کلینیک دکتر احمد
برترین مرکز درمان مشکلات ارتوپدی کشور

آدرس کلینیک : تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

تهران- میرداماد -کازرون شمالی- کوچه نیک رای - ساختمان ماریا- پلاک 2 واحد 8

برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم؟ این سوال بسیار پر تکرار و مهم است. دلیل آن هم این است که پا عضو بسیار مهمی در بدن هر فرد است که سلامت آن برای ادامه زندگی هر فردی بسیار مهم است. پس هر فردی باید برای پیدا کردن بهترین دکتر برای مشکل پایش، تا حدی که می تواند تلاش کند.

از آن جایی که عوامل بسیار زیادی در ایجاد بیماری های پا و درد های آن نقش دارند، برای این که عامل قطعی ایجاد درد به درستی شناسایی شود، باید به دنبال یک پزشک متخصص و با تجربه بود. زیرا هر کدام از درد ها و یا بیماری های پا، درمان مختص به خود را دارند و اگر عامل ایجاد درد و یا بیماری به درستی شناسایی و درمان نشود، مشکلات بسیار زیادی برای فرد ایجاد خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که تمامی درد هایی که در پا ایجاد می شوند، در حوزه ی تخصصی ارتوپدی هستند. پس شما در اولین مورد، باید به دنبال یک پزشک ارتوپد خوب باشید.

پس از این که بررسی های لازم انجام شد و پزشک ارتوپد به طور قطع عامل ایجاد درد و یا بیماری را شناسایی کرد، عوامل دیگری مانند سن بیمار، جنسیت او و همچنین سلامت کلی بدن او را نیز در نظر می گیرد و یک راه درمان متناسب با وضعیت بیمار برای او ایجاد می کند.

حال شاید برای شما این سوال پیش آمده که چگونه باید به دنبال یک پزشک ارتوپد خوب بگردید و آن را پیدا کنید؟ در ادامه ما می خواهیم به شما مواردی را بگوییم که بتوانید با استفاده از آن ها یک دکتر ارتوپد خوب برای پا درد خود پیدا کنید و در نهایت خودتان به پاسخ سوال ” برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم؟” برسید. پس با ما همراه باشید.

برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم

برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، به طور کلی تشخیص و درمان اغلب مشکلات پا و پا درد ها در زمینه تخصصی ارتوپدی است و به همین دلیل هم شما باید به دنبال پزشک ارتوپد خوب باشید.

تنها موارد بسیار نادری مانند بیماری های قلبی که باعث پا درد می شوند در حوزه ی کاری ارتوپدی نیستند. اما اغلب مشکلات پا، آسیب های عضلات، تاندون ها، مفصل ها، رباط ها و یا عصب ها است که همگی در زمینه تخصصی ارتوپدی هستند.

پس می توان گفت که شما باید برای اولین مراجعه به پزشک ارتوپد مراجعه نمایید. حتی در موارد نادر و در صورتی که درد شما در حوزه تخصصی ارتوپدی هم نباشد، پس از مراجعه به پزشک متخصص ارتوپد، توسط پزشک به متخصص مربوطه ارجاع داده می شوید.

اگر پا درد شما در یک حادثه و یا پس از فعالیت های ورزشی ایجاد شده است، می توان گفت که عضلات و یا بافت های اطراف آن مانند تاندون ها، رباط ها و یا عصب ها دچار آسیب شده اند و درمان این موارد نیز در حوزه ی تخصصی ارتوپدی است.

پس تا به اینجا مشخص شد که اولین موردی که باید در مورد سوال ” برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم ؟”به آن توجه کنید، مراجعه به پزشک ارتوپد است.

در ادامه روش هایی را برای شما قرار می دهیم که می توانید با استفاده از آن ها بهترین پزشک در حوزه ی ارتوپدی را پیدا کنید و به آن مراجعه کنید. پس در ادامه هم با ما همراه باشید.

5 روش برای پیدا کردن دکتر خوب برای پا درد

برای این که شما بتوانید بهترین پزشک ارتوپد برای پا درد را پیدا کنید، باید کمی از وقت ارزشمند خود را برای این موضوع مهم بگذارید و تحقیق کنید تا به بهترین گزینه برسید. به طور کلی، وقتی که شما می خواهید یک پزشک خوب پیدا کنید، اولین کاری که انجام می دهید این است با نزدیکان و آشنایان خود در مورد این موضوع مشورت می کنید.

این کار بسیار مهم است، در واقع شما با این کار در حال استفاده از تجربه دیگران هستید تا درگیر مشکلاتی که آن ها تجربه کرده اند نشوید. البته در نظر داشته باشید که هیچ گاه درگیر یک کلاغ چهل کلاغ نشوید و از فردی که خود درد پا را تجربه کرده و آن را درمان کرده است سوالات خود را بپرسید.

در ادامه روش های دیگری برای رسیدن به سوال ” برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم ؟” نیز برای شما قرار می دهیم و شما می توانید با استفاده از آن ها به بهترین نتیجه ممکن برسید و بهترین پزشک ارتوپد را انتخاب کنید.

  1. تخصص، تبحر و تجربه، اولین معیار سنجش

کاملا طبیعی و منطقی است که هر چه علم و تجربه فردی در کاری بالاتر باشد، نتایج بهتری هم از کار خود می گیرد. این مورد، برای پزشکان نیز صدق می کند و طبیعتاً هر چه که تجربه پزشک بیشتر باشد، مطمئنا در زمینه کاری خودش تبحر بیشتری دارد.

همچنین برخی از پزشک های ارتوپدی، دوره های فوق تخصص را نیز می گذارند و علم بیشتری را در مورد یک مسئله در حوزه ی خودشان به دست می آورند. پس اگر بتوانید فوق متخصص مشکل خود را پیدا کنید، مطمئنا نتیجه بهتر خواهد بود.

به طور کلی پزشکی جزئی از علوم تجربی است. علوم تجربی همان گونه که از اسمشان مشخص است، علم هایی هستند که بر اساس تجربه به دست می آیند. پس با تکیه بر همین استدلال می توان گفت که بالا بودن تجربه پزشک، عامل بسیار مهمی برای بهتر بودن کار او است.

  • مقایسه کلینیک ها با بیمارستان ها و مطب های خصوصی

به طور کلی، خدمات کلینیک های تخصصی ارتوپدی، در اغلب موارد جامع تر و کامل تر از بیمارستان ها و مطب های خصوصی است. این که خدمات بیشتری در این مراکز ارائه می شود، به راحتی بیمار کمک زیادی می کند و در اغلب موارد نیازی نیست که بیمار برای ادامه درمان به مرکز و یا بیمارستان دیگری مراجعه کند.

از مواردی که ممکن است بیمار در طول درمان پا درد خود به آن ها نیاز داشته باشد، بریس های طبی، کفش های طبی و کفی های کفش طبی است. این موارد بسیار تخصصی هستند و مانند دارو ها، نیاز به تجویز پزشک متخصص ارتوپدی دارند.

در اغلب کلینیک های تخصصی، بیمار می تواند از طریق همان مجموعه و زیر نظر پزشک متخصص خود اقدام به خرید کند که این مورد در بیمارستان ها و یا مطب های تخصصی وجود ندارد.

از دیگر مزایای کلینیک ها می توان به این نکته اشاره کرد که در کلینیک ها معمولا چندین پزشک متخصص و چندین تکنسین وجود دارند که اگر بیمار در طول درمان نیازی به آن ها داشته باشد، در اسرع وقت برای کمک به بیمار حاضر می شوند تا نیازی به مراجعه بیمار به مجموعه، بیمارستان و یا پزشکان دیگر نباشد.

  • تحت پوشش بیمه بودن پزشک مورد نظر

به دلیل مشکلات اقتصادی که امروزه ایجاد شده اند و از طرفی هزینه های درمانی که بسیار زیاد شده اند، این که پزشک تحت پوشش بیمه باشد، بسیار مهم است تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

شما می توانید لیست مراکز، بیمارستان ها و پزشکان طرف قرارداد با بیمه خود را از طریق دفاتر بیمه و یا سایت بیمه ی خود دریافت کنید و بر طبق آن پزشک ارتوپد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته با توجه به این که تعداد بسیاری از پزشکان، بیمارستان ها و یا مراکز تخصصی طرف قرار داد بیمه شما و یا هیچ بیمه ای نیستند، تعداد بسیار زیادی از پزشکان از لیست شما حذف خواهند شد و ممکن است که بهترین پزشک در میان آن ها بوده باشد.

  • بررسی روش های دسترسی به پزشک

ممکن است که شما در طول درمان خود، نیاز داشته باشید که دفعات زیادی به پزشک مراجعه کنید و به همین دلیل است که دسترسی راحت به پزشک عامل بسیار مهمی برای انتخاب بهترین پزشک است. همچنین این که پزشک در ساعاتی که شما وقت دارید فعالیت داشته باشد نیز بسیار مهم است.

پس برای انتخاب بهترین پزشک ارتوپد، دسترسی راحت به پزشک یکی از مهم ترین عوامل است که نباید آن را نادیده بگیرید.

  • خوش اخلاقی و خوش رفتاری پزشک

ممکن است که شما در طول درمان نیاز باشد که ساعات زیادی را با پزشک خود بگذرانید و به همین دلیل خوش اخلاق و خوش رفتار بودن پزشک اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.

به طور کلی، خوش رفتاری، خوش اخلاقی و حال خوب، انرژی مثبت برای بیمار ایجاد می کند همان گونه که بد رفتاری، بد اخلاقی و حال بد، برای بیمار انرژی های منفی ایجاد می کند.

پس این عامل را نیز در انتخاب پزشک مناسب پا درد نادیده نگیرید.

چرا سوال ” برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم ؟” بسیار مهم است؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، عوامل و بیماری های بسیار زیادی می توانند باعث ایجاد پا درد شوند و به همین دلیل برای تشخیص دقیق و اصولی مشکل و سپس درمان علمی و متناسب با مشکل، به یک پزشک حاذق و با تجربه نیاز است.

تشخیص اشتباه پزشک و در پی آن درمان های اشتباه، مشکلات را افزایش می دهد و درمان اصلی را سخت تر و غیر ممکن تر می کند. به همین دلیل است که پیدا کردن پزشک ارتوپد خوب بسیار مهم می شود و توجه زیادی باید به آن داشت.

به طور مثال، موارد زیر برخی از عواملی هستند که می توانند باعث ایجاد پا درد شوند:

  • آسیب های جزئی و یا شدید به عضلات، استخوان ها، تاندون ها، رباط ها و اعصاب
  • کیست بیکر
  • فیبرومیالژیا
  • بورسیت پا
  • برخی بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین
  • بیماری های روماتیسمی
  • آرتروز
  • نقرس
  • سرطان های استخوان
  • کیست ها، غده ها و تومور ها
  • تاندونیت آشیل و یا دیگر تاندون ها
  • صافی کف پا

این ها تنها جزئی از مواردی هستند که می توانند باعث ایجاد درد پا شوند و هر کدام از آن ها نیز درمان های خاص و متناسب با خود را دارند.

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به شما کمک کنیم تا به جواب سوال “برای پا درد به چه دکتری مراجعه کنیم ؟” برسید. همان طور که خواندید، عوامل بسیار زیادی باعث ایجاد پا درد می شوند که علائم آن ها بسیار شبیه به هم هستند و از طرفی هم درمان های آن ها با یکدیگر متفاوت هستند.

به همین دلیل است که شما به یک پزشک ارتوپد خوب و با تجربه برای تشخیص و درمان دقیق مشکل خود نیاز دارید. در این مقاله مواردی را به شما معرفی کردیم که می توانید با استفاده از آن ها بهترین پزشک ارتوپد را انتخاب کنید.

اگر شما به دکتر خوب برای پا درد نیاز دارید، همین الان می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی ارتوپدی ما، با کمک پزشکان حاذق و با تجربه، ابتدا به تشخیص قطعی و اصلی مشکل خود و سپس به درمان اصولی و دقیق مشکل خود بپردازید.

بدیهی است که هر گونه درمان خودسرانه و یا تاخیر در مراجعه، ممکن است که باعث افزایش مشکلات و سخت تر شدن درمان اصلی شود.

برای اطمینان از تشخیص صحیح نیز می‌توانید به کلینیک تخصصی ما مراجعه کرده و تحت نظر متخصصانی حاذق معاینه و درمان شوید. برای گرفتن نوبت از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما استفاده کنید.

 

نویسنده پست: orto

دیدگاهتان را بنویسید