کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

زانو درد یکی از بیماری هایی است که می تواند همه افراد را در سنین مختلف درگیر کند. در اکثر مواقع این درد به دلیل ضربه وارد شده اتفاق می افتد و در برخی مواقع دیگر نیز ممکن است مانند یک بیماری مزمن رخ دهد. میزان درد زانو در افراد بستگی به ناحیه آسیب دیده در زانو و قوای جسمی فرد قبل از زانو درد دارد. دکتر پنجه طلا زانو می تواند نقش موثری در درمان زانو درد  در کلینیک ارتوپدی دکتر احمد داشته باشد.درد زانو به طور متغیر است و گاهی ممکن است شدید و گاهی ممکن است خفیف باشد. به طور کلی در بیشتر مواقع زانو درد در طی شب بدتر می شود و درد به اندام های دیگر مانند باسن، کمر، لگن و … انتقال پیدا می کند. در این مقاله مطالب مهمی در رابطه با دکتر پنجه طلا زانو، بهترین دکتر زانو در تهران، بهترین دکتر ارتوپدی، دکتر ارتوپد خوب در تهران و … را در اختیار شما قرار می دهیم با ما همراه باشید.

Dr-Golden-Claw-knee

 

علت درد زانو

همانطور که در پاراگراف قبل ذکر نموده ایم، زانو درد می تواند بسیاری از افراد را تحت تاثیر بگذارد و کیفیت زندگی را کاهش دهد اما علت زانو درد چیست؟ زانو درد مشکلی عملکردی است که بر روی هر دو زانو تاثیر می گذارد که این موارد به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که یکی از شایع ترین علت زانو درد آسیب شدید به زانو است.

از جمله علت های درد زانو؟

  • آسیب دیدن منیسک زانو: عملکرد منیسک زانو، کنترل نمودن حرکات غیر عادی که ممکن است به زانو صدمکه وارد کند می باشد همچنین منیسک باعث می شود که ثبات زانو به وجود آید. زمانی که منیسک پا دچار پارگی می شود، عملکرد درست زانو از بین می رود و فرد دچار درد شدید می شود.

  • التهاب تاندون: التهاب تاندون همان قرمزی، حساسیت و درد شدیدی است که در ناحیه زانو یا هر قسمتی که تاندون وجود دارد تولید می شود. افرادی که حرکات تکراری انجام می دهند، احتمال دارد التهاب تاندون را افزایش دهند.

  • آرتروز مفصلی: آرتروز می تواند در همه نقاط استخوان بدن بروز پیدا کند و بسیاری از افراد اعم از خانم و آقا، کودک و نوجوان را درگیر کند. بیشترین احتمال بروز آرتروز در افراد بالای 50 سال می باشد. درد شدید به وجود آمده در آرتروز نشان دهنده تحلیل و تخریب شدن غضروف می باشد زیرا در این ناحیه سایش استخوان رخ می دهد و این امر موجب درد شدید می شود.

  • نقرس کاذب: نقرس نیز نوعی بیماری جزو آرتروز زانو می باشد که در این مواقع کریستال های پیروفسفات کلسیک در مایعات ایجاد کی شوند. افرادی که مبتلا به نقرس کاذب می شوند، این عارضه را با بیماری نقرس که در آن کریستال اسید اوریک وجود دارد اشتباه می گیرند اما بایستی بدانید که نقرس کاذب دوره های دردناک، تورم و التهاب شدیدی را در زانو به وجود می آورد همچنین ممکن است به مفاصل دیگر نیز آسیب وارد کند.

  • ورم کیسه های مفصلی: نام دیگر کیسه های مفصلی بورس می باشد این بورس ها از مایع تشکیل شده اند و با عملکرد نرم و لغزنده کردن تاندون های موجود در باسن، شانه، زانو باعث می شوند که مفاصل حرکت آزادانه داشته باشند. زمانی که بورس ها التهاب پیدا می کنند افراد دچار زانو درد می شوند.

  • در رفتگی کشکک زانو: در رفتگی کشکک زانو به دلیل ساییدگی و جا به جایی غیر طبیعی زانو ها اتفاق می افتد. به طور کلی طبق تحقیقات انجام شده این عارضه بیشتر در زنان رخ می دهد اما ممکن است به دلایل مختلفی مانند فعالیت و تحرک فراوان برای بسیاری از افراد اتفاق افتد.

  • انحراف زانو: یکی از مشکلات رایج افراد در جامعه انحرافات استخوان می باشد که این انحرافات به شکل ضربدری و پرانتزی رویت می شوند اما درصد پرانتزی شدن بیشتر از ضربدری است. زمانی که افراد انحرافات این چنینی در نایحه زانو دارند، در دراز مدت درد شدید زانو را احساس می کنند.

  • اضافه وزن: افرادی که افزایش وزن دارند بیشتر مواقع درد زانو را هنگام راه رفتن یا ایستادن تجربه می کنند زیرا وزن بیشتر، فشار بیشتری به مفصل ها وارد می کند. این فشار می تواند با تخریب بافت های مفاصل، اصطحکاک تولید کند و باعث شود درد و ناراحتی در ناحیه زانو بیشتر شود.

  • مشکلات مکانیکی: علت زانو درد می تواند به دلیل برخی اختلالات دیگر باشد. از جمله اختلالاتی که باعث بروز زانو درد می شوند عبارت اند از:

پیدایش جسم های شناور در ناحیه مفاصل: در برخی مواقع ممکن است با وارد شدن ضربه، استخوان یا مفاصل تخریب شوند و از جای خود جدا شوند و به صورت شناور در ناحیه مفاصل به حرکت در بیایند این موضوع می تواند در حرکت زانو اختلال ایجاد کند و باعث درد زانو بشود.

سندروم باند ایلیوتیبیال یا سندروم چسبنده ایلیال به تیبیا: زمانی که بافت های سخت تنگ می شوند و تولید اصطحکاک در قسمت بیرونی استخوان رخ بدهد فرد دچار سندروم باند ایلیوتیبیال یا سندروم چسبنده ایلیال به تیبیا می شود.

در رفتگی استخوان پاتلا (کشکک زانو): در رفتگی زمانی رخ می دهد که استخوان جلوی زانو (پاتلا) از جای اصلی خود خارج شود. بیشترین نوع در رفتگی به سمت خارجی زانو می باشد. در برخی مواقع ممکن است افراد جا به جایی پاتلا را به راحتی ببینند.

درد پا یا لگن: زمانی که افراد با درد لگن یا پا مواجه می شوند، راه رفتن خود را به منظور کاهش درد تغییر می دهند که این تغییر منجر به فشار وارد بیشتر بر روی مفصل زانو می باشد. در بسیاری از موارد ممکن است درد لگن یا ران به زانو نیز انتقال پیدا کند و منجر به درد زانو شود.

  • انواع آرتروز: آرتروز انواع بسیاری دارد و یکی از رایج ترین مشکلاتی است که می تواند علت درد زانو باشد. انواع آرتروز عبارت اند از: استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، نقرس، نقرس کاذب، آرتریت عفونی

  • تومورهای استخوانی: سرطان شایع در استخوان استئوسارکوم نام دارد که بیشتر مواقع در ناحیه زانو اتفاق می افتد.

  • سندروم درد پاتلوفمورال: این عارضه یک اصطلاح عمومی است که به درد افزایشی بین کشکک زانو و استخوان ران اشاره می کند. سندروم درد پاتلوفمورال بیشتر در ورزشکاران میانسال و افراد مسن که دارای آرتریت زانو هستند، رخ می دهد.

دیگر مواردی که باعث می شوند ریسک ابتلا به اختلالات زانو افزایش یابد عبارت اند از:

فقدان قدرت و انعطاف پذیری: عدم انعطاف پذیری و قدرت در عضلات یکی از علت های اصلی صدمه زانو می باشد زیرا عضلات خشک و ضعیف کمتر می توانند زانو را حمایت کنند و از فشار وارد شده به مفصل جلوگیری نمی کنند.

ورزش: بعضی از ورزش ها نسبت به بعضی دیگر فشار بیشتری بر روی زانو وارد می کنند به عنوان مثال اسکی آلپایی توسط چکمه های سفت به منظور احتمال سقوط، پرش های بسکتبالی و ضربه های مکرر در حین دویدن و پریدن و … باعث می شوند که فشار بیش از حدی به زانو وارد شود.

صدمات قبلی: افرادی که از قبل با آسیب دیدگی زانو مواجه شده اند در معرض مجدد آسیب زانو می باشند.

 

روش های تشخیصی زانو درد توسط دکتر پنجه طلا زانو

در بند های پیشین اشاره کردیم که علت زانو درد بسیار است به همین منظور دکتر پنجه طلا زانو برای تشخیص درد زانو انواع مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد. زانو یکی از مهمترین بخش های بدن می باشد و با هرگونه آسیب وارد شده به این ناحیه ممکن است زندگی روز مره مختل گردد. دکتر پنجه طلا زانو برای آن که بتواند اقدامات مناسبی برای درمان در نظر بگیرد به تشخیص علت زانو درد نیاز دارد. دکتر پنجه طلا بایستی بداند بروز درد به چه دلیلی می باشد تا راهکاری مناسب برای درمان برگزیند.

روش های تشخیصی علت درد زانو:

  • اطلاعات کافی درباره سابقه بیماری فرد

  • نوع و میزان آسیب دیدگی در ناحیه زانو

  • انجام معاینات فیزکی

  • انجام آزمایش، رادیوگرافی یا ام آر آی

 

درمان زانو درد توسط دکتر پنجه طلا زانو

درمان زانو درد توسط دکتر پنجه طلا زانو با روش های مختلفی انجام می شود. ممکن است در وهله اول با درمان دارویی، فیزیوتراپی و یا برخی حرکات دیگر، درد زانو درمان شود اما در برخی دیگر ممکن است بهترین راه درمان از نظر دکتر پنجه طلا جراحی زانو باشد. در ادامه این پاراگراف روش های درمان آرتروز زانو توسط دکتر پنجه طلا شرح می دهیم.

استفاده از کمپرس یخ: کمپرس یخ باعث می شود که التهاب و تورم زانو کاهش پیدا کند همچنین می تواند آسیب های جزئی زانو را تحت تاثیر قرار بدهد. تکرار کمپرس یخ به مدت چند روز باعث می شود که نتیجه مثبت باشد.

بستن زانو: با بستن زانو، ممکن است آسیب های سطحی یا دردهای خفیف درمان شود.

حرکات ورزشی: بسیاری از ورزش های زانو نیز می توانند برخی از مشکلات و دردهای زانو را از بین ببرند.

تزریق: باتزریق کورتواستروئیدو مواد روان کننده به کاهش تورم و التهاب زانو کمک می کنند. این تزریق اصولا هر چند ماه یک بار انجام می شود این موادها به حرکت و بهبود درد در زانو کمک به سزایی می کنند.

داروها: دارو ها به اشکال مختلفی( خوراکی،کرم موضعی، اسپری موضعی، شیاف، تزریق) در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.

جراحی: زمانی که درد زانو با موازد فوق درمان نشود اقدامات جراحی نیز انجام می شود. از جمله روش های جراحی شامل استئوتومی زانو، آرتروسکوپی، آرتوپلاستی یا تعویض مفصل زانو هستند.

فیزیوتراپی: درد زانو یکی از رایج ترین اختلالاتی است که می تواند به طور شدید و خفیف در تمامی سنین بروز کند زمانی که افراد با آسیب های خفیف مواجه شوند می توانند توسط فیزیوتراپی اختلالات خود را درمان کنند. فیزیوتراپی مزایای بسیاری دارد. از جمله فواید فیزیو تراپی به شرح زیر می باشد:

  • کاهش دادن درد

  • از بین بردن التهاب و تورم

  • تقویت عضلات اطراف مفصل

  • کنترل تعادل و اصلاح نمودن راه رفتن

  • بهبود بخشی به عملکرد افراد

اوزون تراپی: اوزون تراپی نوعی روش نوین برای درمان زانو درد می باشد که جایگزین خوبی برای کورتون است. این روش، روشی سرپایی است که برای انجام آن حتما بایستی نزد پزشک متخصص بروید طبق نظر ایشان اقدامات لازمی را انجام دهید. اوزون گازی است که از ترکیب اکسیژن و اتم تشکیل شده است و خاصیت ضد عفونی و اکسید کنندگی دارد. از جمله فواید تزریق اوزون عبارت اند از:

  • افزایش یافتن جریان خون در مفصل ها

  • تحریک نمودن سلول ها و به وجود آمدن مواد ضروری برای ترمیم مفصل زانو

  • افزایش اکسیژن به درون بافت مفاصل

پی آر پی: پی آر پی  یک نوع روش درمانی نوین برای بهبود صدمه های وارد شده به زانو می باشد. پی آر پی دارای پلاکت بسیار زیادی می باشد این پلاکت ها به ترمیم بافت صدمه دیده بسیار کمک می کنند و باعث می شوند درد در ناحیه آسیب دیده بسیار کم شود. در پی آر پی حساسیتی وجود ندارد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. زمانی که افراد بایستی عمال جراحی انجام دهند، می توانند توسط پی آر پی این روش را به تعویق بیاندازند.

از جمله فواید پی آر پی عبارت اند از:

  • درمان ناپایداری و کشیده شدن زانو

  • درمان و کاهش التهابات موجود در ناحیه زانو

  • درمان پیچ خوردگی

  • درمان نمودن بیماری آرتروز

  • درمان درد مزمن

  • درمان کشده شدن عضلات اطراف زانو

 

دکتر پنجه طلا زانو

دکتر پنجه طلا زانو اصطلاحی است که به بهترین پزشک ارتوپدی می گویند. زیرا دکتر پنجه طلا زانو می تواند با انجام اقدامات لازم افراد را از عارضه های جدی دور نگه دارد. همانطور که می دانید انتخاب پزشک یکی از مهم ترین مواردی است که در نتیجه عمل بسیار تاثیر گذار است. دکتر پنجه طلا زانو به دلیل داشتن تجربه فراوان در درمان زانو درد می تواند عوارض موجود در درمان زانو درد را از بین ببرد و سلامتی فرد را باز گرداند. برای مراجعه به دکتر پنجه طلا زانو به سایت ortopediclinic مراجعه نمایید.

بهترین دکتر ارتوپدی

افرادی که دچار مشکلات زانو درد می شوند بایستی به بهترین پزشک ارتوپدی مراجعه نمایند تا برای درمان زانو درد اقدامات لازم را انجام دهند بهترین دکتر ارتوپدی ویژگی های بسیاری دارد. با خواندن موارد فوق متوجه می شوید که بهترین راه حل برای جلوگیری از عوارض مراجعه به دکتر پنجه طلا زانو می باشد. بهترین پزشک ارتوپدی بایستی اطلاعات کافی درباره آناتومی استخوان بدن داشته باشد تا بتواند بیماری های استخوانی از جمله ساییدگی مفاصل، تومورهای استخوانی و دیگر بیماری ها را تشخیص و درمان کند.

 

از جمله ویژگی های بهترین دکتر ارتوپدی:

  • تشخیص نوع عارضه و درمان صدمه های ورزشی

  • تشخیص دادن علت درد و درمان نمودن مفاصل تخریب شده (آرتروز، ساییدگی مفصل ها)

  • درمان نمودن عفونت هاب موجود در اندام های مختلف بدن

  • درمان نمودن عارضه هایی همچون تمورهای استخوانی و بافت نرم بدن

  • تشخیص دادتن بیماری مادرزادی و درمان آن

 

هزینه دکتر ارتوپد خوب در تهران

هزینه در انتخاب پزشک و درمان بیماری بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر نتیجه جراحی بیمارستان و بیمه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. افراد نبایستی به دلیل کمبود هزینه بدون تحقیقات پزشکی را انتخاب کنند زیرا سلامتی بسیار مهم می باشد و ممکن است با انتخاب اشتباه پیامدهای ناگواری گریبان گیرشان شود. افراد بایستی برای نتیجه گرفتن بهترین دکتر متخصص را برگزینند در بیشتر مواقع هزینه دکتر ارتوپی خوب در تهران با دیگر پزشکان تفاوت بسیاری ندارد پس در انتخاب دکتر ارتوپد خوب در تهران آگاه باشید.

 

انتخاب کلینیک بهترین دکتر زانو در تهران

انتخاب کلینیک بهترین دکتر زانو در پایتخت کار بسیار دشواری نیست و افراد با تحقیقات در بین مردم و جست و جو در سایت های اینترنتی می توانند به راحتی کلینیک بهترین دکتر زانو در پایتخت را بیابند و به درمان به پردازند. کلینیک بهترین دکتر زانو در پایتخت بایستی یک سری امکانات لازم و روش های نوین برای درمان انواع مشکلات زانو من جمله آرتروز و روماتیسم زانو، صدمه دیدن تاندون، پاره شدن راباط صلیبی، ساییده شدن زانو، درد زانو و… را دارا باشند.

سخن آخر

در آخر می دانید که زانو درد یکی از سخت ترین نوع دردها است زیرا همه انسان ها برای راه رفتن به آن احتیاج دارند و این امر هشدار می دهد که افراد بیشتر مراقب سلامتی خود باشند تا با مشکلات این چنینی مواجه نشوند. در این مقاله مطالب حائز اهمیتی درباره دکتر پنجه طلا زانو، بهترین دکتر ارتوپدی، هزینه دکتر ارتوپد خوب در تهران، انتخاب کلینیک بهترین دکتر زانو در تهران و… را در اختیار شما قرار داده ایم، امیدواریم پس از خواندن مقاله نگارش شده به تمامی سوالات خود در این باره رسیده باشید.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید