کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

عکس زگیل کف پا، جهت تشخیص و ارزیابی وضعیت زگیل و نحوه درمان آن

زگیل‌ها انواع مختلفی دارند و ممکن است در بخش‌های مختلف بدن خود را نشان دهند که اغلب با علائمی نیز همراه خواهند بود. جهت تشخیص و ارزیابی وضعیت زگیل و نحوه درمان آن، بهتر است عکس زگیل کف پا را به متخصصین این حوزه نشان داده تا پزشک راهنمایی‌های لازم را در این خصوص به شما بدهد.

مشاهده تصاویر زگیل زیر پا قبل از آغاز هرگونه روند درمانی امری ضروری و مهم بوده و باید انجام گیرد. شما اگر در سطح اینترنت جستجوی ساده‌ای در رابطه با موضوع تصاویر زگیل پا داشته باشید، با نتایج مختلفی روبرو خواهید شد که از کف پای افراد گرفته شده است. با تشخیص دقیق نوع زگیل، می‌توان کرم‌ها، ژل‌ها، داروها و سایر موارد دیگر را به دقت انتخاب و در ادامه روند درمانی استفاده کرد.

عکس زگیل کف پا

آنچه در این مقاله می خوانید :

تشخیص نوع بیماری از روی عکس زگیل کف پا

ارزیابی و تشخیص نوع بیماری از روی عکس زگیل کف پا توسط افراد عادی ممکن نیست و این‌کار نیاز به بررسی دقیق پزشکی دارد. پزشکان پوست و یا ارتوپد، با تجربه‌ و تخصصی که دارند، با مشاهده تصاویر زگیل می‌توانند نوع آن را تشخیص داده و بهترین درمان را برای آن انتخاب کنند.

عکس زگیل روی پا و عکس زگیل کف پا باید به‌طور دقیق توسط متخصصین این حوزه بررسی شود. در این میان گاهی دکتر متخصص زگیل کف پا علائم بالینی و سوابق پزشکی قبلی فرد را نیز با جزئیات زیاد بررسی خواهند نمود تا تشخیص درستی از بیماری داشته باشند. گاهی منظور از عکس زگیل کف پا، تهیه عکس‌هایی است که توسط تجهیزات تصویربرداری گرفته می‌شود.

اگر فردی با علائم خفیف زگیل کف پا با پزشک مراجعه کند، معمولا پزشک در ادامه روند درمان، توصیه به استفاده از برخی پمادها می‌کند و چنانچه وضعیت زگیل‌ها در شرایط متوسط یا حاد باشد، پزشک ممکن است روش درمانی پیچیده‌تری را پیشنهاد دهد.

شکل زگیل روی پا باید به دقت بررسی شود که در این بین نحوه شروع زگیل‌ها، مدت زمان حضور آن‌ها و تغییرات دیگر نیز به دقت بررسی خواهد شد تا با تشخیص صحیح، بهترین روند درمانی آغاز شود.

دو مورد مهم که به همراه شکل زگیل روی پا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، علائم همراه آن و سابقه پزشکی فرد است. بیماری‌هایی همچون قارچ، اگزما، بیماری‌های عروقی، التهابات پوستی و مواردی از این قبیل موجب بروز زگیل در نواحی مختلف پا هستند که گاهی تنها با مشاهده تصویر می‌توان پروسه درمانی آن را آغاز نمود و گاهی هم نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

تفاوتی ندارد شما برای مشکل زگیل پا به پزشک پوست مراجعه کرده باشید و یا ارتوپد در هر صورت متخصص مورد نظر عکس هایی از زگیل زیر پا که توسط شما در اختیار پزشک قرار گرفته بررسی شده و شما اگر علائم دیگری نیز دارید باید آن را با پزشک در میان بگذارید.

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش‌های تشخیصی زگیل با کمک گرفتن از عکس و پروسه کلی که در گرفتن عکس از زگیل‌های پا باید انجام داد آشنا کنیم.

علت بروز زگیل پا چیست و آیا زگیل کف پا عکس لازم دارد؟

قبل از آن‌که بخواهیم مفصلاً در رابطه با این‌که آیا زگیل کف پا عکس لازم دارد صحبتی به میان آوریم، باید با علت زگیل پا آشنا شوید تا در آینده از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری شود. مشکل زگیل پا یک حالتی است که افراد مختلف مخصوصا در سنین بالا آن را تجربه می‌کنند که در آن بخش‌هایی از کف پا یا روی پا دچار زگیل‌های می‌شود که با خارش نیز همراه است.

زگیل‌های ایجاد شده ظاهری با رنگ قرمز یا زرد و یا ترکیبی از این دو رنگ دارند که گاهی با ترشحاتی نیز همراه بوده و فرد دچار سوزش و درد نیز می‌شود مخصوصا زمانی که فشاری بر روی زگیل‌ها وارد شود.

علت زگیل پا می‌تواند به عفونت‌های قارچی مربوط شود. معمولا قارچ پا در محیط‌های مرطوب و گرم رشد کرده که در چنین شرایطی باید پروسه درمانی آغاز شود.

به جز عفونت قارچی، عفونت باکتریایی نیز گاهی موجب زگیل زیر پا خواهد شد که علائمی شبیه به عفونت قارچی دارد. افرادی که پوست خشکی دارند و یا در مقایسه با دیگران فشار بیشتری بر روی پا وارد می‌کنند، بیشتر از سایرین تجربه بروز انواع زگیل‌ها را خواهند داشت که گاهی با التهابات پوستی همراه است.

در رابطه با این‌که آیا زگیل کف پا عکس لازم دارد یا نه باید گفت همه چیز وابسته به نظریه پزشکی دارد. معمولا در مواقعی که زگیل‌ها بزرگ باشند، مدت زمان زیادی از بروز آن‌ها می‌گذرد، درد زیادی دارند، تعداد آن‌ها رو به افزایش است و یا فرد علائم جدید دیگری نیز دارد، نیاز به تهیه عکس از زگیل برای بررسی دقیق‌تر آن است که توسط تجهیزات مخصوصی انجام می‌گیرد.

اگر شما دچار زگیل در نواحی مختلف پای خود شده‌اید و می‌خواهید بدانید که برای ادامه درمان نیاز به تصویربرداری و آزمایشات دیگر است یا نه، بهتر است نزد پزشک ارتوپد و یا پوست بروید تا سایر علائم بالینی و نوع و شدت زگیل مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی تصاویر زگیل کف پا توسط متخصصین ارتوپد

زگیل کف پا یک بیماری التهابی است که برخی از افراد ممکن است در طول زندگی خود حتی برای یکبار هم آن را تجربه نمایند. کسانی که دچار زگیل پا می‌شوند، در حالت شدید و مخصوصا اگر زگیل‌ها در کف پا ایجاد شده باشد، در راه رفتن دچار مشکل خواهند شد و قادر به انجام فعالیت‌های ساده روزمره نیز نخواهند بود.

از علائم مهمی که در هنگام بروز زگیل پا رخ می‌دهد، درد و سفتی بافت زگیل می‌باشد که گاهی با تورم نیز همراه خواهد بود. تفاوتی ندارد زگیل پای شما در مراحل اولیه قرار دارد و یا مدتی از بروز آن‌ها می‌گذرد، در هر صورت شما باید تصاویر زگیل زیر پا را به متخصصین ارتوپد و یا پوست نشان داده و یا به صورت حضوری نزد پزشک بروید تا روند درمانی آغاز شود.

داشتن عکس از زگیل کف پا برای بررسی بیشتر پزشک اگرچه امری ضروری نیست اما به تشخیص دقیق‌تر کمک خواهد کرد. گاهی زگیل‌هایی که در نواحی مختلف پا دیده می‌شوند اندازه و تعداد کمی داشته که رفته رفته بزرگ‌تر شده و یا به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود که در چنین شرایطی شما باید عکس از زگیل کف پا یا روی پا تهیه کرده و برای بررسی دقیق آن را در اختیار متخصص ارتوپد قرار دهید.

پزشکان ارتوپد معمولا با بررسی شکل زگیل زیر پا، موارد دیگر را بررسی خواهند کرد که شامل سبک زندگی شما، نوع فعالیتی که در طول روز انجام می‌دهید، علائم دیگری که به همراه زگیل پا وجود دارد، سابقه بروز زگیل در گذشته  و مواردی از این قبیل است.

عکس زگیل کف پا پس از بررسی دقیق توسط پزشک ارتوپد، بسته به شدت و مدت بروز آن، توصیه‌های درمانی متنوعی پیشنهاد خواهد شد که شامل استراحت کردن در منزل، استفاده از چسب‌های مخصوص بر روی زگیل، استفاده از برخی پمادها، فیزیوتراپی، انجام برخی تمرینات ورزشی، تهیه و استفاده از کفش‌های طبی مناسب، قرار دادن یخ به‌طور غیر مستقیم بر روی زگیل‌ها، مصرف برخی داروهای ضدالتهاب و ضد درد و یا در موارد شدید جراحی است.

در کل برای تشخیص دقیق‌تر و بهتر زگیل کف پا عکس باید تهیه شود و گاهی هم بدون نیاز به تهیه تصویر، پزشک با بررسی دقیق می‌تواند بهترین درمان را برایتان انتخاب کند.

شکل زگیل روی پا و یا عکس زگیل کف پا

زگیل‌ها از جمله مشکلات پوستی هستند که در بخش‌های مختلف پا خود را نشان می‌دهند که ممکن است در کف پا، ناحیه پاشنه، روی پا و بخش‌های دیگر باشد.

رایج‌ترین علت بروز زگیل‌ها در نواحی مختلف پا، فشار زیادی است که بر روی پا وارد می‌شود، تماس پا با سطوح سخت در حین کار یا فعالیت‌های ورزشی، سایش و موارد اینچنینی است که در چنین شرایطی معمولا فرد علاوه بر احساس درد، مشکلاتی دیگری را نیز شاهد خواهد بود که شامل التهاب و قرمزی اطراف زگیل، خارش و برخی حساسیت‌های پوستی است. شکل زگیل روی پا نشان دهنده نوع زگیل است که توسط پزشک بررسی خواهد شد.

اگر شما قصد مشاهده عکس زگیل کف پا را دارید، بهتر است جستجوی ساده‌ای در رابطه با این موضوع در سطح اینترنت داشته باشید تا اطلاعات کامل‌تری درباره زگیل زیر پا با مشاهده عکس زگیل کف پا با روی پا به دست بیاورید.

اگر عکس زگیل کف پا را مشاهده کرده باشید‌، خواهید دید که بخشی از پوست به شکل خراش‌ است که گاهی با رنگ زرد یا قرمز و به شکل ملتهب خود را نشان می‌دهد.

معمولا بخش‌هایی از پوست که زگیل در آن‌جا ایجاد شده، سفت‌تر از نواحی دیگر پاست و پوست آن بخش بسیار سفت می‌باشد. زگیل‌ها ناحیه زیرین پوست را نیز در بر گرفته و ممکن است موجب آسیب‌دیدگی آن‌ها شوند که در چنین شرایطی بهتر است پروسه درمانی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

اگر شما عکس زگیل کف پا را مشاهده کرده باشید، خواهید دید که در بخش‌های مختلف پا می‌تواند خود را نشان دهد که در چنین وضعیتی باید بهترین راه درمانی برای حذف آن‌ها انتخاب شود.

اگر جزو افرادی هستید که مدام دچار زگیل پا می‌شوید، بهتر است به جز استفاده از محصولات مراقبتی پوست و کفش‌های مناسب، فشار زیادی به پای خود وارد نکنید تا هرچه سریع‌تر شاهد بهبودی آن‌ها باشیم.

علائم زگیل پا اگر در وضعیت مزمن باشند و با رعایت موارد ساده بهبود پیدا نکرده باشند، می‌بایست برای بررسی بیشتر به پزشک ارتوپد و یا پزشک پوست مراجعه شود تا در صورت نیاز تصاویر سی‌تی اسکن و… برای تشخیص دقیق و ادامه درمان تهیه شود.

 

داشتن آمادگی لازم قبل از تهیه عکس زگیل روی پا

گاهی اوقات برای آن‌که نتیجه بهتری از پروسه درمانی برای زگیل‌های کف پا گرفته شود، تهیه عکس‌ الزامی است و به این منظور هم باید آمادگی‌های لازم را داشته باشید.

تصاویری که توسط ام آر آی، سی‌تی اسکن و تجهیزات دیگر گرفته می‌شود، به پزشک کمک خواهد کرد تا سطوح عمیق‌تر پوستی نیز بررسی شود که برای این کار در ابتدا شما باید در پی یافتن متخصصین باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه باشید. قبل از هر اقدامی شما باید مطمئن شوید که پزشکی با سابقه بالا برای این کار انتخاب کرده‌اید که برای درمان زگیل‌ها از تجهیزات بهداشتی و استریل استفاده می‌کند.

قبل از تهیه عکس زگیل کف پا، شما باید با متخصص مورد نظر مشاوره کنید و تنها در صورت تایید او اقدام به تهیه تصاویر نمایید چرا که برخی از زگیل‌ها نیازی به گرفتن تصویر و آزمایش‌های دیگر نداشته و با معاینه فیزیکی قابل تشخیص هستند.

قبل از مراجعه به پزشک پوست یا ارتوپد برای مشکل زگیل پا، باید پوست خود را تمیز کرده باشید. برای این کار می‌توانید از آب ولرم به همراه شوینده‌های غیر شیمیایی استفاده کنید. به جز این مورد، شما چه از نظر جسمی و چه روحی باید در وضعیت سلامتی کاملی باشید و اگر مشکلی یا بیماری خاصی دارید و یا دارویی مصرف می‌کنید، پزشک را از این مسئله آگاه نمایید.

داشتن آمادگی لازم قبل از تهیه عکس زگیل روی پا مسئله مهم است و در این بین ممکن است پزشک متخصص دستورالعمل‌هایی را در اختیارتان قرار دهد که باید به دقت آن‌ها را رعایت کنید.

تهیه تصاویر زگیل کف پا و یا روی پا از طریق تجهیزات مخصوصی انجام خواهد گرفت و در طول تصویربرداری از پا شما شاهد هیچ‌گونه درد و عوارضی نخواهید بود و تنها باید دستورات پزشکی که قصد گرفتن عکس از زگیل‌ها را دارد را دنبال کنید. معمولا در عرض چند دقیقه تصاویر مربوط به زگیل پا آماده خواهد شد که پس از آن شما باید آن‌ها را در اختیار متخصص پوست و یا متخصص ارتوپد قرار دهید.

 

نحوه گرفتن عکس زگیل کف پا توسط تجهیزات پزشکی

گرفتن عکس زگیل کف پا با استفا ه از تجهیزاتی همچون ایکس‌ری انجام می‌گیرد. این دستگاه از پرتوهای الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه استفاده کرده و تصاویر کلی از ساختار زگیل‌ها در اختیار پزشک قرار خواهد داد.

معمولا زمانی که روش‌های درمانی ساده برای حذف زگیل‌ها نتیجه‌بخش نبوده باشد، تهیه تصاویر زگیل زیر پا توسط پزشکان متخصص توصیه خواهد شد که در این صورت فرد باید مراحلی را برای گرفتن عکس طی کند که شامل موارد زیر می‌شود.

  1. آماده شدن بیمار برای گرفتن تصاویر زگیل پا

در اولین گام برای تهیه تصویر زگیل پا، فرد باید آماده باشد و بر روی تخت دراز کشیده تا به نحو صحیح تصاویر ایکس ری تهیه شود.

  1. تنظیم دستگاه ایکس‌ری برای تهیه عکس زگیل روی پا و کف پا

در گام دوم و پس از آن‌که بیمار آماده تصویربرداری شد، تکنسینی که مسئول گرفتن عکس را دارد، دستگاه ایکس‌ری را تنظیم خواهد نمود تا تصویر مناسبی تهیه شود.

  1. حفاظت فردی در برابر پرتوهای اشعه ایکس‌ری

فردی که قصد گرفتن عکس هایی از زگیل زیر پا را داشته باشد و همین‌طور تمامی افراد حاضر در اتاق باید از لباس‌ها و لوازم مخصوصی برای محافظت از پرتوها استفاده کنند.

  1. گرفتن عکس زگیل پا

در گام چهارم پس از آماده شدن فرد و تنظیم دستگاه، عکس از ناحیه‌ای که دچار زگیل شده گرفته می‌شود که در این مرحله بیمار نباید پای خود را تکان دهد.

  1. تحلیل عکس زگیل کف پا

در گام بعدی که به تحلیل عکس زگیل کف پا مربوط می‌شود، تصویر تهیه شده باید در اختیار پزشک متخصص قرار گیرد تا نتایج کلی و هرگونه علائم دیگر بررسی شود.

  1. تهیه گزارش دقیق از نتیجه تصویربرداری

در قدم آخر، متخصص پوست یا ارتوپد گزارش تشریحی از نتیجه تصویربرداری از زگیل‌های پا تهیه می‌کند و توصیه‌های درمانی را در اختیار فرد مراجعه کننده خواهد گذاشت.

نکته مهمی که باید به آن یادآور شد این است که تمامی مراحل تهیه عکس زگیل کف پا با استفاده از تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه ام آر آی و سی‌تی اسکن باید توسط تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای در این زمینه انجام گیرد.

گاهی اوقات تنها تهیه عکس زگیل پا کافی نیست و فرد مراجعه کننده باید آزمایش‌های دیگری را نیز انجام دهد که شامل آزمایش خون و سایر آزمایش‌ها در این زمینه است.

تهیه عکس زگیل کف پا با تجهیزات پزشکی چقدر زمان می‌برد؟

برخی از همراهان عزیز می‌خواهند اطلاعات کافی در رابطه با مدت زمان عکس برداری از زگیل زیر پا توسط تجهیزات پزشکی کسب کنند که ما در این‌جا باید بگوییم مدت زمان کلی آن به عوامل مختلفی وابسته است. برای تهیه عکس زگیل کف پا ابتدا باید با پزشک متخصص ملاقات اولیه داشت که در این مرحله متخصص مربوطه طی مدت زمانی حدود ۳۰ دقیقه اقدام به جمع آوری برخی از اطلاعات خواهد کرد.

مرحله بعدی به بررسی فیزیکی بیمار مربوط می‌شود که در این مرحله پزشک به صورت چشمی اقدام به بررسی زگیل پا خواهد کرد و اگر نیاز به تصویربرداری باشد، از بیمار می‌خواهد که تصاویر خاصی تهیه و یا آزمایش‌های تشخیصی را انجام دهد که مدت زمانی حدود ۱۵ دقیقه برای این‌کار نیاز است.

اگر پزشک از مراجعه‌کننده درخواست تهیه و ارائه تصویر از محل زگیل پا نماید، مدت زمانی که برای تهیه تصویر باید طی شود، وابسته به نوع تصویربرداری است.

روش‌های رادیوگرافی معمولا چیزی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه نیاز است اما روش‌هایی همچون ام آر آی مدت زمان بیشتری برای تهیه تصویر از محل زگیل نیاز است و چیزی در حدود ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت به‌طول خواهد انجامید.

گاهی اوقات، برای تشخیص و ارزیابی زگیل، نیاز به انجام تست‌های بیوپسی است که مدت زمانی انجام دادن آن وابسته به نوع نمونه‌برداری می‌باشد. به جز همه این‌ها، بیمار باید مدت زمانی در انتظار نتایج تفسیر تصویربرداری از زگیل پا بماند که می‌تواند چیزی بین ۱ ساعت تا ۱ روز باشد.

مشاهده عکس هایی از زگیل کف پا برای تشخیص دقیق بیماری

ما به عنوان فردی عادی با مشاهده عکس هایی از زگیل زیر پا، قادر به تشخیص دقیق نوع زگیل و تشخیص بیماری یا عفونت نیستیم و این پزشک متخصص است که می‌تواند با مشاهده کردن تصاویر، تشخیص درستی از نوع عفونت و یا بیماری که موجب به‌وجود آمدن زگیل پا شده را تشخیص داده و به ما بهترین روش درمانی را پیشنهاد دهد.

زگیل پا می‌تواند در میان انگشتان پا، پاشنه پا، روی پا و بخش‌های دیگر پا رخ دهد که گاهی بدون هیچ‌گونه علائمی است و گاهی هم فرد بیمار احساس سوزش و خارش کرده و یا ترشحاتی را مشاهده خواهد کرد که در چنین شرایطی باید اقدامات درمانی لازم برای پیشگیری از عفونت انجام گیرد.

زمانی که پزشک از فرد مراجعه کننده درخواست تهیه عکس‌هایی برای تشخیص می‌کند، با ارائه تصویر، پزشک می‌تواند تشخیص درست و دقیقی از بیماری به‌وجود آورنده زگیل پا داشته باشد و نکته مثبت این‌که پروسه درمانی دقیقا متناسب با نوع بیماری طی خواهد شد که شامل استفاده از چسب‌های مخصوص، استفاده از محصولات ضد قارچ و ضد باکتری، استفاده از انواع پودرها و کرم‌های مخصوص، مصرف دارو و یا حتی جراحی است.

به‌طور معمول مشکلات پوستی نیازی به تصویربرداری ندارند مگر آن‌که وضعیت زگیل‌ها در شرایط بدی باشند یعنی زگیل‌ها به بافت‌های عمیق پوست آسیب رسانده باشند، تعداد زیادی از آن‌ها در بخش‌های مختلف پا مشاهده شود، دچار عفونت شده باشد و مواردی از این قبیل که همگی نیاز به آزمایش‌های مخصوص برای تشخیص دقیق و درمان دارند.

آغاز روند درمان بعد از تهیه عکس زگیل کف پا

تفاوتی ندارد که زگیل‌های ناحیه پا به تازگی ایجاد شده باشند و یا مدتی از بروز آن‌ها گذشته باشد در هر حال روند درمانی برای پیشرفت بیماری و بروز مشکلات دیگر باید سریعاً آغاز شود. اگرچه بخش بزرگی از مشکلات زگیل زیر پا از جمله میزان آسیب، محل دقیق زگیل‌ها، شدت و تعداد آن‌ها توسط آزمایش‌های تصویربرداری قابل تشخیص است اما گاهی پزشک علائم دیگر این بیماری را بررسی خواهد کرد که معمولا شامل موارد زیر می‌شود.

 

  • تغییر رنگ پوست

از جمله علائم مهمی که اغلب افراد مبتلا به زگیل پا آن را تجربه می‌کنند، تغییر رنگ پوست دقیقا در محل بروز زگیل‌ها ست که با لکه‌های سفید، لکه‌های سرخ، لکه‌های قهوه‌ای و یا سیاه قابل مشاهده است.

 

  • تغییر ظاهر پوست

زمان بروز زگیل در نواحی مختلف پا، علاوه بر تغییر رنگ که یکی از نشانه‌های اصلی و مهم است، ما شاهد تغییر ظاهر پوست نیز خواهیم بود. از خطوط غیر معمول گرفته تا پوسته پوسته شدن و یا تورم.

 

  • التهابات پوستی

معمولا هنگامی که شکل زگیل پا به صورت برجسته باشد و یا با التهابات همراه شود، احتمال این‌که عفونت در ناحیه بروز زگیل وجود داشته باشد زیاد است. معمولا هنگام التهاب زگیل و یا عفونت آن، فرد متوجه درد نیز خواهد شد.

 

  • سوزش و خارش

زمانی که پوست محل بروز زگیل پا تحریک شود، ما شاهد سوزش و خارش نیز در محل مورد نظر خواهیم بود که با شدت پیدا کردن زگیل و تحریک عصبی، بیشتر خواهد شد.

 

آغاز روند درمانی با مشاهده هر یک از علائم ذکر شده باید آغاز شود که برخی از آن‌ها با آزمایش‌های تصویری قابل تشخیص نمی‌باشد. به جزو موارد ذکر شده، علائمی همچون ترک و خشکی پوست، احساس گرما و قرمزی شدید، بوی نامناسب در محل زگیل، ترشحات خونی یا چرکی، درد شدید و تب از جمله مواردی هستند که نیاز به درمان فوری دارند و شما نیز با مشاهده هر یک از آن‌ها باید نزد پزشک پوست و یا ارتوپد بروید تا در صورت نیاز، از محل زگیل نمونه برداری و یا تصویربرداری شده و روند درمانی آغاز گردد.

سخن پایانی

بیماری زگیل پا از جمله مشکلات شایع در میان زنان و مردان مخصوصا در گروه‌های سنی بالاست که نیاز به درمان دارد که گاهی طی درمان، نیاز به استفاده از برخی روش‌های تشخیصی همچون تصویربرداری از محل زگیل دارد.

با تشخیص دقیق نوع و شدت زگیل، می‌توان بهترین روند درمانی را شروع کرد و تمامی این مراحل باید تحت نظر متخصصین باتجربه انجام گیرد تا شاهد مشکل خاصی در این زمینه نباشیم. لازم به ذکر است که تمامی زگیل‌ها نیاز به تصویربرداری ندارند و این پزشک متخصص است که تشخیص خواهد داد آیا برای درمان زگیل نیاز به ارائه تصاویر است یا نه.

در این مبحث ما سعی کردیم تشخیص نوع بیماری از روی عکس زگیل کف پا را برایتان شرح دهیم و در این بین شما با علت بروز زگیل پا نیز آشنا شدید.

موارد مهم دیگری که سعی شد به آن پرداخته شود، شامل بررسی تصاویر زگیل زیر پا توسط متخصصین ارتوپد، شکل زگیل روی پا و یا عکس زگیل کف پا، داشتن آمادگی لازم قبل از تهیه عکس زگیل روی پا، نحوه گرفتن عکس زگیل کف پا توسط تجهیزات پزشکی، تهیه تصویر زگیل زیر پا با تجهیزات پزشکی، مشاهده عکس هایی از زگیل زیر پا توسط پزشک متخصص برای تشخیص دقیق بیماری و آغاز روند درمان بعد از تهیه عکس زگیل کف پا می‌شد که امیدواریم برایتان سودمند بوده باشد.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید