کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

درمان زگیل پا با لیزر؛ برطرف سازی زگیل‌های موجود در کف پا و بهبود راه رفتن

درمان زگیل پا با لیزر یکی از روش‌های رفع زگیل است که در کنار روش‌های دیگری مثل کرایوتراپی برای رفع زگیل‌ها بسیار محبوبیت یافته است. درمان زگیل کف پا با لیزر روشی بدون درد و ایمن است که همین دو مزیت موجب شده افراد به‌جای سایر روش‌های درمانی، ترجیح دهند برای حل مشکلات خود از آن استفاده کنند.

مواردی همچون عدم نیاز به جراحی، کاهش سریع درد و بازگشت به فعالیت‌های عادی روزانه، ایمنی بالا، بهبود مشکلات پوستی در کنار زگیل از جمله مهم‌ترین دلایل ترغیب کننده بیماران برای استفاده از روش لیزر زگیل پا است.

درمان زگیل پا با لیزر

رمان زگیل پا با لیزر یک روش غیرجراحی و موثر

کمک گرفتن از لیزر برای برطرف‌سازی زگیل‌ها توسط دکتر متخصص زگیل کف پا جزو روش‌های دائمی محسوب می‌شود که افراد در سنین مختلف و حتی کسانی که قادر به مصرف داروهای شیمیایی نیستند نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

شما در این مبحث به‌طور کلی با روش درمان زگیل با کمک گرفتن از لیزر، نکات مهم قبل از لیزر زگیل پا، مدت زمانی که باید برای لیزر کردن زگیل‌های پا طی شود، دستورالعمل‌ها و نکات مهم در این زمینه، هزینه لیزر زگیل کف پا نیز آشنا می‌شوید.

یکی از دلایل بسیار مهم که موجب شده افراد ترجیح به درمان زگیل پا با لیزر کنند، غیرجراحی بودن این روش است. بسیاری از بیماران تصور می‌کنند که در روش درمانی لیزر نیاز به جراحی است در صورتی که این‌طور نیست بلکه لیزر زگیل پا توسط نور مخصوص دستگاه لیزر انجام گرفته که این کار باعث بهبود مشکلات پوستی و افزایش گردش جریان خون در محل مورد نظر می‌شود. امروزه درمان زگیل کف پا با لیزر به صورت گسترده انجام می‌گیرد زیرا جزو روش‌های غیرتهاجمی درمانی در این زمینه است.

در گذشته که لیزر وجود نداشت، جهت برطرف‌سازی زگیل‌های ایجاد شده در نواحی مختلف پا از جمله کف پا از روش تیغ جراحی استفاده می‌شد که این کار عوارضی همچون عفونت و درد را به همراه داشت.

امروزه روش‌های لیزر جای خود را به روش‌های سنتی و پرخطر در زمینه برداشتن زگیل‌های پا داده‌اند و شما نیز اگر جزو افرادی هستید که قصد طی کردن پروسه درمانی برای حذف زگیل‌ها را دارید، بهتر است با مشورت گرفتن از پزشک دو روش کرایوتراپی و یا لیزر را انتخاب نمایید چرا که در این روش‌های درمانی نه تنها بافت پوست نیازی به برش ندارد بلکه پروسه عمل و برداشتن زگیل‌ها بدون تماس با پوست انجام خواهد گرفت.

نه فقط جراحی زگیل‌های ناحیه کف پا بلکه هر نوع جراحی پوستی با درد همراه خواهد بود اما در روش لیزر این مورد به حداقل رسیده است یعنی بیمار درد خاصی را متوجه نخواهد بود و به سرعت می‌تواند مرخص شده و به کارهای خود بپردازد.

در روش‌های سنتی جراحی برای زگیل ایمنی کمی وجود داشت و خطرات زیادی بیمار را تهدید می‌کرد که در روش لیزر این امر به حداقل خود می‌رسد. کسانی که به همراه زگیل پا، خارش، درد، حساسیت‌های پوستی، احساس سنگینی پا و علائم دیگری دارند نیز می‌توانند با استفاده از لیزر علائم به‌وجود آمده را کاهش دهند.

انجام دادن لیزر برای زگیل کف پا تحت نظر پزشک

درمان زگیل انگشت پا با لیزر و سایر مشکلات پوستی در نواحی مختلف پا حتما باید تحت نظر پزشکان حیره و باتجربه انجام گیرد تا شاهد کمترین عارضه باشیم. اولین گام در درمان زگیل پا با لیزر، یافتن پزشکان متخصص با سابقه انجام عمل‌های لیزری بالا و موفقیت آمیز است که با پرس‌وجو کردن از افراد دیگر امکان پذیر خواهد بود.

پزشک متخصص در لیزر برای زگیل کف پا ابتدا چند جلسه مشاوره با بیمار انجام خواهد داد تا مطمئن شود فرد آمادگی کامل و شرایط لازم برای انجام این نوع عمل جراحی را دارد.

بعد از طی کردن جلسات مشاوره‌ای و داشتن آمادگی کامل برای لیزر زگیل انگشت پا و یا کف پا، پزشک از دستگاه لیزری مخصوص استفاده خواهد کرد که نور آن به شکل کامل کنترل شده بر روی زگیل تابانده خواهد شد. تابش نور لیزر بر روی زگیل‌ها موجب ایجاد حرارت کرده و این حرارت به سلول‌های به‌خصوصی منتقل می‌شود و موجب از بین رفتن آن‌ها خواهد شد.

لیزر کردن زگیل‌های نواحی مختلف پا طی چند دقیقه و گاهی در چند جلسه توسط پزشک صورت خواهد گرفت و دستورالعمل‌های بعد از لیزر در اختیار فرد مراجعه کننده قرار خواهد گرفت.

انجام دادن لیزر برای زگیل کف پا اگر با دقت بالا و همین‌طور پیگیری مراقبت‌های لازم از جانب بیمار انجام گیرد، ما در مدت زمانی کوتاه شاهد نتایج رضایت بخشی از آن خواهیم بود. امروزه پزشکان متخصص با در نظر گرفتن نوع و اندازه زگیل، محل زگیل و شرایط جسمی و روحی فرد، پروسه لیزر کردن را به‌طور کامل و دقیق انجام داده که دوره بهبودی کمتری در مقایسه با سایر روش‌های مشابه در این زمینه دارد.

آیا قبل از درمان زگیل پا با لیزر باید آمادگی کسب نمود؟

داشتن آمادگی لازم نه فقط در درمان زگیل پا با لیزر بلکه در هر روش درمانی برای حذف زگیل‌های کف پا و انگشت پا توصیه تمامی پزشکان است. فرد مراجعه کننده هم از نظر روحی و هم جسمی باید از سلامت کاملی برخوردار باشد و اگر دارویی مصرف می‌کند و یا مشکل خاصی دارد، بهتر است قبل از انجام پروسه لیزر زگیل کف پا، آن را با متخصص مربوطه در جریان بگذارد. قبل از درمان زگیل پا با استفاده از لیزر بهتر است مراحل زیر را به دقت انجام دهید که شامل:

  • انجام مشاوره با پزشک برای تشخیص دقیق نوع زگیل، شرایط لازم برای درمان با لیزر و مواردی از این قبیل است. گاهی با انجام مشاوران پزشکی، حذف زگیل‌ها با روش‌های دیگر انجام می‌گیرد و نیازی به روش‌هایی همچون لیزر و یا فریز کردن آن نیست.
  • تهیه عکس و آزمایش‌های لازم گاهی در حذف زگیل با لیزر ضروری است و پزشک از فرد می‌خواهد آزمایش‌هایی همچون خون و یا تصویر از محل زگیل تهیه نماید.
  • افرادی که وابسته به داروی خاصی هستند و از بیماری‌های همچون فشار خون بالا، دیابت و یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، قبل از هر اقدامی باید پرک را از این مسئله آگاه سازند تا مشکل خاصی برای آن‌ها به‌وجود نیاید.
  • رعایت کردن برخی دستورالعمل‌ها قبل از انجام درمان زگیل پا با کمک لیزر امری حیاتی و پراهمیت است که یکی از آن‌ها رعایت رژیم غذایی قبل از لیزر کردن و مصرف غذاهای سالم و پر ویتامین است.

داشتن آمادگی کامل برای لیزر زگیل کف پا و لیزر زگیل انگشت پا باعث می‌شود که پروسه درمانی به خوبی و بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی طی شود. به جز تمامی موارد ذکر شده، چنانچه از مشکلات پوستی رنج می‌برید و یا پوست حساسی دارید، پزشک را از این مسئله آگاه کنید زیرا در برخی شرایط لیزر برای پوست می‌تواند ضررهایی داشته باشد که در چنین مواقعی معمولا از روش‌های جایگزین همچون فريز کردن و یا سوزاندن زگیل استفاده خواهد شد.

لیزر زگیل کف پا چقدر طول می‌کشد و آیا نیاز به چند جلسه درمان دارد؟

در رابطه با این که لیزر زگیل کف پا چقدر به‌طول خواهد انجامید باید گفت زمان مشخصی نمی‌توان برای این کار تعیین نمود زیرا به موارد مختلف بستگی دارد.

معمولا عمق زگیل، تعداد زگیل و محل قرارگیری آن‌ها در کاهش و یا افزایش مدت زمان لیزر دخیل هستند اما به‌‌طور معمول و در شرایط ایده‌آل، لیزر برای زگیل کف پا و همین‌طور لیزر زگیل انگشت پا چیزی حدود ۳۰ دقیقه تا چند ساعت به‌طول خواهد انجامید. درمان زگیل کف پا با لیزر گاهی با یکبار لیزر کردن امکان پذیر نیست و این کار در بیش از ۳ جلسه لیزر انجام خواهد گرفت.

زگیل‌های بزرگ‌تر به مراتب زمان بیشتری برای لیزر کردن نیاز دارند که این کار بدون درد و ناراحتی انجام خواهد گرفت و همان‌طور که گفته شد، فرد بلافاصله پس از انجام لیزر می‌تواند مرخص شود. پزشک جلسه بعدی لیزر را با توجه به اندازه و نوع زگیل تعیین خواهد کرد که باید در همان روز مجددا برای لیزر کردن مراجعه شود.

شاید این سوال در ذهنتان به‌وجود آمده باشد که چرا درمان زگیل پا با لیزر نیاز به چند جلسه لیزر دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت زیرا با چند جلسه لیزر می‌توان به نتایج دائمی در زمینه درمان زگیل‌های پا دست پیدا کرد.

برای آن‌که در آینده مجددا نواحی مختلف پا از جمله بین انگشتان و پاشنه و یا نواحی دیگر کف پا دچار زگیل نشده و نیازی به جلسات بعدی برای لیزر کردن آن نباشید، باید موارد بهداشتی را پس از لیزر کردن به دقت رعایت کرده و همواره سعی کنید از کفش‌های نرم و طبی در این زمینه استفاده کنید.

در کل برای تعیین طول لیزر برای حذف زگیل‌های پا و این‌که چند جلسه برای برطرف سازی آن‌ها نیاز است بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده تا با بررسی‌های اولیه مشخص شود.

دستورالعمل‌ها و نکات مهم برای درمان زگیل پا با لیزر

دستورالعمل‌ها و نکات مهم در رابطه با لیزر کردن زگیل‌های نواحی مختلف پا باید قبل، در حین لیزر و بعد از آن به دقت رعایت شود تا ما شاهد هیچ‌گونه خطر و عارضه‌ای در این زمینه نباشیم.

روش لیزر برای برطرف کردن زگیل‌های است که بر اثر عفونت‌های قارچی و یا عفونی در نواحی مختلف پا ایجاد شده‌اند که برای جلوگیری از آن باید همراه ه مسائل بهداشت پا را رعایت کنید. اگر انگشتان پای شما و یا کف پا دچار زگیل شده است، دستورالعمل‌های زیر را به دقت دنبال کنید.

 

قبل از درمان زگیل پا با لیزر:

  • محلی که دچار زگیل را با آب گرم شستشو دهید.
  • جوراب‌های تمیز و بهداشتی بپوشید.
  • آمادگی جسمی و روحی کاملی داشته باشید.
  • چنانچه بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید قبل از لیزر زگیل پزشک را مطلع کنید.

 

در حین درمان زگیل کف پا با لیزر:

  • زمان لیزر زگیل‌های کف پا هيچ‌گونه استرسی نداشته باشید.
  • به صحبت‌های پزشک در حین لیزر کردن گوش فرا دهید.
  • پای خود را بی‌حرکت و ثابت نگه دارید.
  • اگر مشکلی در زمان لیزر زگیل‌ها دارید آن را با پزشک در میان بگذارید.

 

بعد از درمان زگیل پا با لیزر:

  • بهداشت پا را به‌طور کامل رعایت کرده و آن را ضدعفونی کنید.
  • اگر پزشک داروی خاصی را تجویز کرده آن را در مدت مشخص مصرف کنید.
  • همواره از جوراب و کفش‌های تمیز و استاندارد استفاده کنید.
  • پس از شستن پاها، بلافاصله آن را خشک نمایید.
  • اگر علائم شدید و جدی را شاهد بودید، پزشک را از این مسئله آگاه کنید.

هزینه لیزر زگیل کف پا در شهرهای مختلف

در رابطه با هزینه لیزر زگیل کف پا باید گفت که در شهرهای مختلف ایران متفاوت است. برخی از افراد برای این کار حتی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و ترجیح می‌دهند که پروسه درمان زگیل با لیزر را تحت نظر پزشکان خارج از کشور انجام دهند که معمولا هزینه بیشتری باید صرف شود.

در ایران و در شهرهای بزرگ، معمولا هزینه هر جلسه لیزر زگیل پا بیشتر از شهرهای کوچک است و شما به این مورد باید توجه نمایید.

اگر می‌خواهید به‌طور دقیق از هزینه لیزر زگیل کف پا آگاهی پیدا کنید، باید به کلینیک‌های معتبر پزشکی مراجعه کرده تا پزشک با بررسی نوع زگیل، تعداد جلساتی که باید لیزر انجام شود، مدت زمانی که باید برای لیزر طی شود، عمق زگیل و شرایط بیمار، هزینه آن برآورد شود.

به جز موارد ذکر شده، میزان تجربه و تخصص پزشک، نوع دستگاه لیزر و تکنولوژی‌های مورد استفاده ه در این زمینه نیز جزو مواردی هستند که در کاهش یا افزایش هزینه لیزر زگیل پا نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

معمولا در حال حاضر، هر جلسه لیزر زگیل کف پا چیزی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان است و همانطور که گفته شد، در بین کلینیک‌های مختلف و با در نظر گرفتن شرایط بیمار و نوع زگیل می‌تواند متفاوت باشد. در کل هزینه لیزر در مقایسه با تمامی روش‌های مشابه برای درمان زگیل‌های پا بیشتر است و شما اگر می‌خواهید به‌طور دقیق با هزینه تمام شده آن آگاه شوید، حتما باید با پزشکان مرتبط با این حوزه ملاقاتی داشته باشید.

با درمان زگیل پا با لیزر می‌توان به شکل دائمی از شر زگیل خلاص شد؟

بسیاری از افراد از ما این سوال را دارند که آیا درمان زگیل پا با لیزر به شکل دائمی انجام می‌گیرد و یا موقت؟ در پاسخ به این عزیزان باید گفت که گاهی با یکبار لیزر کردن زگیل‌های پا نمی‌توان به صورت دائمی از شر آن‌ها خلاص شد بلکه برای این‌کار نیاز به چند جلسه لیزر دارد.

معمولا کسانی که چند جلسه درمانی برای حذف زگیل‌ها به پزشک مراجعه کرده‌اند، دیگر شاهد بازگشت آن‌ها نبوده زیرا این کار به صورت دائمی انجام خواهد گرفت.

از آن‌جایی که زگیل‌های نواحی پا جزو بیماری‌های مزمن به‌حساب می‌آیند، با توجه به نوع ع زگیل‌ها ممکن است مجددا در نواحی دیگر پا نیز ظاهر شوند که در کنار لیزر حتما باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد تا بتوان به‌صورت دائمی از شر آن‌ها خلاص شد.

شما اگر زگیل در ناحیه کف پا و یا انگشتان پا دارید، بهتر است وزن خود را کنترل کنید، به سلامت و بهداشت پا توجه ویژه‌ای داشته باشید، از جوراب و کفشی استفاده کنید که پاها دچار عرق نشوند و از فشار شدید بر روی پاها جلوگیری کنید تا شاهد حذف دائمی زگیل‌ها باشید.

سخن پایانی

درمان زگیل موجود در کف پا با لیزر مورد کلیدی ما در این مبحث بود که سعی کردیم به شکل مفصل به آن بپردازیم. اگر بخواهیم به‌طور کوتاه در این رابطه صحبت کنیم باید بگوییم معمولا افرادی که با استفاده از قطره زگیل، داروهای مخصوص در این زمینه و روش‌های درمانی دیگر نتوانسته‌اند به نتایج مطلوبی برسند، تحت نظر پزشک و با مشورت گرفتن از او می‌توانند روش‌های دیگری همچون لیزر را انتخاب کرده و طی چند جلسه به طور دائمی از شر زگیل‌های کف پا و یا انگشتان پا خلاص شوند.

درمان زگیل پا با استفاده از لیزر یک روش غیرجراحی و موثر است که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توان اقدام به انجام آن کرد.

ما در این مطلب انجام دادن لیزر برای زگیل کف پا تحت نظر پزشک، داشتن آمادگی‌های لازم و مهم قبل از انجام درمان زگیل‌های پا با لیزر، مدت زمانی و جلساتی که برای لیزر زگیل کف پا باید طی شود، دستورالعمل‌ها و نکات مهم در درمان زگیل پا با لیزر، هزینه لیزر زگیل کف پا در شهرهای مختلف و همین‌طور دائمی بودن این روش درمانی مورد بخگحث و بررسی قرار گرفت که امیدواریم بهره کافی از آن را برده باشید.

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید