجربه خود و دیگران برای درمان سریع بی حسی پا انجام دهید.

شما عزیزان با مراجعه حضوری به کلینیک ما، با پزشکان متخصص ما در کلینیک ملاقات کنید تا علائم شما را بررسی و درمانی مؤثر برای شما تجویز کنند. شما با مراجعه به پزشکان ما، می‌توانید از درمان‌های به‌روز و کارآمد برای بی حسی پا بهره‌مند شوید و سلامتی خود را حفظ کنید. پزشکان ما با تجربه و مهارت لازم، آماده ارائه راهنمایی‌های لازم به شما هستند و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در دست بهترین‌ها قرار دارید

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید