کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی، مانند: ماساژ چینی، تمرینات چی گونگ و طب سوزنی

درد سیاتیک معمولاً از باسن تابش می‌کند و عمدتاً در پشت ران احساس می‌شود، اگرچه ممکن است تا انگشتان پا نیز کشیده شود. در صورت درگیر شدن عصب سیاتیک به هر دلیلی مانند مشکلات ستون فقرات، کار بیش‌ازحد و … معمولاً فقط یک طرف تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

منشأ درد گیرکردن یک یا چند اعصاب است که از نخاع در ناحیه دیسک‌های بین مهره‌ای خارج می‌شوند. روش‌های درمانی معمولاً به‌صورت غیرتهاجمی است. همچنین روش‌های مختلفی به‌عنوان درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی وجود دارند که می‌توانند در کنار توصیه‌های پزشکی در صورت صلاحدید پزشک کمک‌کننده باشند.

درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی

شناختی اجمالی اثر سیاتیک و درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی

سیاتیک به دردی اطلاق میشود که در امتداد عصب سیاتیک به دلیل فشردگی تابش میکند که در قسمت تحتانی ستون فقرات به‌عنوان ترکیبی از چندین عصب از ناحیه لومبوساکرال منشأ میگیرد. این عصب از ستون فقرات به باسن چپ و راست منشعب میشود و سپس از پشت پاها، تقریباً در وسط ران، به سمت انتهای پاها و انگشتان پا حرکت میکند.

در ادامه‌ی صحبت‌هایی که در مقدمه این مقاله بیان کردیم باید بدانید در ابتدا، ممکن است یک افتادگی یا اکستروژن یا کشیدگی موقت دیسک (دیسک‌ها) وجود داشته باشد که باعث می‌شود ستون فقرات روی اعصابی مانند سیاتیک فشار اضافی وارد کرده و اصطلاحاً آن‌ها را درگیر کند.

در موارد تخریب دیسک، درد معمولاً طولانی‌تر و مزمن می‌شود. همچنین ممکن است عصب سیاتیک در اثر آسیب به خود مهره‌ها دچار فشردگی شود. اگر فشار به‌اندازه کافی شدید باشد، انتقال عصبی قطع می‌شود و می‌تواند ضعف، از دست دادن احساس و درنتیجه تحلیل رفتن پا رخ دهد.

درد سیاتیک ممکن است هر زمان که فشاری به ناحیه آسیب‌دیده وارد شود، مانند سرفه، عطسه، یا زور زدن در حین اجابت مزاج و همچنین فعالیت‌های بدنی رایج، بدتر شود.

بنابراین، درد سیاتیک درواقع یک مشکل ستون فقرات مربوط به برخی موارد کمردرد است که به‌عنوان درد لومبوساکرال شناخته می‌شود و معمولاً افراد تنها با اصطلاح کمردرد آن را گزارش می‌دهند.

درد لومبوساکرال همچنین ممکن است ناشی از کشیدگی عضلات و تاندون در قسمت پایین کمر باشد، خواه منجر به فشرده شدن یا بیرون‌زدگی دیسک بشود یا نشود. سندرم تاندونیت آشیل نیز ارتباط نسبتاً بالایی با سیاتیک و کمر دارد. این آسیب ناشی از صدماتی است که ممکن است بیشتر در زمانی که کمر دردناک است رخ دهد و منجر به راه رفتن غیرطبیعی شود.

درمان‌های دکتر برای رگ سیاتیک و مهره‌های آسیب‌دیده شامل تجویز مسکن‌ها و اجتناب از استرس روی ستون فقرات با استراحت و محدود کردن فعالیت‌ها است. بااین‌حال، درحالی‌که استراحت در رختخواب ممکن است درد فوری را کاهش دهد، نشان داده شده است که تأثیر کمتری بر دوره طولانی‌مدت سیاتیک دارد و استراحت کامل به دلیل ضعیف کردن عضلات حتی می‌تواند علائم را برطرف کند.

از طرفی مشخص شده است که پریشانی عاطفی، به‌ویژه نارضایتی شغلی، با وقوع و تداوم کمردرد و سیاتیک ارتباط زیادی دارد. برنامه‌های ورزشی مناسب تحت نظر متخصص در کنار روش‌های درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی می‌تواند به جلوگیری از عود کمردرد و سیاتیک کمک کند.

جراحی (به‌عنوان‌مثال، دیسککتومی) نیز تنها در مواردی انجام می‌شود که مشکل بیمار به سایر درمان‌ها پاسخ نمی‌دهد، اگرچه این آخرین راه‌حل شناخته شده است که ممکن است یک متخصص با تجربه آن را انتخاب نماید.

آیا واقعاً درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی اثرگذار است؟

به‌طورکلی توصیه می‌شود در صورت تمایل به انجام روش‌های بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی آن‌ها را تنها به‌عنوان روشی مکمل نگاه کنید که می‌توانند در کنار روش‌های پزشکی و علمی تا حدی به بهبود سریع‌تر شما کمک کنند.

درصورتی‌که تحت نظر متخصص از دارویی استفاده می‌کنید نیز حتماً قبل از استفاده از هر روش درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی باید با متخصص خود مشورت نمایید؛ زیرا برخی از این دارو‌ها با ترکیبات مواد مورد استفاده در طب سنتی تداخل دارند و ممکن است اثردهی آن‌ها طوری تغییر کند که عوارض جانبی مختلفی برایتان به جای بگذارد.

از دیدگاه چینی‌ها و در طب سنتی ایران، بیمارانی که درد کمر یا سیاتیک دارند معمولاً از نوعی سندرم بی ‌رنج می‌برند. سندرم‌های بی شامل انسداد و درد هستند و به‌ویژه در نیمه پایینی بدن شایع هستند.

سندرم Bi اغلب توسط عوامل ناشناخته ایجاد می‌شود؛ یعنی ممکن است دلیل ظاهری کمی برای وقوع آن وجود داشته باشد، اگرچه گاهی آسیب قابل توجه به کمر مانند زمین خوردن یک علت واضح است. گفته می‌شود که از دوره نیجینگ (حدود 100 سال قبل از میلاد مسیح) تا به امروز، سندرم بی عمدتاً توسط تأثیرات سرما، رطوبت و باد ایجاد می‌شود.

به دلیل قرار گرفتن عصب سیاتیک در قسمت پایین بدن و تمایل درد به تابش به سمت پایین، این اختلال اغلب به ترکیبی از سرما و رطوبت نسبت داده می‌شود. در طب چینی این‌ها عوامل یین هستند که سیر طبیعی رو به پایین دارند. تصور می‌شود که باد، یک عامل بیماری‌زای خارجی با طبیعت مرموز، تأثیرات بیماری‌زا را به بدن منتقل می‌کند و به ماهیت متغیر درد کمک خواهد کرد.

ازنظر داخلی، این شرایط در کلیه می‌تواند منجر به سندرم‌های سرد و مرطوب شود که بر پایین‌تنه تأثیر می‌گذارد. در این مورد، باد خارجی ممکن است عاملی برای ایجاد درد نباشد، اگرچه همچنان می‌تواند با سرما و رطوبت ترکیب شود و شرایط زمینه‌ای را تشدید کند.

درمان‌های گیاهی چینی برای سیاتیک و کمر به‌عنوان درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی معمولاً شامل گرم کردن یانگ کلیه، از بین بردن سرما، از بین بردن رطوبت (معمولاً با تقویت عملکرد طحال) و رفع کمپلکس‌های باد-سرد-نم (به‌عنوان‌مثال، تکیه بر برخی گیاهان «ضد روماتیسمی») است.

طیف گسترده‌ای از گیاهان بالقوه مفید برای این دسته از درمان‌ها وجود دارد، اما برخی از آن‌ها در فرمول‌های سنتی و ثبت اختراع برای درمان سیاتیک و کمر به‌عنوان بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایر شرایط دردناک اندام تحتانی، مانند نقرس و آرترالژی زانو نیز با گیاهان و فرمولاسیون‌های مشابه تا حدی درمان می‌شود.

درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی

 درمان عصب سیاتیک کمر و پای چپ طب سنتی چگونه انجام میشود؟

اگر بخواهیم درک بهتری از سیاتیک و بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی به شما بدهیم باید بگوییم سیاتیک که به‌عنوان رادیکولوپاتی کمری نیز شناخته می‌شود، به درد‌های ساق پا اشاره دارد که از قسمت پایین کمر سرچشمه می‌گیرد و تا پایین یک یا هر دو پا ادامه می‌یابد.

این مشکلات علائم خود را به‌صورت احساس سوزن‌سوزن شدن از قسمت پایین کمر، احساس سوزش، بی‌حسی و ضعف در هر نقطه از عصب سیاتیک نشان می‌دهند. عصب سیاتیک که طولانی‌ترین عصب بدن است، از ریشه‌های عصبی واقع در طناب نخاعی کمری در پشت از طریق باسن و پایین پا‌ها عبور می‌کند. به همین دلیل فشرده شدن سیاتیک ممکن است باعث درد باسن، درد لگن، کمردرد یا پادرد شود.

تحریک عصب سیاتیک ناشی از درد در اندام تحتانی کمر است که معمولاً به‌عنوان ناحیه کمر شناخته می‌شود و از پشت ران و زیر زانو به سمت پایین می‌رود. اگر اقدامات لازم برای درمان سیاتیک مانند درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی انجام نشود، درد می‌تواند آن‌قدر طاقت‌فرسا و ناتوان‌کننده باشد تا جایی که حرکات ساده مانند راه رفتن به اعمال ناراحت‌کننده و آزاردهنده تبدیل می‌شوند.

همان‌طورکه پیش‌تر به آن اشاره شد فتق دیسک کمر که مستقیماً به عصب فشار وارد می‌کند، علت اصلی سیاتیک است. فشار ناشی از فتق دیسک باعث تحریک التهاب عصب سیاتیک و ازاین‌رو علائم بعدازآن می‌شود. روش‌های بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی می‌توانند به‌خوبی در درمان مشکلات مربوط به سیاتیک به شما کمک کنند. بهترین روش‌های درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی نیز عبارت‌اند از:

  • تومور‌ها
  • تحریک عصب سیاتیک در دوران بارداری
  • خونریزی داخلی
  • عفونت در ستون فقرات کمری و نواحی مجاور
  • اسپوندیلولیستزیس
  • تنگی نخاع
  • استئوفیت
  • سندرم دم اسب

جالب است بدانید که طب سنتی برای سیاتیک یک درمان عجیب‌وغریب برای این بیماری ارائه می‌دهد. ازنظر طب چینی و طب سنتی برای درمان سیاتیک، باید Qi و مهم‌تر از همه رکود خون را رفع کرد که این کار به‌راحتی با مخلوط کردن طب سوزنی و TCM برای سیاتیک انجام می‌شود که به‌طور خاص برای رفع نیاز به جراحی از دردهای سیاتیک و آرام کردن ناهماهنگی درونی طراحی شده است. سایر روش‌های بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی نیز عبارت‌اند از:

ماساژ چینی

ماساژ چینی که با نام توئی نا نیز شناخته می‌شود یک نوع ماساژ درمانی محبوب برای درمان سیاتیک است. یک جلسه درمان با ماساژ سیاتیک بسته به تمایل بیمار و شدت سیاتیک بین 30 دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد.

تمرینات چی گونگ

ورزش چی گونگ (چی کونگ) گزینه مناسب دیگری برای درمان سیاتیک است. این تمرینات شامل هدایت مجدد انرژی چی در بدن به مکان‌هایی است که راکد هستند یا کمبود دارد. این یک TCM یا درمان سنتی بسیار کارآمد برای سیاتیک است، زیرا دارای مزایای سلامتی اضافه بر ورزش است.

ثابت شده است که روش‌های درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی برای سیاتیک یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه و نسبتاً مؤثر برای درمان سیاتیک است؛ زیرا متکی به دارو‌های طبیعی است که عوارض جانبی ناچیزی برای بیمار دارد و به‌راحتی در دسترس هستند. با این حال، باز هم نباید بدون مشورت با پزشک انجام شود، زیرا شرایط هر بیمار کاملاً منحصربه‌فرد است.

درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی

طب سوزنی سیاتیک چگونه است؟

طب سوزنی روش دیگری است که به‌عنوان بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش از سوزن‌های ظریف در برخی نقاط بدن استفاده می‌شود تا انرژی مسدود شده آزاد شده و درد کاهش پیدا کند. این روش به‌راحتی توسط افراد ماهر و متخصص در آن، بدون درد و حتی بدون نیاز به بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد.

بهترین گیاهان مورد استفاده در درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی

علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبل از انواع گیاهان قابل‌دسترس به‌عنوان بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی استفاده می‌شود. اگر با صلاحدید پزشک و به‌درستی از این گیاهان استفاده کنید، می‌توانند تا حد بسیار خوبی علائم سیاتیک را بهبود دهند.

از طرفی به دلیل اینکه اکثراً مواد طبیعی در این روش‌ها استفاده می‌شود احتمال بروز عوارض بسیار ناچیز است. برخی از بهترین گیاهانی که می‌توانید به‌عنوان بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی استفاده کنید، عبارت‌اند از:

زردچوبه

زردچوبه دارای ماد‌ه‌ای مؤثر و بسیار ضدالتهاب به نام کورکومین است که می‌تواند التهاب ایجاد شده را در ناحیه کمر کاهش دهد تا فشار از روی عصب سیاتیک برداشته شده و علائم بهبود پیدا کنند. البته بسیار مهم است که برای این درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی از زردچوبه‌های خالص استفاده شود.

می‌توانید این ادویه خوش‌طعم را به انواع غذا‌های خود اضافه کنید و یا به‌صورت خمیر شکل روی ناحیه آسیب‌دیده و دارای درد بزنید. البته حتماً قبل از انجام این کار کمی از آن را روی بخش کوچکی از پوست خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که حساسیت پوستی نسبت به آن وجود ندارد. همچنین می‌توانید زردچوبه را با مقداری شیر گرم و عسل ترکیب کنید و میل نمایید، آن را به انواع اسموتی اضافه کنید و یا حتی از دمنوش زردچوبه بهره‌مند شوید.

سیر

سیر یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی در طب سنتی است که به‌عنوان درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی نیز استفاده می‌شود. سیر یک ضدالتهاب عالی است که می‌تواند درد ناشی از سیاتیک را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. شما به‌راحتی می‌توانید سیر را به انواع غذا‌های مورد استفاده خود اضافه کنید یا یک سیر خام را بدون آنکه بجوید صبح‌ها قبل از صبحانه با آب میل نمایید.

داگوود جامائیکایی (Jamaican Dogwood)

این گیاه از چوب درخت داگ وود است که یک عنصر قوی برای کاهش درد‌های عصبی مانند درد‌های سیاتیکی است و از قدیم در طب سنتی با این اهداف مورد استفاده قرار می‌گرفته است. معمولاً این ماده را به‌صورت مرهم خمیری شکل روی ناحیه درد می‌مالند یا قرص آن را برای کاهش درد‌های سیاتیکی استفاده می‌کنند. با توجه به برخی عوارض ناشناخته این گیاه، مصرف آن در افراد باردار و دوران شیردهی منع شده است.

گیاه خار مریم

از دوران یونان باستان از این گیاه به‌عنوان بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی استفاده می‌شده است که البته این گیاه فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد. مهم‌ترین خواص خار مریم که آن را برای سیاتیک نیز مؤثر کرده است خاصیت ضدالتهابی، قابض، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی است و برخی افراد بر این اعتقاد هستند که می‌تواند بافت‌های عصبی آسیب‌دیده را نیز بازسازی نماید.

آرنیکا

این دارو نوعی داروی هومیوپاتی محسوب می‌شود که برای انواع آسیب‌ها و درد‌ها در طب سنتی کاربرد دارد. می‌توان این گیاه را به‌صورت خوراکی یا به شکل کرم‌های موضعی که بر پایه آن تولید می‌شوند، جهت کاهش دردهای سیاتیکی استفاده کرد.

بابونه تلخ

بابونه تلخ یکی از انواع گیاهان دارویی است و به دلیل داشتن ترکیباتی مانند شامازولن، بیزابولول، فارنسن و فلاونوئید‌ها معروف است که از انواع اسید‌های گیاهی و سایر مشتقات بیوشیمیایی هستند. این ترکیبات خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی دارند که به کاهش درد ناشی از سیاتیک هم کمک می‌کنند.

معمولاً روغن آن برای کاهش درد‌های سیاتیکی به‌صورت موضعی استفاده می‌شود که البته باید حتماً قبل از استفاده با روغن‌های سبک‌تر مانند زیتون یا نارگیل ترکیب شود تا مشکلی برای پوست و سلامتیتان ایجاد نکند. می‌توانید استفاده از این ‌روغن را دو الی سه بار در روز و تا یک هفته ادامه دهید.

آلوئه‌ورای هندی

آلوئه‌ورای هندی سرشار از ترکیبات گلیکوزید‌ها مثل آلوئین است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار خوبی دارد. به همین خاطر می‌تواند به کاهش درد‌های سیاتیکی نیز به‌خوبی کمک کند. برای استفاده از این گیاه دارویی می‌توانید پودر آن را با 1 الی 2 قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب نمایید و هر روز دو بار آن را روی ناحیه دارای درد بمالید.

جوز هندی

جوز هندی یکی از ادویه‌های بسیار پرطرفدار در سرتاسر جهان است که البته در کشور‌های آسیایی طرفداران بیشتری دارد. این ادویه نیز اگر خالص باشد ضدالتهاب و عامل آرامش عضلات است که به کاهش درد‌های سیاتیکی نیز کمک می‌کند.

مهم‌ترین جزء مؤثر آن برای سیاتیک نیز ماده‌ای به نام ساپونین است که به‌عنوان میریستیسین نیز از آن یاد می‌شود. عملکرد میریستیسین به این شکل است که از آزاد شدن واسطه‌های التهابی پیشگیری کرده و در پایان، مواد شیمیایی که درد و شرایط التهابی را برای عصب سیاتیک ایجاد می‌کنند، مسدود می‌کند.

برای استفاده از این ماده می‌توانید علاوه بر انواع غذا‌ها آن را در روغن کنجد سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شود و بعد این روغن را مانند پماد روی ناحیه درد بزنید. همچنین می‌توانید به‌راحتی 2 الی 5 قطره از آن را با روغن نارگیل یا کنجد ترکیب کرده و روزانه یک الی دو مرتبه به‌صورت مرهم روی ناحیه دردناک ماساژ دهید.

سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب یکی از گیاهان بسیار معروف در طب سنتی است که در ایران همیشه به‌عنوان یک آرامش‌بخش فوق‌العاده از آن یاد شده است. همان‌طورکه این گیاه می‌تواند منجر به افزایش آرامش روحی شود می‌تواند فشار و التهاب ایجاد شده برای عصب‌ها مانند سیاتیک را نیز کاهش دهد و درد را کم کند.

جالب است بدانید این گیاه دارای اثرات سریع‌تری نسبت به سایر گیاهان دارویی است و شما می‌توانید روزانه دو الی سه فنجان متوسط از آن را به مدت یک هفته برای کاهش درد‌های سیاتیک به‌صورت دمنوش مصرف کنید. البته این گیاه خواب‌آور هم هست و باید دقت داشته باشید در طول استفاده از آن از انجام کار‌هایی که نیاز به تمرکز دارد مانند رانندگی اجتناب کنید.

برای تهیه دمنوش سنبل‌الطیب باید یک چهارم الی یک دوم قاشق چای‌خوری ریشه این گیاه را مانند چای سیاه دم کنید و به‌تنهایی یا همراه با عسل میل نمایید.

رزماری

رزماری از گیاهان خوشبویی است که اغلب در آشپزی به‌عنوان یک ادویه عالی برای از بین بردن بوی گوشت به‌عنوان مواد مرینیت استفاده می‌شود. همچنین یکی از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت است که در صنعت زیبایی و سلامت نیز برای انواع محصولات مراقبتی پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی در طب سنتی می‌تواند به کاهش درد سیاتیک کمک کند. برای درمان سیاتیک با رزماری می‌توانید مقداری از روغن آن را روی ناحیه دردناک ماساژ دهید.

نعناع

نعناع یکی از سبزیجات بسیار خوشبو و پرفایده برای سلامتی ماست که می‌تواند به کاهش درد‌های سیاتیکی نیز کمک کند؛ زیرا دارای خواص ضدالتهابی است. از نعناع می‌توانید به‌صورت خوراکی استفاده کنید یا روغن آن را روی ناحیه ماساژ دهید.

اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه دارویی و یک خنک‌کننده طبیعی است که با همین خاصیت می‌تواند به‌خوبی درد‌های عضلانی و عصبی را کاهش دهد. این گیاه خواص ضدالتهابی بسیار خوبی دارد که آن را برای سیاتیک مفید کرده است.

درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی

تشخیص سیاتیک برای انتخاب بهترین بهبود عصب سیاتیکی پای چپ طب سنتی

با توجه به اینکه روش‌های بسیار متعددی برای کاهش علائم و بهبود سیاتیک وجود دارد، تشخیص آن و علت ایجادکننده آن در انتخاب بهترین روش درمان بسیار مؤثر است. معمولاً متخصص ارتوپد برای تشخیص صحیح ابتدا یک شرح‌حال از بیمار می‌گیرد و بعد خودش یک معاینه فیزیکی کامل انجام می‌دهد تا علائم موجود را به‌صورت دقیق‌تر بررسی کند.

سپس با توجه به شرایط بیمار اگر لازم باشد برای تشخیص نهایی از برخی آزمایشات مانند اشعه ایکس، سی‌تی‌اسکن و یا‌ ام آر ای استفاده می‌کند که می‌توانند علت دقیق‌تر مانند مشکلات مربوط به دیسک‌ها را مشخص کنند.

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید، روش‌های مختلفی به‌عنوان درمان عصب سیاتیک پای چپ طب سنتی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید تا بهبودی سریع‌تر حاصل شود؛ اما باید بدانید که هیچ‌کدام ازاین‌روش‌ها درمان قطعی برای سیاتیک نیستند و درمان قطعی تنها زمانی انجام می‌شود که پزشک متخصص بتواند علت اصلی دردهای سیاتیکی مانند فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی، ضایعات استخوانی، فعالیت نامناسب و … را به‌درستی و در زمان صحیح تشخیص داده و درمان کند.

اگر شما نیز از علائم سیاتیک رنج می‌برید، می‌توانید برای ارزیابی‌های تخصصی و دریافت بهترین روش‌های درمان توسط متخصصانی باتجربه و ماهر به مرکز تخصصی ما مراجعه نمایید. شماره تماس‌های این مرکز در بخش تماس با ما برای شما عزیزان قرار گرفته است.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید