لیزر درمانی دیسک کمر یکی از بهترین , موثرترین  و کم عارضه ترین  روش های درمانی با برای دیسک کمر است , که امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد .لذا اگر از دیسک کمر رنج میبرید,  لیزر درمانی دیسک کمر  می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد.

لیزر درمانی دیسک کمر

دیسک کمر چیست؟

فتق دیسک بین مهره ای کمر  که در عامیانه به آن دیسک کمر گفته می شود . هنگامی ایجاد می‌شود که دیسک بین مهره‌ها از محل طبیعی خود خارج شود. و با توجه به  شدت آن می تواند به اعصاب ستون فقرات فشار بیاورد. بر اساس میزان بیرون زدگی شدت فتق دیسک کمر می تواند از یک کمر درد ساده شروع شود و در نهایت تا به  انتهای پا برسد و پارستزی (مورمور شدن با بی‌حسی)  ایجاد کند.و شما را از انجام فعالیت های مهم روزمره باز دارد.

روش های  درمان دیسک کمر چیست؟

• استفاده از کمربند طبی
  • استفاده از بالشت طبی
  • استفاده از کفی طبی
  • تزریق اوزون
  • تزریق کورتون
  • لیزر درمانی
  • پیاده روی
  • استفاده از کمپرس سرد و گرم

توجه داشته باشید بسته به شدت درد فتق دیسک بین مهره ای کمر  و تشخیص پزشک  که کدام یک از موارد بالا برای شما مثمرثمرتر خواهد بود پزشک متخصص اورتوپد آن روش را برای شما توصیه می کند.

• استفاده از کمربند طبی (قابل ارائه در کلینیک دکتر احمد)

کمربندهای طبی برای کاهش فشار به مهر ه های ستون فقرات و کاهش  فشار از روی دیسک بیرون زده و باعث  ایجاد ثبات در ستون فقرات تجویز می شوند.

• تزریق کورتون (قابل ارائه در کلینیک دکتر احمد)

تزریق کورتون یکی از شایع ترین روش هایی است که برای تسکین کمردرد انجام می‌شود و گاهی اوقات می‌توان آن را جایگزین جراحی کمر کرد.  ترکیبی از داروی استروئید و داروی بی‌حسی به صورت مستقیم در فضای اپیدورال در کانون درد تزریق می‌شود؛ فضای اپیدورال ریشه‌های عصب و نخاع را شامل می شود . تزریق کورتون معمولاً پس از امتحان کردن درمان‌های غیرجراحی از قبیل مصرف داروی مسکن، فیزیوتراپی انجام می شود.

• تزریق اوزون (قابل ارائه در کلینیک دکتر احمد)

امروزه  از گاز اوزون که یکی از موثرترین و بی خطرترین روش های درمان  برای تسکین درد  ناشی از فتق دیسک در سراسر جهان استفاده می‌شود. اوزون با تعدیل واکنش تجزیه اسید آراشیدونیک، اسید چرب موجود در بافت‌ها، به پروستاگلاندین‌های التهابی بر التهاب دیسک اثر می‌گذارددر نتیجه  با کم شدن التهاب، درد نیز کاهش می‌یابد.

علاوه بر آن  اوزون تراپی دیسک کمر فواید دیگری نیز دارد که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

• اوزون تراپی روش درمانی با حداقل تهاجم است.
  • بصورت سرپایی است.
  • زمان پروسه تزریق اوزون بسیار سریع است.
  • از لحاظ هزینه بسیار کمتر از جراحی است.
  • کاملاً بدون درد است.
  • دوره بهبودی  بسیار کوتاه است.
  • عوارض آن  کمتر از جراحی است.

لیزر درمانی چیست ؟

لیزر درمانی روشی درمانی است که از نور متمرکز شده  استفاده می کندو با طول موج های خاصی تنظیم می شود. نور لیزر آنقدر شدید است که می توان از آن برای شکل دادن به الماس یا برش فولاد استفاده کرد ، اما در عین حال روش درمانی  بی عارضه است.زیرا در آن فقط ناحیه آسیب دیده را مورد هدف قرار میگیرد و به بافت های اطراف آن آسیبی وارد نمیکند.

در پزشکی ، لیزر به جراحان اجازه می دهد تا با تمرکز بر یک ناحیه کوچک با دقت بالایی کار کنند در صورت انجام لیزر درمانی ، ممکن است درد ، تورم و زخم کمتری نسبت به جراحی سنتی تجربه کنید. لیزر درمانی یک درمان همه کاره است که بسته به نیازهای خاص هر بیمار قابل تنظیم است.همچنین بیماران در طول درمان احساس خوبی دارند.

بیماران احساس گرمای آرامبخش می کنند و از تجربه لیزر درمانی   لذت می برند. لیزر به آرامی به بافت ها نفوذ می کند و احساس درمان می کند ، در حالی که به طور همزمان توانایی بازسازی بدن را در کاهش التهاب و درد افزایش می دهد.

جلسات درمانی سریع

لیزر درمانی بدون درد و سریع است ، و انجام آن فقط حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. ممکن است نتایج فوری وجود داشته باشد ، اما ممکن است برای بیماران متفاوت باشد. 18 تا 24 ساعت پس از درمان ، همچنان آثار آن را احساس خواهید کرد. اثرات طولانی مدت را می توان پس از سه تا پنج جلسه مشاهده کرد.

از لیزر درمانی در چه بیماری هایی استفاده می شود ؟

• درد عضلات و مفاصل
  • سفتی همراه با آرتروز
  • درد همراه با اسپاسم عضلانی
  • درد دست و مچ دست همراه با سندرم تونل کارپال
  • گردن درد
  • دیسک کمر
  • التیام زخم

لیزر درمانی دیسک کمر

بسیاری از مردم  به علت  اینکه جراحی  یکی از گزینه های درمانی تهاجمی و گران قیمت است و همچنین به دوره نقاهت نیاز دارد از انجام آن اجتناب می کنند . و همچنین داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند و برخی داروها مانند مواد افیونی می توانند اعتیاد آور باشند. لیزر درمانی می تواند جایگزینی برای سایر گزینه های درمانی مانند جراحی و دارو باشد زیرا عوارض جانبی جدی ندارد.

لیزر درمانی توسط FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) تایید شده است و به رسمیت شناخته می شود. لیزر درمانی بدون نیاز به بستری  با  بی حس کردن محل مورد نظر انجام می شود.

فواید  استفاده از لیزر دمانی دیسک کمر

• کاهش التهاب و درد بدون عارض جانبی
  • بدون خطر
  • تسکین درد در در طولانی مدت
  • در شرایط حاد و مزمن موثر است
  • درمان سریع
  • ریسک کمتر نسبت به سایر روشها
  • بهبود دامنه حرکتی کمر
  • کاهش احتمال تشکیل بافت اسکار
  • افزایش سرعت جریان خون
  • غیر سمی
  • غیر تهاجمی
  • به راحتی اعمال می شود
  • بسیار موثر
  • تقریباً عوارض جانبی ندارد
  • چندین منطقه را می توان همزمان درمان کرد
  • می تواند برای درمان مناطق بزرگ استفاده شود
  • مانند لیزرهای جراحی گرما تولید نمی کندبهبود عملکرد عصب

بهتر است درمان را در اسرع وقت برای بهبود سریعتر انجام دهید. هرچه زودتر التهاب کاهش یابد ، روند بهبود زودتر شروع می شود. برای افرادی که بیماری مزمن دارند ، لیزر درمانی می تواند به درمان درد و التهاب مداوم مرتبط با آنها کمک کند. با مراجعه به کلینیک تخصصی و مشاوره با پزشکان حاذق و با تجربه ما می توانید هر چه سریعتر روند درمانی را شروع کنید.

لیزر کم توان

لیزر درمانی سطح پایین یکی از درمان های جدیدتر موجود برای کمردرد است. لیزر سطح پایین یک درمان بدون درد و غیر تهاجمی است ،  در این روش، پرتو لیزر، بسته به گستردگی محل و شدت درد، بین ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به ناحیه آسیب دیده  فرستاده شده و به عمق بافت نفوذ می‌کند. اشعه لیزر، سلول‌های بدن را تحریک میکند وسلول ها واکنش نشان نسبت به آن واکنش می دهند و منجر به افزایش سطوح انرژی در این سلولها می‌شود.

این افزایش سطوح انرژی به نوبه خود، موجب سرعت بخشیدن به روند بهبود آنها خواهد شد.. هنگامی که تحت این درمان قرار می گیرید ، در حالی که لیزر کار خود را انجام می دهد ، روی شکم دراز می کشید.

آیا لیزر درمانی فتق دیسک برای من موثر است؟

لیزر درمانی برای کمردرد درمان کم تهاجمی ارائه می دهد. همچنین ، مطالعات نشان داده است که داروهای مورد استفاده برای درمان فتق دیسک با افزایش عوارض جانبی قلبی عروقی مرتبط است. همچنین خطر اعتیاد به داروهای ضد درد وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است که فرکانس بسیار خاصی از نور در لیزر درمانی با شدت کم مورد استفاده قرار می گیرد و به سلول ها برای بهبود نیرو می بخشد. لیزر درمانی در مواردی موثر بوده است که سایر روشهای محافظه کار هیچ تسکینی برای درد ارائه نکرده است.

مطالعات تصویربرداری نشان داده است که بعد از لیزر درمانی فتق می تواند اندازه آن کاهش یابد ، هنگامی که فشار روی ریشه عصب کاهش می یابد ، درد و بی حسی از بین می رود. نشان داده شده است که لیزر درمانی با تحریک سلولهای داخل بافت اطراف قطعه دیسک و سپس کاهش التهاب باعث بهبودی می شود.

اگر فتق دیسک دارید و به دنبال درمان هستید ،  ما مشتاقانه منتظریم تا به شما کمک کنیم بدون استفاده از داروها یا جراحی به طور ایمن و طبیعی بهبود پیدا کنید

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده اثرات لیزر درمانی بر دیسک کمر و فتق  متوجه می شویم که تا چه حد لیزر درمانی بر دیسک کمر موثر خواهد بود و اهمالی در درمان آن باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی در فعالیت های روزمره مان خواهد شد ، لذا با مراجعه به پزشک ارتوپد و تشخیص روش درمانی موثر روند درمانی خود را شروع کنید.پس هر چه سریعتر به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. شما میتواند همین الان با کلینیک  ارتوپدی ما تماس بگیرید و به درمان تخصصی و اصولی خود بپردازید